Szczecin potwierdza chęć organizacji Eurowizji Junior! Kiedy premiera utworu Belgii? Poznaj „Eurovision Genie”!

Portal wszczecinie.pl podaje, że stolica Pomorza Zachodniego złożyła aplikację o organizację Eurowizji Junior 2019 🇵🇱. „Potwierdzam, że nasze miasto złożyło aplikację i wyraziliśmy zainteresowanie organizacją finału Eurowizji Junior. Na ten moment tylko tyle mogę powiedzieć. Decyzje mają zapaść jeszcze w tym tygodniu” – poinformował Robert Grabowski ze Szczecińskiej Agencji Artystycznej. Wczoraj TVP nieoficjalnie podała, że Szczecin i Gliwice to jedyne miasta, które liczą się teraz w walce o tytuł gospodarza. Z kolei „Dziennik Zachodni” próbował uzyskać jakiekolwiek informacje od rzecznika prasowego miasta Gliwice, jednak Marek Jarzębowski powiedział, że nic na temat doniesień Telewizji Polskiej nie słyszał. W specjalnej facebookowej ankiecie Dziennika Eurowizyjnego aż 64% głosujących typuje, że JESC 2019 odbędzie się 24 listopada w Gliwicach. 27% typuje tę samą datę, ale obstawia Szczecin. Opcja organizacji konkursu tydzień wcześniej nie cieszy się dużym poparciem.

Już w czwartek o 8:00 poznamy utwór Belgii 🇧🇪 na Eurowizję 2019. Premiera piosenki Eliota odbędzie się w audycji radiowej MNM którą prowadzi Peter Van de Veire. Mówi się, że młody wokalista z Belgii zaśpiewa w Tel Awiwie kompozycję pt. „Wake up”. Dopiero pod sam koniec sezonu dowiemy się, kto będzie reprezentantem Azerbejdżanu 🇦🇿. Według lokalnego klubu INFE, telewizja Ictimai ma podać nazwisko i opublikować utwór między 7 a 10 marca. Kandydatów nadal jest czterech: Samira Efendi, Chingiz Mustafayev, Tofig Hajiyev i Leman. Tymczasem w Rosji 🇷🇺 przygotowania do premiery ballady Sergeya Lazareva. Filip Kirkorow zdradził, że utwór tworzony był aż trzy miesiące. „Postaramy się nie zawieść publiczności, ale naturalnie głupio byłoby wierzyć, że wszyscy to polubią” – przyznał.

Piosenka „Sister” duetu SiSters 🇩🇪 została przygotowana na potrzeby preselekcji w Szwajcarii 🇨🇭, ale gdy okazało się, że nie została tam wybrana, przyjęto ją do stawki finałowej konkursu w Niemczech. Według doniesień, Szwajcarzy nie znaleźli dwóch odpowiednich wokalistek, które mogłyby wykonać utwór reprezentując ten kraj, więc zgodzono się, by piosenkę przekazać do innego nadawcy. Carlotta Truman i Laurita zgłosiły się do udziału w preselekcjach niemieckich osobno, ale telewizja NDR zdecydowała, że połączy je w duet i przyzna utwór „Sister”. Tymczasem szwedzka wokalistka 🇸🇪, która w 2002 roku reprezentowała Estonię 🇪🇪 – Sahlene – powraca na Eurowizję w roli…chórzystki Michaela Rice z Wielkiej Brytanii 🇬🇧. Wcześniej piosenkarka występowała jako „backing vocal” podczas Eurowizji 1999 wspierając zwyciężczynię – Charlotte Perrelli. W 2016 roku wspomagała wokalnie Dami Im, reprezentantkę Australii, śpiewając swoje partie zza sceny.

Już w środę pierwszy półfinał preselekcji serbskich „Beovizija” 🇷🇸. Próby w studiu telewizyjnym RTS już trwają, a w Internecie znaleźć można pierwsze zdjęcia sceny. Tymczasem media lokalne informują, że Dunja Vujadinović wydała na swój preselekcyjny występ 10 tys. euro i może być to najdroższa prezentacja sceniczna w historii belgradzkiego konkursu. Jak podaje „Telegraf”, wokalistka zaangażowała jednego z najlepszych serbskich choreografów, który przygotował dla niej niezwykle atrakcyjny wizualnie występ. Na LED-ach pojawi się natomiast specjalny artwork, który niedawno nagrała Dunja. Jej utwór „Sedam” znajduje się jednak dopiero na 9. miejscu codziennego zestawienia oglądalności piosenek selekcyjnych na YouTube. Ranking przygotowało OGAE Serbia. Liderem jest Saška Janx z ponad 327 tys. odtworzeń, drugie miejsce ma Ivan Kurtić (214 tys.), a trzecie Lord (240 tys.). Faworytki wielu fanów – Nevena Božović oraz Ivana Vladović z kwartetem Wonder Strings na razie nie mieszczą się do top5 najpopularniejszych utworów.

Polski miłośnik Eurowizji, Bartosz, stworzył specjalny model oparty na uczeniu maszynowym, który uczy się schematów głosowania pomiędzy krajami na podstawie wyników historycznych. Dodatkowo porównuje też popularność danych propozycji na YouTube i obserwuje, jaki wpływ te statystyki miały na eurowizyjne punkty, zarówno pod kątem televotingu jak i głosowania jurorów. „Nie mam bezpośredniego wpływu na wagę każdej z informacji – model sam uczy się i decyduje które z wprowadzonych danych mają mniejsze czy większe znaczenie. Jest to też pierwszy rok Eurovision Genie, po tegorocznym konkursie model będzie bogatszy o bardzo dużo nowych informacji więc z roku na rok stanie się co raz lepszy” – podkreśla autor. Ze względu na zmianę formatu głosowania, model opiera się na wynikach Eurowizji 2016-2018. Jego analiza odświeżana jest kilka razy w tygodniu. „Warto zauważyć, że statystyki YouTube dla jednej z propozycji mówią nam niewiele – kluczowe jest porównanie z innymi krajami stawki półfinałowej czy finałowej i sparowanie tych statystyk z historią głosowania. I tak np. skok w liczbie wyświetleń może nie mieć większego wpływu na wynik jeśli jest on porównywalny z pozostałymi propozycjami” – tłumaczy Bartosz. Aktualne zestawienie znajdziecie na stronie Eurovision Genie. Trzymamy kciuki, aby model mógł się dalej rozwijać i dostarczać nam ciekawych statystyk!

Źródło: wszczecinie.pl, Dziennik Zachodni, inf. własne, Facebook, TVP, Eurovoix, MNM, A. Urbanek, Telegraf, OGAE Serbia, Eurovision Genie, fot.: Instagram EliotMusicBe

%d blogerów lubi to: