„Arcade” wykonane publicznie 2 lata temu. Czy będzie dyskwalifikacja Holandii? Głosowanie OGAE: Cztery nowe punktacje! Tel Aviv Expo czeka na przyjazd delegacji!

Duncan Laurence 🇳🇱 wykonał utwór „Arcade” publicznie 2 lata temu, a nagranie z występu było dostępne w Internecie – zanim odkryli to fani Eurowizji, film obejrzano ok. 450 razy. Przywykliśmy już chyba do tego typu skandali i robią na nas coraz mniejsze wrażenie bo nie wiążą się z żadnymi dramatycznymi konsekwencjami. Co roku słyszymy o oskarżeniach o plagiat czy piosenkach, które trafiły na Eurowizję, chociaż już wcześniej były gdzieś dostępne. Zgodnie z regulaminem konkursu, utwory z Eurowizji 2019 nie mogą być publikowane przed 1 września 2018 roku, ale jeśli dojdzie do tego typu sytuacji, nadawca wysyłający zbyt wcześnie opublikowany utwór musi o tym poinformować EBU i organizatorów konkursu, którzy ocenią czy wcześniejsza publikacja da przewagę uczestnikowi. Jeśli nadawca AVROTROS to zrobił, problemu nie ma bo 450 odtworzeń na pewno nie wpłynie na wyniki Eurowizji 2019. Jeśli jednak nadawca nie był świadom faktu, że piosenka była już dostępna w sieci lub nie przekazał takiej informacji Europejskiej Unii Nadawców, może dojść do kłopotów, a nawet dyskwalifikacji. Teoretycznie, bo w praktyce nie dochodzi do nich nigdy i fani już chyba do tego przywykli, bo negatywnych komentarzy żądających dyskwalifikacji Duncana Laurenca nie jest tak wiele jak w innych podobnych przypadkach. Temat stał się jednak przedmiotem dyskusji wśród fanów i redaktorów popularnych portali. Chorwaci z Eurosong.hr mówią o tzw. „cancel culture” który jest ostatnio dominujący w sieci oraz o typowym dla fanów Eurowizji braku wsparcia dla głównego faworyta konkursu. Z kolei portal Oikotimes zadaje pytanie, jak społeczność eurowizyjna zareagowałaby, gdyby sytuacja dotyczyła nie Holendra, a reprezentanta nielubianego kraju – chociażby Rosji. Warto przypomnieć, że spośród czterech ostatnich zwycięzców, tylko Salvador Sobral nie miał problemów ze swoim utworem. Utwory Mansa Zelmerlowa i Netty oskarżano o plagiat, z kolei Jamala swoje „1944” wykonała publicznie na długo przed regulaminowym terminem, chociaż odkryto to dopiero po jej zwycięstwie w Sztokholmie.

Nowe punktacje OGAE przed nami! 21 osób z OGAE Malta 🇲🇹 wybrało swojego faworyta – jest to Szwajcaria. Drugie miejsce zdobyła Norwegia, a trzecie Włochy. Wzmocniono też Wielką Brytanię (4 punkty). W OGAE Turcja 🇹🇷 głosy oddało 41 osób, a 12 punktów otrzymała Holandia. W top3 znalazły się też Szwajcaria i Włochy. San Marino, reprezentowane przez tureckiego wokalistę, dostało 5 punktów. Warto dodać, że Serhat był gwiazdą tureckiej imprezy eurowizyjnej „Golden Party”, która odbyła się wczoraj. 44 osoby z OGAE Białoruś 🇧🇾 wskazały na Włochy, drugie miejsce dając Szwajcarii, a trzecie Rosji. Z kolei w OGAE Portugalia 🇵🇹 głosowało 68 osób i ranking wygrały Włochy, przed Holandią i Szwajcarią. Piosenka „Soldi” 🇮🇹 prowadzi aktualnie w klasyfikacji generalnej, mając 331 punktów. Drugie miejsce należy do „She got me” 🇨🇭 (328 punktów), a trzecie do „Arcade” 🇳🇱 (325). W top5 są też Norwegia (182) i Cypr (174). Polska 🇵🇱 nadal z 7 punktami i na 22. miejscu, pomiędzy Armenią (9) a Czechami (6). 29 państw ma jakiekolwiek punkty w głosowaniu.

Na Eurovision Diary 2019 firmy M&M Production przeczytać możemy, że ekipa techniczna i produkcyjna konkursu nie mogą się już doczekać startu prób i przybycia delegacji. Gotowa jest już nie tylko scena, ale obiekty i pomieszczenia zakulisowe, jak np. pokój do make-up, garderoby czy pomieszczenia do  prób odsłuchowych. Poinformowano też, że firma Gravity z Hamburga przygotowała wizualizacje dla 25 reprezentantów z tegorocznej Eurowizji. Pozostała szesnastka uczestników ma zaprojektowane i wykonane własne wizualizacje. Firma Gravity od lat dostarcza tego typu oprawę graficzną uczestnikom konkursu. Eurowizję 2019 obsługiwać będzie 17 kamer w Pawilonie 2 oraz sześć kamer w Green Room (Pawilon 1). Dodatkowo do realizacji transmisji wykorzystane będą też kamery steadicam, dwa krany oraz kamera podwieszona pod sufitem.

Źródło: Eurosong.hr, YouTube, Oikotimes, inf. własne, OGAE International, M&M Production, fot.: Instagram

%d blogerów lubi to: