EUROVISION INTERNET SONG CONTEST 2020

Eurovision Internet Song Contest 2020 to czwarta edycja plebiscytu muzycznego organizowanego przez Dziennik Eurowizyjny. Rok temu konkurs zwyciężyła piosenka reprezentująca Izrael, dlatego w tym roku konkurs „wirtualnie” odbywa się w tym kraju. Utwór do wysłuchania poniżej:

POTWIERDZENI UCZESTNICY EiSC 2020

Ogólne zasady

W konkursie uczestniczyć może każdy członek grupy DE na Facebooku. Zgłaszając propozycje piosenek bierze udział w etapie eliminacji, a jeśli jego utwór wygra, zostaje menadżerem danego kraju i pod tą flagą głosuje we wszystkich etapach gry.

Kraje/Terytoria

W tym roku ponad 90 państw i regionów może startować w Eurovision Internet Song Contest. Jeden gracz może uczestniczyć jako tylko jeden kraj i jeden kraj może mieć tylko jednego menadżera. Państwa zgłoszone zostaną podzielone na ćwierćfinały.

Uczestnicy

O przyznaniu tytułu menadżera danego kraju decyduje proces eliminacji.

Wykonawca [upd 1.05.]

Wykonawca musi posiadać obywatelstwo kraju/terytorium, który reprezentuje (potwierdzone wikipedią lub innym źródłem). W przypadku zespołów lub duetów co najmniej jedna osoba musi spełniać powyższy warunek. Jeden wykonawca może reprezentować tylko jeden kraj. Zasada obywatelstwa nie dotyczy niektórych krajów/regionów jeśli zostaną one przypisane do preselekcji w związku z brakiem zgłoszeń wykonawców pochodzących z regionów. Wykonawcy EiSC 2019 nie mogą brać udziału w tegorocznym konkursie. Lista uczestników edycji 2019 dostępna TUTAJ.

Utwór

Piosenka reprezentująca dany kraj musi pochodzić z tego roku eurowizyjnego (tj. od 1 września 2019) przy czym dotyczy to daty singlowej premiery/teledysku. Jeśli utwór został wydany przed regulaminowym terminem na płycie, a dopiero po 1.09.2019 miał premierę singlową, może być dopuszczony. Kwestie sporne rozstrzyga organizator w porozumieniu z komisją.
W konkursie nie mogą brać udziału piosenki z preselekcji narodowych do Eurowizji oraz covery. Piosenka powinna być dostarczona jako link do studyjnej wersji na YouTube oraz (preferowane) na Spotify. Nie można zgłaszać wersji live. Nie ma możliwości zmiany utworu po weryfikacji.

Zgłoszenie

W zgłoszeniu formularzowym (będzie dostępne na tej stronie) należy uwzględnić:

  • kraj/terytorium
  • nazwisko/nazwa wykonawcy
  • tytuł piosenki
  • link do YouTube
  • opcjonalnie informację czy utwór dostępny jest na Spotify
  • potwierdzenie obywatelstwa wykonawcy
  • potwierdzenie terminu publikacji utworu

Dodatkowo należy też podać swoje imię i nazwisko oraz e-mail.

ZGŁOSZENIA W I TURZE ZAKOŃCZONE

Przebieg zgłoszeń i eliminacji [upd. 8.04.]

  1. Etap zgłoszeniowy trwać będzie dwa dni, a termin oraz wymagane dane będą przekazane odpowiednio wcześniej.
  2. Uczestnicy będą mogli w jednym formularzu zgłosić max. 4 utwory z różnych krajów/regionów. Utwory nie będą w żaden sposób szeregowane w kolejności od tego, którym uczestnik najbardziej chciałby grać.
  3. Do dalszego etapu eliminacji przejdą jedynie prawidłowo wypełnione zgłoszenia oraz utwory i wykonawcy spełniający regulamin.
  4. Spośród pełnej puli zgłoszeń piosenki zostaną podzielone na odpowiednie grupy (kolejno):
    1. GRUPA PRIORYTET PIERWSZY • Pojedyncze zgłoszenia krajów – w przypadku, gdy uczestnik jako jedyny wysyła utwór z danego kraju/regionu > takie utwory są automatycznie przypisywane do uczestnika, a wszystkie pozostałe jego utwory są odrzucane.
    2. Zgłoszenia, które łącznie dają do 4 piosenek na kraj – takie utwory są oceniane przez komisję konkursową pod kątem oryginalności artysty (czy brał udział w ESC, preselekcjach lub EiSC 2017-2018), języka utworu (pierwszeństwo mają utwory w językach narodowych) oraz oceny członków komisji. Na podstawie punktacji członków komisji wewnętrznie wybierany jest reprezentant i piosenka danego kraju
    3. Zgłoszenia, które łącznie dają więcej niż 4 piosenki na kraj > z takiego zestawu komisja wybiera max. 10 piosenek, które poddawane są preselekcjom publicznym.
  5. O wynikach eliminacji/zgłoszeń dla aplikacji z punktów 4.1. i 4.2. uczestnicy będą osobno informowani.
  6. W przypadku zdublowanych zgłoszeń (gdy dwóch lub więcej graczy zgłasza ten sam utwór) pierwszeństwo ma osoba, która zgłosiła go wcześniej.
  7. Finały narodowe odbywają się w kolejności losowej. O wynikach preselekcji decydują członkowie grupy FB Dziennika Eurowizyjnego w ankiecie (ankieta trwa dobę) oraz jurorzy (grupa graczy zgłaszających piosenki poddane preselekcjom) w stosunku 50:50.
  8. W przypadku zwycięstwa danej piosenki, gracz który ją wystawił trafia do stawki EiSC, a wszystkie jego pozostałe utwory są odrzucane (nawet jeśli zakwalifikowały się do preselekcji innych krajów).
  9. W przypadku, gdy nikt nie zgłosi wykonawców z regionów zaznaczonych na niebiesko w liście krajów/regionów, kolejne miejsca w rankingu preselekcji oznaczają, że utwór zostaje losowo przypisany do danego regionu:
    1. Abchazja – utwór z preselekcji Gruzji lub Rosji (zależnie od tego w których preselekcjach będzie więcej piosenek)
    2. Andora – utwór z preselekcji Hiszpanii lub Katalonii (patrz nawias 9.1.)
    3. Arsakh – utwór z preselekcji Armenii lub Azerbejdżanu (patrz nawias punktu 9.1.)
    4. Aruba – utwór z preselekcji Holandii
    5. Azory – utwór z preselekcji Portugalii
    6. Baleary – utwór z preselekcji Hiszpanii
    7. FTŻ – utwór z preselekcji Francji
    8. Gibraltar – utwór z preselekcji Anglii, Szkocji, Walii lub Irlandii Płn. (patrz nawias punktu 9.1.)
    9. Grenlandia – utwór z preselekcji Danii
    10. Kraj Basków – utwór z preselekcji Hiszpanii
    11. Kurdystan – utwór z preselekcji Turcji lub Iranu (patrz nawias 9.1.)
    12. Laponia – utwór z preselekcji Finlandii
    13. Liechtenstein – utwór z preselekcji Niemiec, Austrii lub Szwajcarii (patrz nawias 9.1.)
    14. Luksemburg – utwór z preselekcji Niemiec lub Francji (patrz nawias 9.1.)
    15. Monako – utwór z preselekcji Francji
    16. Naddniestrze – utwór z preselekcji Mołdawii lub Rosji (patrz nawias 9.1.)
    17. Osetia Południowa – utwór z preselekcji Gruzji lub Rosji (patrz nawias 9.1.)
    18. San Marino – utwór z preselekcji Włoch
    19. Svalbard – utwór z preselekcji Norwegii
    20. Wyspa Man – utwór z preselekcji Anglii, Walii, Irlandii Płn. lub Szkocji (patrz nawias 9.1.)
    21. Wyspy Alandzkie – utwór z preselekcji Szwecji lub Finlandii (patrz nawias 9.1.)
    22. Wyspy Kanaryjskie – utwór z preselekcji Hiszpanii
    23. Wyspy Owcze – utwór z preselekcji Islandii lub Danii (patrz nawias 9.1.)
  10. W przypadku gdy z danych regionów zapasowych zgłoszony będzie wykonawca pochodzący z tego regionu, ma on pierwszeństwo do wejścia do stawki konkursu i dany region jest wycofany z zasad punktu 9. Podane w punkcie 9. miejsca w preselekcjach mogą się zmieniać w zależności od ułożeń stawek preselekcji i krajów, ale zasada jest, że każdy kolejny utwór najwyżej umieszczony utwór w rankingu przypisywany jest do wolnego regionu zgodnie z kolejnością.
  11. W przypadku remisów w preselekcjach decyduje wyższe miejsce w rankingu grupy menadżerów.
  12. Pełne wyniki preselekcji nie będą publikowane aż do zakończenia EiSC 2020. Publiczna będzie jedynie część związana z online-votingiem na FB.
  13. Po zakończeniu etapu preselekcji i przypisywania zgłoszonych piosenek etap zgłoszeń ruszy ponownie, jeśli nadal w stawce pozostaną nieobsadzone kraje/regiony. Drugi etap zakończy się przypisaniem regulaminowych zgłoszeń do krajów/regionów na zasadzie „kto pierwszy ten lepszy”.
  14. Celem preselekcji jest promowanie muzyki i chęć zaprezentowania jak największej ilości zgłoszonych i wartościowych utworów, natomiast celem graczy chętnych do udziału w EiSC powinno być znalezienie na tyle oryginalnego utworu i reprezentanta by zdołać zakwalifikować się do stawki bez konieczności startu w preselekcjach, gdyż wtedy szanse na wejście utworu do gry są niższe.
  15. Wszelkie inne sytuacje nieprzedstawione w powyższym regulaminie podlegają debacie graczy i/lub grupy referencyjnej z organizatorem EiSC.

Przebieg konkursu [upd 8.04]

W zależności od ilości uczestników kraje zostaną podzielone na ćwierćfinały. W każdej grupie do półfinału awansuje konkretna liczba państw, a o wynikach zadecydują menadżerowie danych krajów (startujących w grupie) oraz internauci. Stosunek głosów to 50/50, a w przypadku remisu decyduje wola „menadżerów”. Punkty będą zliczane jak na Eurowizji.
Najlepsze piosenki z ćwierćfinałów trafią do półfinałów i sposób głosowania będzie dokładnie taki sam. Najlepsze utwory trafią do finału, gdzie o wynikach zadecydują menadżerowie krajów uczestniczących i wyeliminowanych. Organizator nie planuje wprowadzać dodatkowych zmian w formacie konkursu po jego rozpoczęciu.
Utwór może być zdyskwalifikowany na każdym etapie gry, jeżeli okaże się, że złamał regulamin konkursu. Dyskwalifikacja będzie poprzedzona debatą z uczestnikami. Każdy menadżer ma obowiązek głosowania w rundach swojego państwa. W przypadku braku oddanych głosów menadżer traci daną piosenkę.

Regulamin może ulec zmianie, w zależności od potrzeb. Wszelkie nieopisane sytuacje i scenariusze rozstrzyga organizator po debacie z uczestnikami.

 Organizacja

  • Finał – Jerozolima – Pais Arena
  • Półfinał 1 – Tel-Awiw – Menora Mivtachim Arena
  • Półfinał 2 – Holon – Holon Toto Hall
  • Ćwierćfinał 1 – Haifa – Romema Arena
  • Ćwierćfinał 2 – Aszkelon – Ashkelon Sports Arena
  • Ćwierćfinał 3 – Be’er Sheva – Conch Arena
  • Ćwierćfinał 4 – Rishon LeZion – Maccabi Rishon LeZion

Prowadzący

  • Eden Hason
  • Shiri Maimon
  • ?
  • ?
%d blogerów lubi to: