Roksana Węgiel 🇵🇱 miała dziś swoją pierwszą próbę techniczną do utworu „Anyone I want to be” i nareszcie dowiedzieliśmy się, jak wygląda układ taneczny przygotowany przez Tomasza Barańskiego. Wokalistce, ubranej na biało (niezwykle popularny kolor kreacji w tym roku na JESC) towarzyszą trzy tancerki i dwie chórzystki – Matylda Kucharska, Aleksandra Osińska, Maja Śmidowicz, Tosia Zając oraz Patrycja Sujecka z Universe Samo Centrum Wszechświata. W ramach choreografii z kostiumu Roksany wyciągane są długie szarfy, a sama reprezentantka przez chwilę wciela się w rolę kukiełki, podobnie jak w teledysku. Internauci nie mieli jeszcze okazji obejrzeć występu z odpowiednimi ujęciami kamer, chociaż fragment na swoim InstaStory pokazał Mateusz Szymkowiak. Widać na nim, że polski występ ma dopracowaną pracę kamer, która w odpowiedni sposób pokaże najciekawsze momenty choreografii i prezentacji scenicznej.

Ponieważ dzisiejszych prób nie obserwowali jeszcze polscy eurowizyjni reporterzy sprawdźmy, jak Roksanę i jej ekipę oceniają zagraniczni redaktorzy, obecni w Centrum Prasowym i mający wgląd do „telewizyjnej” wersji występu. „Wspierana przez grupę tancerek i chórzystek, które ubrane są w białe i neonowo-żółte stroje, Roksana zdecydowanie pokazała polską siłę na scenie w Mińsk Arenie. Pomimo wykonywania układu tanecznego i różnych ruchów, wokalistka świetnie radzi sobie z głosem i z łatwością sięga najwyższych not. Roksana i jej tancerki wyglądają na zadowolone i pewne siebie – świetnie współgrają ze sobą nawzajem, doskonale wykorzystując przy tym scenę” – relacjonują Jess i Chris, walijscy redaktorzy z portalu Eurovoxx.net.

Występ Roksany rozpoczyna się od ujęć w czerni i bieli, pokazujących ją z wielkimi białymi okularami przeciwsłonecznymi na głowie (…) Kolory wracają na pierwszym refrenie i dzięki temu wiemy, że ekipa ubrana jest w białe stroje („urban streetwear”) z neonowymi pasami. Na drugiej zwrotce niebieskie wizualizacje zmieniają się w czerwone, a na ekranach i podłodze pojawia się też ognisty okrąg (…). Wracamy do czerni i bieli podczas drugiego refrenu zanim kolory pojawiają się na finałowy moment utworu. W jego trakcie Polska wykorzystuje motyw ze wstążkami, jak u Sertab Erener, przyczepionymi do stroju Roksany Węgiel. (…) Bardzo silny wokalnie występ!” – informuje Ryan Cobb z ESCxtra.

Filtr monochromatyczny w pierwszej minucie nie wygląda jeszcze zbyt dobrze, ale praca kamer zdaje się być lekka i płynna. Ujęcia są też bardzo dobre, gdy występ nabiera barw w refrenie. Roksana zaczyna występ z goglami kosmicznymi i chociaż zapewne ma to związek z całą prezentacją, ja nie do końca to jeszcze rozumiem” – przyznaje Richard Taylor z Eurovision Ireland. Bazując na występach nagranych podczas tej próby, ekipa TVP i Universal, z szefową polskiej delegacji Magdą Piekarską, dokona teraz analizy i zdecyduje, czy i co zmienić lub poprawić przed drugą próbą (np. uważni internauci zauważyli, że podczas jednego z występów zbyt wcześnie urwała się jedna wstążka), która odbędzie się w piątek.

44781085_387599311797724_3910833173093831450_n

Druga próba techniczna Polski będzie już bardzo istotna z punktu widzenia głosowania internetowego, gdyż to na podstawie tych nagrań TVP zdecyduje o wyborze 60-sekundowego i 10-sekundowego fragmentu. Będą one wykorzystane podczas przygotowanego skrótu oraz dostępne dla wszystkich internautów chcących zagłosować na swoich faworytów. Wszystko musi być więc przygotowane na 100% – łącznie ze strojami, fryzurami i makijażem. Druga próba techniczna zaplanowana jest na godzinę 12:00 czasu polskiego w piątek. Relację z tej próby śledzić będziecie mogli na żywo za pośrednictwem grupy facebookowej Dziennika Eurowizyjnego.

Źródło: JuniorEurovision.tv, Eurovoxx, Eurovision Ireland, ESCxtra, YouTube, Instagram, inf. własne, fot.: Andreas Putting EBU

Reklamy