Już 6 lutego przewidziane jest kolejne spotkanie Europejskiej Unii Nadawców z Telewizją Polską i zapewne wtedy Kraków zostanie oficjalnie ogłoszony miastem-gospodarzem Eurowizji Junior 2019. Zgodnie z informacjami, które już wcześniej się pojawiły, organizatorzy będą rozmawiać m.in. o haśle i koncepcji całej imprezy. Dziennik Eurowizyjny pod koniec ubiegłego roku ogłosił konkurs dla czytelników na hasło JESC 2019 w Polsce. Zgłoszono pond 70 propozycji, a te najlepsze (wybrane przez specjalne jury) poddane zostały głosowaniu fanów poprzez ankietę na stronie Dziennik-Eurowizyjny.pl i na grupie facebookowej. Pora ogłosić wyniki!

Po zsumowaniu głosów ankietowych i z Facebooka, oraz po przerobieniu ich na punkty w skali eurowizyjnej na prowadzenie wysunęło się hasło „Sing it out”, zdobywając łącznie 20 punktów! Autorką zwycięskiego sloganu jest Agnieszka z Wręczycy Wielkiej. „Zależało mi na sloganie prostym i uniwersalnym, a jednocześnie podkreślającym, że mamy do czynienia z konkursem piosenki. Hasło należy interpretować jako zawołanie do uczestników będące przy okazji zachętą do śpiewania o tym, co faktycznie czują, co ich szczególnie cieszy lub porusza. Marzę o tym, by Eurowizja Junior 2019 obfitowała w utwory jak najbardziej szczere i prawdziwe, w pełni odpowiadające młodym wykonawcom. Uważam, że autentyczne emocje są niezwykle ważną częścią zarówno samej piosenki, jak i występu na żywo. To właśnie za nie kochamy tak wiele konkursowych propozycji i to bez względu na to, z jakich krajów pochodzą i w jakich językach są śpiewane” – napisała w swoim zgłoszeniu autorka hasła.

Drugie miejsce przypadło Jakubowi z Kunowa, który wymyślił slogan „United”. „Eurowizja Junior niewątpliwie łączy uczestników z całej Europy i nie tylko, ale także widzów i fanów konkursu. Pomimo wielu dzielących nas różnic, dzięki muzyce możemy zjednoczyć się z innymi ludźmi” – tłumaczy autor, którego propozycja uzbierała 18 punktów. Na pozycji trzeciej jest „Color your life” stworzone przez Igora z Łodzi. „Chodzi w nim o to, żeby znaleźć kolor swojego życia, wiedzieć, że życie to nie tylko czerń i biel, być pewnym siebie iść własną drogą, i zdobywać szczyty swoich możliwości” – czytamy w opisie tego hasła.

Fani wybrali już najlepszą propozycję hasła i teraz czekamy na to, co wymyśli Telewizja Polska. Jaki będzie oficjalny slogan? Czy będziemy nim zachwyceni, a może okaże się, że propozycja fanów była lepsza? Przekonamy się już niebawem! Zwyciężczyni gratuluję – w nagrodę Agnieszka otrzyma oficjalny program Eurowizji Junior 2018 z Mińska w którym znajdują się m.in. biografie uczestników konkursu, w tym zwyciężczyni – Roksany Węgiel.

Zdjęcie: Szymon Bolek

Reklamy