Ile kosztować będzie organizacja Eurowizji 2019? Kiedy zapadnie decyzja o mieście-gospodarzu? Macedonia z nową nazwą już podczas przyszłorocznego konkursu? Sprawdź, jak brzmi nowe imię ojczyzny Kaliopi i Eleny Risteskiej! United States of Emotion planują walkę o Krajowe Eliminacje 2019! Posłuchaj ich nowej EP-ki!
Portal Globes informuje, że koszt organizacji Eurowizji 2019 w Izraelu wyniesie ok. 35-40 mln euro, a telewizja KAN w sierpniu będzie musiała złożyć w depozycie Europejskiej Unii Nadawców 12 mln euro co ma stanowić gwarancję przeprowadzenia konkursu. Jest to obowiązek każdego nadawcy publicznego, który organizuje Eurowizję. Praktycznie cały koszt Eurowizji pokryty zostanie z państwowych funduszy, które Ministerstwo Finansów przekaże stacji IPBC (KAN). Samo EBU „dołoży” jedynie parę milionów euro. Dane pochodzą z oficjalnego raportu, który stacja IPBC przekazała dziś Ministerstwu Finansów. Portal Globes dowiedział się też, że w przyszłym tygodniu przedstawiciele stacji IPBC pojadą do Genewy na pierwsze spotkanie robocze z EBU. Przewodniczącym delegacji izraelskiej będzie Eldad Koblenz. Wciąż nie wiadomo kiedy podjęta zostanie decyzja ws. miasta-organizatora, ale pod uwagę mają być brane już tylko cztery lokalizacje – Jerozolima, Tel-Awiw, Hajfa i Eilat. Pewne jest, że stacja IPBC nie będzie na ten temat rozmawiać z EBU podczas najbliższego spotkania, gdyż aplikacje miast kandydujących nie są jeszcze gotowe. Nie jest to spowodowane opieszałością władz tych miast, ale brakiem oficjalnych wymagań, które EBU dopiero przekaże przedstawicielom Izraela w przyszłym tygodniu. Na podstawie wymogów ustalone zostanie, które miasta faktycznie będą się liczyć w walce o Eurowizję. Szacuje się, że ustalenie miejsca, w którym odbędzie się Eurowizja to raczej kwestia miesięcy niż tygodni..
Według najnowszych doniesień agencji informacyjnych Grecja i Macedonia osiągnęły porozumienie ws. nowej nazwy Byłej Republiki Jugosłowiańskiej Macedonii, tym samym kończąc wieloletni spór blokujący Macedończykom rozpoczęcie negocjacji akcesyjnych NATO czy UE. Nową nazwą kraju ma być Republika Północnej Macedonii (Republic of Northern Macedonia), tym samym skrót „FYROM” wyjdzie z użytku. Politycy z całego regionu i kontynentu (w tym Donald Tusk) gratulują już Grekom i Macedończykom sukcesu i zakończenia 27-letniej wojny o nazwę. Ponieważ Macedonia niezbyt często pojawia się na międzynarodowych wydarzeniach sportowych, jej skomplikowana i tymczasowa nazwa była na Eurowizji dość widoczna i przysparzała wielu problemów, zwłaszcza osobom nieangielskojęzycznym. Najczęściej stosowano ją w skrócie „F.Y.R. Macedonia”, ale podczas Eurowizji 2006 w Atenach Grecy rozwinęli tę nazwę nawet w tabeli punktowej. Nie wiadomo jeszcze kiedy oficjalna nazwa wejdzie do użytku, ale zapewne już w przyszłym roku Północna Macedonia z nową nazwą „zadebiutuje” w Eurowizji. Oby był to nowy początek zarówno rozwoju relacji z Grecją jak i nowy rozdział w eurowizyjnych startach, które niestety, póki co, nie są zbyt udane…
Duet United States of Emotion (na zdj.), który zdobył sporo miłośników w trakcie etapu zgłoszeniowego do polskich preselekcji 2018, wydał drugą EPkę. Prace nad albumem rozpoczęły się z początkiem 2018 roku gdy powstał singiel „Fleeting Moments„, jedna z piosenek zgłoszonych do Krajowych Eliminacji, która wg czytelników Dziennika Eurowizyjnego powinna znaleźć się w finałowej stawce. Co ciekawe, w piosenkach z nowej EP-ki muzycy z USoE zaprosili do współpracy m.in. Michała Grotta, basistę i aranżera, który był jednym z jurorów Eurowizji 2018 w komisji TVP. To właśnie on dał Izraelowi ostatnie miejsce w finale konkursu. Czy United States of Emotion planuje ponowną próbę walki o finał Krajowych Eliminacji? „W sierpniu ponownie wchodzimy do studia i pracujemy nad kolejnym materiałem, Na pewno wtedy pojawią się konkretniejsze pomysły odnośnie naszej piosenki na Eurowizję 2019. Bardzo zależy nam na eurowizyjnych fanach. To środowisko, które okazało nam dużo życzliwości i wsparcia. Na pewno nie zapomnimy o nich i stworzymy utwór, z którym będzie można powalczyć o udział w konkursie :-). Oczekiwania fanów Eurowizji są czasami bardzo rozbieżne, my wiemy jedno – jeśli mamy zawalczyć o udział w konkursie to musi być to wyjątkowa kompozycja. Nie ważne czy będzie to ballada czy dynamiczny utwór, musi być czymś z czym będziemy się w 100% identyfikować i z czego będziemy 100% dumni (jeśli w ogóle to możliwe 😉 ). I na pewno będziemy chcieli wszystkich ponownie zaskoczyć” – powiedzieli w rozmowie z Dziennikiem Eurowizyjnym. Nowe utwory z EP-ki „Season 2” dostępne są m.in. na YouTube United States of Emotion – TUTAJ.