Czwarty dzień prób! Dziś wysyp faworytów! Śledź przygotowania do Eurowizji 2019!

Dziennik Eurowizyjny wita ponownie z Centrum Prasowym w Tel-Awiwie! Dziś pierwszy dzień prób technicznych uczestników II półfinału Eurowizji 2019 – od Armenii po Szwecję! Pełen terminarz dostępny jest TUTAJ. Relacje pisemne z prób znajdziecie na stronie – ten artykuł będzie aktualizowany przez cały dzień.

Najwięcej relacji oczywiście na żywo poprzez Facebooka – zapraszam więc do śledzenia grupy ogólnej oraz specjalnej grupy DE VIP przez cały dzień! Warto też zaglądać na Instagram @dziennik_eurowizyjny oraz na InstaStory! 

[Artykuł będzie aktualizowany]

🇭🇷 Roko rozpoczyna występ leżąc na scenie, a na podłodze pojawiają się wielkie skrzydła pełne piór. Później wstaje, a na scenę wkraczają tancerze, półnadzy i ze złotymi skrzydłami. W trakcie kolejnego refrenu nakładają skrzydła także głównemu reprezentantowi i sami…odlatują. Wizualizacje mają odcień złoty, później przechodzą w ciemniejsze barwy, pojawiają się błyskawice. Wokalnie bez zarzutu, w refrenie mocno słychać Jacquesa Houdeka śpiewającego zza sceny. Niestety, występ jest chyba zbyt kiczowatym obrazkiem.

🇲🇹 Ciekawy i kolorowy występ Micheli z Malty. Rozpoczynamy od bardzo sympatycznego ujęcia wokalistki spoglądającej przez okienko i zapraszającej nas do swojego „mieszkania” pokazanego na specjalnie postawionych na scenie ekranach LED. Otwierając drzwi Micheli wlewa się woda do mieszkania (razem z rybami) – oczywiście wszystko na wizualizacjach. Pojawia się czworo tancerzy, wykonują z Michelą choreografię i później już praktycznie do końca tylko tańczą – kolejnych „ciekawych” wizualnie efektów nie ma, jednak ustawienie własnych LED-ów sprawia, że zmienia się przestrzeń za wokalistką i ma się wrażenie, że faktycznie występ wykonywany jest w pokoju Micheli. Wokalnie na razie ze sporą dozą nieśmiałości i oszczędzania, zresztą zdawało się, że w oczach piosenkarki widać strach i tremę, ale podczas kolejnego podejścia pojawił się i uśmiech.

🇱🇹 Jurij, zgodnie z zapowiedziami nie przygotował nic nowego jeśli chodzi o swój występ – ujęcia są bardzo podobne do tych z preselekcji, strój także taki sam. Wizualizacje w złotych odcieniach, ale też nie są zbyt efektowne czy przyciągające wzrok. Wokalnie bezbłędnie – Jurij ma ogromne doświadczenie i to widać. Niestety sam utwór chyba się nie obroni.

🇷🇺 Zaawansowany technologiczne występ Sergey’a Lazareva z Rosji. Wokalista, ubrany na biało ma na scenie osiem podłużnych ekranów, które zarówno pełnią funkcję luster jak i wyświetlane są na nich nagrane wcześniej różne pozy Sergey’a. Wokalista współpracuje z ekranami, ale w zupełnie inny sposób niż w 2016 – całość jest klasyczna, elegancka, ale i przyciąga wzrok. W pewnym momencie Sergey przechodzi za scenografię i stoi za szkłem po którym cieknie woda. Wokalnie bardzo dobrze, chociaż Sergey dziś nie pokazał pełni sił. Występ spodobał się w Centrum Prasowym – doceniana jest m.in. estetyka prezentacji.

🇦🇱 Niestety Jonida Maliqi zawiodła oczekiwania. Ubrana jest w czarną suknię ze złotymi wstawkami, mająca powiązania ze średniowieczną kulturą narodu. Trzyosobowy chórek stoi na podeście. Występ praktycznie pozbawiony jest wizualizacji – jedynie białe i czerwone światła oraz podświetlone kontury konstrukcji. W samym występie też nic się nie dzieje. W pewnym momencie nałożono na ekran grafikę z orłem, jednak najwyraźniej były z tym problemy techniczne, gdyż zrezygnowano z tego efektu.

🇳🇴 KEiiNO na ciemnej scenie, ubrani w czarne stroje. Pierwsze ujęcie należy do Toma Hugo, który stoi po lewej stronie sceny. Fred jest po prawej, a Alexandra na środku. W trakcie piosenki widzimy dynamiczne wizualizacje podobne do tych z „lyrics video”. Później panowie przechodzą przez kładki i dołączają do Alexandry, a w „bridge” Fred zostaje na scenie sam. Pod koniec scena przybiera złote barwy.

[UPDATE] W ostatniej próbie pojawia się pirotechnika oraz dym na scenie.

🇳🇱 Duncan Laurence śpiewa „Arcade” grając na pianinie. Ubrany jest w granatowy casualowy strój i dobrze współgra z kamerą. Scena jest oświetlona na granatowo, w tle także lekkie falujące wizualizacje w tym kolorze. Pod koniec występu pojawia się biała lampa w formie kuli, ale na razie nie wiadomo czemu ma służyć. Na finałowy refren kamery będą pokazywać trybuny, być może chodzi o pokazanie klaszczącej publiczności. W trakcie prób pokazano też oficjalną „belkę” czyli podpisy na Eurowizji 2019. U góry ekranu zobaczymy flagę z oświetlonych trójkątów, na środku nazwa kraju, a pod spodem (także wyśrodkowane) tytuł, wykonawcę oraz twórców. Następnie napis „zmieni się w mały trójkąt”, który przesunie się na lewą stronę by być zastąpiony numerem startowym i nazwą kraju z hashtagiem.

[UPDATE] W drugim występie pojawiają się lasery pod sam koniec prezentacji.

🇲🇰 Tamara Todevska wykorzystuje podobny motyw występu jak Sergey Lazarev, ale realizacja jest inna. Obrotowe ekrany, które są elementem tyłu sceny rozjeżdzają się i widać na nich sylwetkę wokalistki od tyłu (sześć takich samych widoków). W momentach instrumentalnych „Proud” ekran znów się łączy i widzimy wtedy zdjęcia dzieci na wizualizacjach. Pod koniec występu na ekranie pokazuje się zdjęcie Tamary z córką w czerni i bieli. Wokalistka na scenie jest sama – ubrana w turkusowo-czarną suknię. Wokalnie jak zwykle nie zawodzi.

🇦🇿 Świetny i zaskakujący występ Chingiza z Azerbejdżanu. Wokalista stoi na tle oświetlonego trójkąta, a przed nim znajdują się dwie maszyny, które „rzucają” na jego klatkę piersiową lasery w formie serca. Później Chingiz wychodzi bardziej na przód sceny, a po etnicznym zaśpiewie na ekranach pojawia się efektowna grafika. Wizualizacje w stylu cybernetycznym, żywiołowe i robiące wrażenie. Strój czarno-szary. Sporą niespodzianką dla wielu jest bardzo dobry wokal Chingiza, zwłaszcza w najtrudniejszych momentach utworu.

 

%d blogerów lubi to: