TVN zachwycił polskich fanów Eurowizji publikując listę wykonawców zaproszonych do koncertów w ramach „Top of the Top Sopot Festival 2019” 🇵🇱, który odbędzie się w dniach 13-16 sierpnia w Operze Leśnej. Show rozpocznie się we wtorek 13 sierpnia koncertem „Forever young” z udziałem m.in. Katriny Leskanich z grupy Katrina & The Waves 🇬🇧, która w 1997 roku wygrała Eurowizję dla Wielkiej Brytanii utworem „Love shine a light”. Następnego dnia odbędzie się „#IDANCE” czyli morze przebojów, w którym wystąpią m.in. Edyta Górniak (ESC 1994), Margaret (KE 2016, MF 2018-2019), Cleo (ESC 2014), Roksana Węgiel (JESC 2018) czy Blue Cafe (ESC 2004). Dla miłośników Eurowizji najważniejsza będzie jednak druga część środowej transmisji czyli „Top of the top”, podczas którego zaśpiewają Duncan Laurence 🇳🇱, Lake Malawi 🇨🇿 i Luca Hanni 🇨🇭, czyli reprezentanci Holandii, Czech i Szwajcarii z tego roku. Będzie też Frans 🇸🇪, który śpiewał dla Szwecji w 2016. Dla tegorocznego zwycięzcy Eurowizji – Duncana – będzie to już drugi przyjazd do Polski, ale jak wiemy, nie ostatni bo wokalista odwiedzi nas też w listopadzie – na pewno wystąpi w Warszawie, a być może będzie też gościem Eurowizji Junior na Śląsku. To nie koniec! W czwartek pora na „Przeboje PRL”, a zaśpiewają wtedy m.in. Michał Szpak (ESC 2016) i Sławek Uniatowski (KE 2006). W koncercie „Przeboje Wolnej Polski” zobaczymy np. Golden Life (KE 2004). W ostatni dzień festiwalu TVN pokaże „Young Choice Awards” czyli występy młodych i popularnych wykonawców – nie zabraknie Roksany Węgiel, ale też Amelii Andryszczyk (preselekcje Junior 2016). Bilety są już w sprzedaży na m.in. ebilet.pl. Na środowy koncert z udziałem Duncana wejściówki kupić można w cenie od 169 zł po 800 zł. Te najtańsze (za mniej niż 100 zł) nie są jeszcze dostępne. Koncerty będą oczywiście transmitowane przez TVN.

Dziś ostatnia szansa dla utalentowanych muzycznie osób w wieku 9-14 lat by wziąć udział w castingu do „Szansy na Sukces” 🇵🇱 i tym samym wystartować w walce o tytuł reprezentanta Polski podczas Eurowizji Junior w Gliwicach na Śląsku. Tak jak wczoraj, także dziś siedziba TVP na Woronicza w Warszawie czeka na kandydatów, którzy powinni przygotować covery dwóch polskich piosenek oraz podkłady muzyczne do nich. O castingu mówiono wczoraj w „Wiadomościach” TVP1. „Chętnych na casting do Szansy na Sukces nie brakowało” – informowała reporterka programu. Jedna z jurorek, trenerka wokalna Małgorzata Szarek podkreślała, że komisja zwraca uwagę na interpretację i osobowość kandydatów oraz pokazywanie emocji. Reżyserka castingu – Joanna Kraińska – potwierdziła wcześniejsze słowa prezesa Jacka Kurskiego o organizacji trzech odcinków półfinałowych (nazywanych „finałami”) oraz finału (nazwanego „finałem finałów”), podczas którego wyłoniony zostanie reprezentant Polski na Eurowizję Junior 2019.

Czy połączenie „Szansy na Sukces” z preselekcjami do Eurowizji Junior wyjdzie TVP na dobre? Przekonamy się już we wrześniu. Wielu fanów zadaje sobie pytanie, w jaki sposób Polska wyłoni reprezentanta na dorosłą Eurowizję, o ile TVP w ogóle weźmie udział w konkursie. Jak już wiemy, reaktywowana „Szansa na Sukces” doczeka się w tym roku drugiej edycji dla osób powyżej 15 roku życia – emisja zacznie się w październiku. 19 maja pierwszy sezon po odświeżeniu formuły wygrała Aleksandra Nykiel, a jednym z finalistów był też Sargis Davtyan – oboje triumfowali podczas opolskich „Debiutów”. Czy „Szansa na Sukces” powinna był połączona z dorosłymi selekcjami do ESC? „Trudno mi stwierdzić, czy do dobry pomysł. Pewne jest, że tego typu programy dają szansę na odnalezienie nowych, wspaniałych talentów tak jak było to w przypadku Roksany Węgiel. Czy sprawdz się to w przypadku dorosłych? Nie wiem. Myślę, że jednym z dobrych sposobów byłoby wybranie reprezentanta poprzez dokonanie krajowych preselekcji” – powiedział w rozmowie z Dziennikiem Eurowizyjnym Sargis Davtyan, zwycięzca „Debiutów” w Opolu. TVP na razie nie przekazała informacji o tym, czy weźmie udział w Konkurie Piosenki Eurowizji 2020.

Źródło: TVN, ebilet.pl, TVP, Wiadomości, Facebook, Instagram, inf. własne, fot.: Instagram

Reklamy