DZIENNIK EUROWIZYJNY W TEL AWIWIE! Dziś drugi dzień prób technicznych! Śledź relacje przez cały dzień!

Dziennik Eurowizyjny wita z Centrum Prasowym w upalnym Tel-Awiwie! Dziś drugi dzień prób technicznych uczestników I półfinału Eurowizji 2019 – od Belgii po San Marino! Pełen terminarz dostępny jest TUTAJ. Relacje pisemne z prób znajdziecie na stronie – ten artykuł będzie aktualizowany przez cały dzień.

Najwięcej relacji oczywiście na żywo poprzez Facebooka – zapraszam więc do śledzenia grupy ogólnej oraz specjalnej grupy DE VIP przez cały dzień! Warto też zaglądać na Instagram @dziennik_eurowizyjny oraz na InstaStory! 

[artykuł będzie aktualizowany]

🇧🇪 Eliot występuje na scenie w towarzystwie dwóch bębniarzy. Na scenie są trzy duże bębny na specjalnych podestach. W trakcie występu Eliot raczej nie wykonuje zbyt wielu ruchów, dopiero w drugiej części występu wraz z bębniarzami rytmicznie podnosi rękę. Salwę śmiechu w Centrum Prasowym wywołał jego strój, a dokładniej czarna kurtka z czerwonymi elementami, wyglądająca dość…dziwnie. Kolorystyka sceny i wizualizacji utrzymana w fioletowo-czerwonych barwach. Występ jest dość skromny, na ten moment brakowało w tym energii adekwatnej do tekstu piosenki „Wake up”.

🇬🇪 Oto Nemsadze zachwycił obserwatorów niezwykle dramatycznym i efektownym występem do „Keep on going”. Świetne wizualizacje przedstawiające burzę w górach, pojawiają się także druty kolczaste, płomienie i błyskawice, a na podłodze drewniany pomost i wzburzona woda. W przeciwieństwie do Belga, Gruzin nie wyróżnia się strojem – ubrany jest na czarno. Świetnym momentem jest wejście pięciu chórzystów wokół których unosi się dym. Wokalnie potęga i Gruzin zasłużenie otrzymał wielkie brawa w Centrum Prasowym!

🇦🇺 Australia stawia na występ przykuwający wzrok i taki, którego na Eurowizji jeszcze nie było. Zarówno Kate jak i dwie akrobatki są na „kijach”, które kojarzymy z preselekcji. Wszystkie bujają się na boki, a ich długie suknie powiewają. Kate ubrana jest na biało, ma na głowie koronę jak w „Australia Decides”, z kolei dwie panie z tyłu sceny mają ciemne suknie ze świecącymi elementami. Tło przez większość występu jest „galaktyczne” jak na próbie Słowenii, natomiast pod koniec, gdy panie się już rozhuśtają, daje to efekt, jakby latały przez odmęty kosmosu. Pomysł ciekawy, ale nie do końca wiem, czy w tę stronę powinna iść Eurowizja. Do dopracowania ujęcia kamer by nie widać było kijów.

🇮🇸 Hatari mieli problemy z mikrofonami, a dodatkowo wokalistka Klemens dość słabo wykonywał swoje partie w refrenach. Scena w kolorach czerwonym i czarnym, na wizualizacjach widzimy łańcuchy, gwoździe, popiersie człowieka, zębatki. Na scenie klatka w formie kuli z zębatką – w niej i na niej tańczą tancerze. Układ choreograficzny bardzo podobny do tego z preselekcji – podobnie ze strojami i całą stylistyką występu. Ma być agresywnie i szokująco, chociaż pierwsza próba nie do końca oddaje klimat, jaki przekazać chcą widzom członkowie Hatari. W drugim występie zastosowano efekty pirotechniczne.

🇪🇪 Próba Victora Crone wygląda nieco inaczej, gdyż fragment występu Szweda (w barwach Estonii) zostanie nagrany wcześniej i odtworzony z taśmy w trakcie show na żywo. Chodzi oczywiście o motyw burzy i grafikę za Victorem – podobnie jak w przypadku preselekcji. Wokalista występ rozpoczyna udając grę na gitarze, ubrany jest w dość typowy dla siebie sposób – czarna skórzana kurtka i biała koszula. Sporo jest ujęć w których piosenkarz stoi tyłem do publiczności co może dać ciekawy efekt na żywo. Wokalnie jest przeciętnie, ale też niewiele się chyba od niego wymaga, zresztą próba nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem obserwatorów.

🇵🇹 W układzie choreograficznym Portugalii nie zmienia się nic. Conan i tancerz wykonują te same niepokojące ruchy. Jedyna zmiana względem preselekcji to kolorystyka stroju – Conan ubrany jest w zielony kostium i ma czarną ozdobę na brodzie, z kolei tancerz jest półnagi, ale spodnie też ma w kolorze zielonym. W połączeniu z mocną czerwienią wizualizacji może się to kojarzyć z barwami narodowymi Portugalii. Dla fanów występ nie będzie zaskoczeniem, bo my już to znamy, ale widz może uznać to za atrakcyjne.

🇬🇷 Katerine postawiła na teatralny występ w którym sporo się dzieje. Mamy coś w formie ścianki, oświetlonej na różowo, na tle której Katerine rozpoczyna występ. Są dwie tancerki ze szpadami oraz trzy panie chórzystki ubrane w żółte lekkie stroje, które po uniesieniu rąk imitują skrzydła. W trakcie występu ścianka jest odwracana i widzowie zobaczą piękną ozdobę kwietną – wielobarwną i efektowną. Chórzystki w refrenie śpiewają dodatkowe partie i okrzyki, co nieco zmienia brzmienie piosenki „Better Love” względem wersji studyjnej. Na pochwałę zasługują piękne wizualizacje przedstawiające otwierające się lilie wodne. Dodatkowym elementem jest rzucenie wielkiej piłki w stronę widowni – piłka jest biała i pojawiała się też w teledysku. Wokalnie Katerine zaprezentowała się na wysokim poziomie.

🇸🇲 Świetna próba Serhata! Niesamowite, pastelowe wizualizacje współgrające z Serhatem stojącym na podeście. Na ekranie pojawiają się też słowa utworu, w tym oczywiście „na na na”. Serhatowi (ubranemu na biało i bez kapelusza) towarzyszą trzy chórzystki, ale głównie na środku sceny widać dwóch tancerzy w marynarkach i krótkich spodenkach, którzy wykonują dyskotekową choreografię pod i na podeście – zawsze tylko w refrenach. Później wyciągają też żółte megafony. Wokalnie bardzo dobrze i będzie to niezwykle rozrywkowe zamknięcie półfinału. To jeden z najlepiej przygotowanych estetycznie występów.

%d blogerów lubi to: