Konkurs dla kreatywnych czytelników! Pokaż swój talent i wygraj eurowizyjne gadżety! • Sara James i klip do „Somebody” – kto za nim stoi? • Nikos Ganos powalczy o ESC 2022

W związku z planowaną realizacją materiałów video podczas pracy w Centrum Prasowym Eurowizji Junior 2021 Dziennik Eurowizyjny ogłasza konkurs dla kreatywnych czytelników! Celem jest przygotowanie identyfikacji wizualnej Dziennika Eurowizyjnego stosowanej w materiałach publikowanych na oficjalnym kanale YouTube strony. Konkurs trwa do 12 listopada 2021 roku, a propozycje oprawy należy wysyłać na dziennikeurowizyjny@gmail.com.

Co trzeba zrobić?

W ramach identyfikacji wizualnej do przygotowania są:

  • Grafika zastosowana jako miniaturka (okładka) dla materiałów video na YouTube. Grafika powinna zawierać logo Dziennika Eurowizyjnego, element związany z Eurowizją Junior 2021 oraz miejsce na tytuł filmu i zdjęcie przewodnie do materiału.
  • Belka – miejsce na podpis wypowiadającej się w materiale video osoby. Belka powinna posiadać miejsce na wprowadzenie podpisu osoby udzielającej wywiadu.
  • Plansza końcowa – grafika, na którą nałożone będą napisy końcowe, w tym autora materiału czy autora oprawy graficznej
  • DODATKOWO (nie jest wymagane, ale punktowane): jingiel video (dźwięk nie jest wymagany) trwający od 6 do 10 sekund posiadający motyw Dziennika Eurowizyjnego i element związany z Eurowizją Junior.
  • Wszystkie elementy graficzne wymienione powyżej powinny być ze sobą spójne kolorystycznie i mieć podobny styl, by stanowiły jedną całość. Materiały muszą być przesłane w formacie .png i w jak najlepszej jakości. Należy też zwrócić baczną uwagę, by nie popełnić plagiatu i nie korzystać z gotowych wzorów chyba, że jesteście ich jedynymi autorami
  • W razie dodatkowych pytań można kontaktować się z autorem konkursu na dziennikeurowizyjny@gmail.com lub na grupie Facebookowej Dziennika Eurowizyjnego albo na oficjalnym profilu Instagram.

Dodatkowe informacje o konkursie

Dodatkowo podczas wysyłania konkursowych propozycji należy podać imię i nazwisko oraz dołączyć pisemną zgodę na wykorzystanie tych danych w napisach końcowych materiałów video oraz podpisów na YouTube. Oczywiście, zamiast imienia i nazwiska można w materiale podać pseudonim autora grafiki, jednak taki pseudonim też należy od razu przekazać w e-mailu. Wysyłając propozycję graficzną na konkurs wyrażana jest zgoda na nieodpłatne wykorzystanie (i ewentualne modyfikacje) przygotowanych materiałów przez zespół Dziennika Eurowizyjnego pracujący w Centrum Prasowym oraz akceptacja zasad wymienionych w tym artykule. Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń dwuosobowa ekipa Dziennika Eurowizyjnego wyłoni zwycięzcę, a laureat ogłoszony będzie po 20 listopada 2021 roku. W nagrodę autor zwycięskiej propozycji otrzyma zestaw singli lub gadżetów z Eurowizji Junior 2021 lub edycji poprzednich – nagroda zostanie przekazana zwycięzcy po 20 grudnia 2021 roku na polski adres pocztowy. W przypadku niedostępności Centrum Prasowego dla Dziennika Eurowizyjnego konkurs nie zostanie rozstrzygnięty i zostanie anulowany lub autorzy zostaną poproszeni o modyfikację swoich grafik tak by dostosować materiał do Eurowizji 2022 we Włoszech i/lub do preselekcji „Una Voce per San Marino”, które Dziennik Eurowizyjny będzie relacjonować w lutym 2022 wprost z Monte Titano.

Wszelkie pomysły są mile widziane, a nasz zespół bardzo liczy na Waszą kreatywność i wierzy, że wśród czytelników jest mnóstwo mniej lub bardziej ukrytych talentów! Wielu fanów Eurowizji czytających naszą stronę aktywnie działa na YouTube tworząc różnego rodzaju zestawienia lub video-reakcje, a jest też wielu, którzy przygotowują grafiki na wszelkiego rodzaju eurowizyjne (i nie tylko) okazje, dlatego serdecznie zapraszamy do udziału w konkursie i z niecierpliwością czekamy na Wasze zgłoszenia! Z góry dziękujemy za zainteresowanie i trzymamy kciuki!

Maciej Błażewicz, autor strony Dziennik-Eurowizyjny.pl

Sara James z klipem do „Somebody”

Dziś w „Pytanie na Śniadanie” 🇵🇱 pokazano fragment teledysku do „Somebody” Sary James, a na YouTube pojawił się cały klip do piosenki. Komentarze internautów są w większości pozytywne, a klip wyreżyserowany przez Dawida Ziembę zebrał już ponad 8 tys. lajków na YouTube. W teledysku Sara wystąpiła na tle scenografii przygotowanej przez Piotra Olejniczaka, a Zosia Brociek, Elwira Abramczuk, Weronika Wróblewska i firmy Yumrey oraz Atelier Renata Potrzeba stoją za wyglądem naszej reprezentantki i jej strojem. Za choreografię w klipie odpowiada Tomasz Nakielski z Grupy Tanecznej „Next”. W teledysku wraz z Sarą występują też Sara Fumnaya, Jan Głozak, Karolina Szmytke i Joanna Nguyen. Producentami klipu na zlecenie Universal Music Polska są Artur Strączek i Kuba Kapała z Mind Productions. Tymczasem na Ukrainie 🇺🇦 telewizja UA:PBC rozstrzygnęła specjalny konkurs dla kompozytorów, a nagrodą był udział piosenki w preselekcjach kraju do JESC. Ze względu na fakt iż nie wszyscy finaliści konkursu mają swoje oryginalne utwory, w stawce pojawią się piosenki narzucone uczestnikom przez ukraińskiego nadawcę. Jedną z takich piosenek będzie „Save this world” napisane przez Marinę Krut, finalistkę selekcji przed ESC 2020. Na razie nie wiadomo, że utwór będzie wykonany przez wszystkich czterech finalistów, którzy nie zgłosili swojej własnej piosenki.

Kto z Grecji (i Cypru) na Eurowizję 2022?

Nie ma sezonu bez słynnej „greckiej dramy” 🇬🇷 o to, kto pojedzie reprezentować ten kraj na Eurowizji. Ze względu na to, że ERT organizuje preselekcje publiczne dla wytwórni, które lubią chwalić się swoimi planami, a też przez to, że w Grecji plotki szybko się rozchodzą, co jakiś czas pojawiają się sensacyjne doniesienia w temacie Eurowizji, często przy udziale dość istotnych nazwisk. Najwięcej mówi się nadal o Evangelii, którą Panik Records intensywnie przygotowuje do konkursu. Wytwórnia stworzyła trzy grecko-angielskie utwory, do wszystkich powstały już teledyski. Jeśli ERT postawi właśnie na Panik Records, istnieją szanse, że wszystkie utwory wezmą udział w preselekcjach, a Evangelia zaśpiewa je na żywo by widzowie i jurorzy wybrali najlepszą opcję. Evangelia nie jest jedyną, o której spekuluje się w kontekście konkursu. Sporo mówi się też o Marinie Satti i Kalomirze, która reprezentowała kraj w 2008 roku zajmując 3. miejsce. Do tego grona dołączył Nikos Ganos (fot.), który na swoim Instagramie ujawnił, że planuje walkę o reprezentowanie Grecji. Przystojny wokalista ma już gotowe dwa utwory, planuje przygotować też trzeci. Jak podał, pierwsze dwie piosenki zgłosił już do ERT w regulaminowym czasie. Nadawca propozycje przyjmuje już tylko do 10 października. O Nikosie wielokrotnie mówiło się w temacie Eurowizji i to już od paru lat. Ponoć piosenkarz negocjował udział w ESC 2019 w Tel Awiwie. Sam deklaruje, że jest fanem konkursu i jest gotowy tam zaśpiewać, ale chciałby takie prawo otrzymać poprzez wygraną w preselekcjach, gdzie decydować będą widzowie. Uczestnik greckiej wersji „Twoja Twarz Brzmi Znajomo”, gdzie udawał m.in. Sertab Erener, nie wyklucza, że mógłby reprezentować Cypr 🇨🇾, jeśli Grecy go nie wybiorą. Co ciekawe, Cypr ma być też opcją zapasową dla Evangelii. Ponoć wokalistka wysłała do CyBC swoje propozycje. Jeśli wyspiarze ją wybiorą, będzie piątą grecką wokalistką w roli reprezentantki Cypru. Co ciekawe, Hovig z 2017 był ostatnim Cypryjczykiem śpiewającym dla swojej ojczyzny podczas konkursu. Później kraj wystawiał tylko Greczynki.

Źródło: Dziennik Eurowizyjny, YouTube, Eurovoix, EurovisionFun, fot.: @nikosgkanosofficial

%d blogerów lubi to: