Dokładnie za 100 dni w Gliwicach odbędzie się Konkurs Piosenki Eurowizji Junior 2019 🇵🇱. Przygotowania do widowiska trwają na wielu poziomach i choć organizatorzy niewiele zdradzają – dzieje się dużo! Aktualnie trwa nabór chętnych na wolontariat – TVP otrzymała już wiele zgłoszeń, ale oczywiście czeka na kolejne, w tym także od fanów Eurowizji i czytelników Dziennika Eurowizyjnego! Wszystkie informacje na ten temat znajdziecie TUTAJ. Zgłoszenia przyjmowane będą do połowy września! Już 8 września w TVP2 pierwszy odcinek preselekcyjnej „Szansy na Sukces”. Spośród 7 kandydatów Majka Jeżowska i jej zespół wskażą pierwszego uczestnika „finału finałów”, który przybliży się do tytułu reprezentanta Polski w Gliwicach. Najpewniej już niedługo poznamy nazwiska prowadzących konkursu – zarówno tych ze sceny w Arenie Gliwice, jak i tych, którzy będą gospodarzami m.in. Ceremonii Otwarcia show w Katowicach. Nadal czekamy też na oficjalną sprzedaż biletów na konkurs. Według wcześniejszych doniesień sprzedaż powinna ruszyć na początku września, a bilety mają nie być zbyt drogie.

Jeszcze w tym miesiącu mamy poznać reprezentantów Ukrainy 🇺🇦 i Malty. Wyniki preselekcji internetowych u naszych wschodnich sąsiadów powinny być opublikowane 19 sierpnia. Do finału awansowało 10 piosenek, w tym utwór „Moia MA (Zalysheni v pit’mi)” wykonywany przez zwycięzcę ostatniej edycji „The Voice Kids” – Gruzina Oleksandra Zazarashviliego. Wszystkie piosenki dostępne są do odsłuchu TUTAJ. W tym roku zwycięzcę wybiorą jedynie jurorzy. Wyniki głosowania jurorów i widzów na Malcie 🇲🇹 poznamy 20 sierpnia. Do 13 sierpnia można było wspierać swoich faworytów w preselekcjach – 12 kandydatów śpiewało utwory oryginalne lub covery. W przyszłym miesiącu, poza polską „Szansą na Sukces” śledzić będzie można także finały narodowe na Białorusi 🇧🇾, w Holandii 🇳🇱, Rosji 🇷🇺, Walii 🏴󠁧󠁢󠁷󠁬󠁳󠁿 i Irlandii 🇮🇪. Wiemy, że poprzez selekcje wybierać będzie także Armenia 🇦🇲. Wiele krajów zapewne zdecydowała się na wybór wewnętrzny. Znamy już nazwiska reprezentantów z Hiszpanii 🇪🇸, Macedonii Płn. 🇲🇰, Kazachstanu 🇰🇿 i Gruzji 🇬🇪 (zwycięzca talent-show), a wiemy, że swojego przedstawiciela wybrano już we Włoszech 🇮🇹 (będzie to wokalistka-solistka).

Izraelska firma Moroccanoil 🇮🇱 została partnerem Eurowizji 2020. Europejska Unia Nadawców ogłosiła, że firma, która jest pionierem w dziedzinie kosmetyków do pielęgnacji włosów ma partnerować konkursowi przez pięć kolejnych lat. Moroccanoil znany jest z tworzenia naturalnych kosmetyków o pięknym zapachu, na bazie oleju arganowego. Są to produkty z tzw. „górnej półki”, uwielbiane przez stylistów fryzur i celebrytów na całym świecie. Firma założona zostałą przez m.in. Carmen Tal, swoją główną fabrykę ma w Tel Awiwie. Chociaż nazwa kojarzy się z Marokiem 🇲🇦, na pewno nie ma żadnego związku z udziałem (a raczej brakiem udziału) tego kraju w przyszłorocznej Eurowizji. Jak już wcześniej sugerowałem, Eurowizja 2020 nie zaskoczy nas żadnymi sensacyjnymi powrotami i debiutami, ale liczymy na to, że do konkursu powróci Bułgaria 🇧🇬. A o tym gdzie odbędzie się przyszłoroczna Eurowizja, dowiemy się już 30 sierpnia!

Wielu nadawców publicznych już przygotowuje się do wyboru nowego reprezentanta do Holandii 🇳🇱. Czesi 🇨🇿 zebrali 152 utwory, z czego 72 są napisane przez lokalnych twórców. W porównaniu do 2018 roku zainteresowanie selekcjami jest o połowę mniejsze (w 2018 przyjęto aż 300 propozycji), ale same selekcje mają mieć większy rozmach. Finał narodowy (z transmisją telewizyjną) odbędzie się pod koniec stycznia w Pradze. W przyszłym tygodniu szczegóły na temat Festival da Cancao 2020 🇵🇹 ma przedstawić telewizja portugalska RTP. Już w grudniu spekulowano, że wskazano pierwszych kompozytorów, którzy przygotują piosenki do preselekcji.

A czy Polska 🇵🇱 weźmie udział w Eurowizji 2020? Tego na razie nie wiemy. W ankiecie towarzyszącej głosowaniu w plebiscycie „Wymarzony Reprezentant” 88,1% głosujących twierdzi, że nasz kraj będzie startował. 11,1% nie ma takiej pewności. A czy polscy fani chcą, by TVP podjęła kolejne wyzwanie? 99,1% mówi „TAK”! 52,9% głosujących uważa też, że status i popularność polskiego wykonawcy, który byłby wybrany na Eurowizję 2020 nie ma żadnego znaczenia. 40,4% jest natomiast zdania, że nasz kraj reprezentować powinna osoba znana w Polsce. 47,6% chce preselekcji narodowych w formie finału, tak jak to miało miejsce np. w 2017 roku. 24,6% stawia na format, w którym TVP wskazuje reprezentanta, a widzowie/jurorzy piosenkę (taki sposób nigdy nie był u nas zastosowany). 13,4% sądzi, że Telewizja Polska wskazywać powinna wewnętrznie, a 11,7% chce finału narodowego bez otwartego konkursu, czyli takiego, do którego uczestników oddeleguje sama TVP. 47,7% uważa, że dobór języka w którym nowy reprezentant powinien zaśpiewać zależy od piosenki. 20,9% stawia na wersję dwujęzyczną, a 18,8% na utwór w całości po angielsku. 11,9% chciałoby usłyszeć na Eurowizji 2020 piosenkę po polsku.

Źródło: JuniorEurovision.tv, TVP, inf. własne, Pershyj, Eurovoix, Wikipedia, Eurovision.tv, EBU, Moroccanoil, ESCxtra, ankieta Wymarzony Reprezentant, fot.: SATinfo24

Reklamy