Gdzie będzie można obejrzeć Eurowizję Junior 2018 w Polsce? Czarnogórcy nie byli pewni udziału w ESC 2019

Jak przekazał dziś portal informacyjny telewizji RTCG 🇲🇪, w zarządzie czarnogórskiego nadawcy pojawił się głos opowiadający się za bojkotem Eurowizji 2019 z powodu izraelskiego gospodarza. Milan Radović przyznał, że w głosowaniu członków zarządu za udziałem Czarnogóry w Eurowizji 2019 wstrzymał się od głosu, ale wyraził swój sprzeciw z powodu łamania praw człowieka przez Izrael. Wiedział jednak, że jego głos nie będzie miał wpływu na decyzję zarządu i Czarnogóra w ESC 2019 na pewno się pojawi. Inny członek zarządu, Mimo Drasković uważa, że przyczyny geopolityczne nie powinny być przeszkodą dla muzyki. Jak się jednak okazało, on też był za opcją pauzowania jednak z powodu dwóch słabych występów w latach 2017-2018. Ivan Jovetić z RTCG przyznaje, że dwie ostatnie Eurowizje to zły czas dla Czarnogóry i w 2019 roku reprezentant kraju musi się dobrze przygotować do występu, bo w Tel Awiwie zaśpiewa w imieniu całego narodu. Dodatkowo podkreśla, że sytuacja z tego roku (karygodne zachowanie reprezentanta kraju, Vanji Radovanovicia) nie może się powtórzyć. Ostatecznie zarząd zagłosował za udziałem Czarnogóry, a w ciągu 7 dni ma zdecydować o formule wyboru reprezentanta. Pewne jest, że rozpisany zostanie konkurs, do którego zgłaszać będzie można piosenki w języku narodowym lub po angielsku. Nie wiadomo jednak, czy propozycje zbierane będą w celu organizacji preselekcji narodowych czy wyboru wewnętrznego, ale pewne jest, że od momentu zakończenia przyjmowania zgłoszeń do wyboru finalistów lub reprezentanta nie może minąć więcej niż 30 dni. Przy okazji artykułu o Eurowizji portal RTCG.me użył grafiki z logiem ESC 2019 na tle gwiazdy Dawida w ognistych barwach przypominających bardziej pentagram niż symbol Izraela.

44737058_714639448910846_8796757213130522624_n

Telewizja duńska 🇩🇰 ogłosiła, że finał Dansk Melodi Grand Prix 2018 odbędzie się 23 lutego w Herning. Miasto zorganizuje konkurs już po raz piąty. Co ciekawe, zarówno Rollo & King (2001) jak i Emmelie de Forest (2013) wygrywali preselekcje właśnie w hali Boxen. Celem telewizji duńskiej jest zajęcie jak najwyższego miejsca w Tel Awiwie. Trwają aktualnie przesłuchania zgłoszonych piosenek i organizatorzy mają nadzieję, że utrzymają wysoki poziom DMGP. Bilety na finał pojawią się w sprzedaży już 26 października. Ceny od 120 do 280 zł. Szczegóły TUTAJ. 23 lutego już robi się dość tłoczny jeśli chodzi o selekcyjne eventy. Na ten dzień zapowiedziano finał na Litwie i Ukrainie oraz czwarty półfinał Melodifestivalen.

83 piosenki przyjęto do preselekcji Supernova na Łotwie 🇱🇻. To wynik słabszy niż w 2017 roku. Organizatorzy są jednak pewni, że poziom zgłoszeń będzie wysoki, ze względu na sporo niespodzianek wśród nazwisk kandydatów, różnorodne style muzyczne oraz ciekawe zestawienia wykonawców i kompozytorów współpracujących ze sobą (często po raz pierwszy) oraz odważne rozwiązania. Będzie to już piąta edycja „Supernova” na Łotwie. Dwie pierwsze odsłony (2015-2016) dały państwu finał, dwie kolejne porażki. Chociaż zarówno Łotwa jak i Estonia mają na koncie po jednym eurowizyjnym zwycięstwie, to statystycznie, od momentu wprowadzenia rundy półfinałowej (w 2004) lepiej wypada Litwa, która w finale ESC uczestniczyła od tego momentu 9 razy. Łotwa i Estonia zakwalifikowały się po 6 razy.

Od 17 października Biuro Reklamy Telewizji Polskiej 🇵🇱 prowadzi sprzedaż czasu reklamowego na listopad 2018. Treść cennika potwierdza to, co wcześniej podawano – Konkurs Piosenki Eurowizji Junior 2018 transmitowany będzie przez TVP ABC, TV Polonię oraz TVP HD. Transmisja rozpocznie się o 16:00 i zakończy o 18:30. Według treści oferty głównym odbiorcą reklam będą dzieci. Ceny reklam zależne są od ich długości i czasu emisji (przed lub po transmisji) i wahają się od 1295 zł (5-sekundowa reklama przed konkursem) do 15 600 zł (minutowa reklama po transmisji). Nie jest to jednak najwyżej wyceniony program z ramówki TVP ABC, a Eurowizję Junior na głowę biją bajki np. w ramach Wieczorynki. Ceny dla TVP HD (gdzie jako odbiorcę podaje się osoby dorosłe) ceny reklam to od 193 do 2400 zł, czyli niemal o połowę mniej niż w przypadku seriali „Rodzinka.pl”, „Ojciec Mateusz” czy „Ranczo”. W TV Polonia odbiorcą reklam (podobnie jak w TVP ABC) mają być dzieci, a ceny reklam występują w przedziel 88 zł-800 zł. Eurowizja Junior będzie najdroższym reklamowo programem stacji tego dnia – na równi z m.in. wieczornym wydaniem „Wiadomości” czy serialem „Blondynka”.

Źródło: RTCG.me, Eurovoix, Wikipedia, Biuro Reklamy TVP, inf. własne

Reklamy
%d blogerów lubi to: