Kolekcja ubrań zaprojektowanych przez polską 🇵🇱 reprezentantkę, Roksanę Węgiel, trafi wkrótce do sprzedaży w sklepach Reporter Young jako limitowana edycja i z tej okazji 10 listopada odbędzie się pokaz specjalny, połączony z koncertem wokalistki i premierą teledysku do eurowizyjnej piosenki. Event odbędzie się w godzinach 12:00-15:00 w warszawskim Studiu LAS niedaleko siedziby TVP. Zgodnie z wcześniejszymi informacjami, premiera piosenki Roksany ma się odbyć wraz z teledyskiem, co oznacza, że naszą eurowizyjną propozycję poznamy w tym roku bardzo późno bo dopiero na 16 dni przed finałem Eurowizji Junior w Mińsku. Dzień później reprezentanta i piosenkę ogłoszą Irlandczycy i dopiero wtedy stawka konkursowa JESC 2018 będzie kompletna. Na razie nie znamy tytułu piosenki Roksany, wiemy jedynie, że nie będzie to ballada i zaśpiewana zostanie w dwóch językach – po polsku i po angielsku. Im dłużej polscy fani Eurowizji czekają na piosenkę, tym większe są wobec niej oczekiwania. Mamy nadzieję, że Roksana i jej ekipa stanęli na wysokości zadania i na naszą piosenkę naprawdę warto będzie tyle czekać.

Opóźniona premiera macedońskiej 🇲🇰 piosenki „Doma” Mariji Spasovskiej ostatecznie odbyła się w piątkowy wieczór w ramach popularnego programu „Stisni Plej”, który od tego sezonu współprowadzony jest przez Janę Burcheską z Eurowizji 2017. Ballada w języku macedońskim spotkała się z pozytywnym odzewem słuchaczy, jednak wszyscy boją się o to, że delegacja MKRTV po raz kolejny zniszczy dobrą piosenkę beznadziejnym występem scenicznym. Wiadomo, że podczas JESC 2018 kraj wystartuje pod aktualną, tymczasową nazwą „F.Y.R. Macedonia”, ale trwają już działania nad zmianą nazwy na „Północna Macedonia”. Pomimo klęski referendum, które nie jest ważne z powodu zbyt niskiej frekwencji, wczoraj wieczorem w parlamencie dano zielone światło rozpoczęciu prac nad zmianami zapisu w konstytucji w związku z nową nazwą. Był to swoisty test zbierania wymaganych 2/3 głosów popierających zmianę nazwy. Jeżeli kolejne głosowania (nad szkicem nowego zapisu i później nad oficjalnym jego przyjęciem) również wypadną pomyślnie, istnieje szansa, że w połowie przyszłego roku Macedonia oficjalnie stanie się „Północną Macedonią” i tym samym otworzy sobie drogę do Unii Europejskiej czy NATO.

Ormianin Levon 🇦🇲 pracuje nad oficjalnym klipem do swojej piosenki „L.E.V.O.N.”, która opowiada o nim samym, roztańczonym chłopcu, do którego wszyscy się uśmiechają. Tymczasem delegacja Kazachstanu 🇰🇿 pracuje nad idealnym występem scenicznym dla reprezentantki Daneliyi. Chociaż piosenkę „Ózińe sen” napisali Ukraińcy, staging do niej stworzy Rosjanin – Alexei Golubev, który pracował wcześniej przy występach do „A Million Voices” (2015) oraz tegorocznego „I won’t break”. Reżyser, który urodził się w Ałma-Acie, obiecuje występ w nowoczesnym, popowym stylu – twierdzi przedstawiciel stacji Khabar.

Dziennik izraelski 🇮🇱 „Hayom” opublikował więcej informacji na temat sponsorowania Eurowizji, tym samym zachęcając kolejne firmy do nawiązywania takiej współpracy z KAN i EBU. Sponsor powinien zagwarantować organizatorom kwotę od 500 tys. do 1 miliona euro, a w zamian za to dostanie 5-sekundowy slot do promowania swojej marki przed rozpoczęciem transmisji Eurowizji, a także w trakcie przerw komercyjnych, których np. TVP nie używa. Lista sponsorów będzie też wyświetlona na napisach końcowych i oczywiście podczas eventów dodatkowych, w tym m.in. konferencji prasowych i spotkań Meet & Greet oraz na wszystkich materiałach promocyjnych, uwzględniając też oficjalny program Eurowizji. Sponsor ma prawo nazywać się oficjalnym partnerem Eurowizji i używać logo konkursu w swoich akcjach promocyjnych. Dodatkowo dostaje też ok. 50 VIP-owskich biletów na każdy z eurowizyjnych koncertów oraz możliwość zakupienia 50 standardowych biletów przy użyciu uproszczonej procedury, tj. bez czekania w kolejce i po innej cenie. Tym samym może organizować konkursy, w których do wygrania będą takie bilety lub po prostu rozdać je pracownikom. To nie wszystko – sponsor ma też prawo wysłania swoich redaktorów/blogerów za kulisy Eurowizji, publikowania materiałów, których próżno będzie szukać gdzie indziej oraz wstępu do wielu niedostępnych dla zwykłej prasy miejsc. Aktualnie partnerem konkursu jest firma MyHeritage, ale trwają już prace nad kontraktem dla dwóch kolejnych sponsorów. Zwykle proces kompletowania sponsorów kończy się w styczniu.

Źródło: Instagram, Reporter Young, inf. własne, MJK Music, Eurovoix, MRT, Balkan Insight, Hayom, ESCKaz, fot.: Instagram

Reklamy