Wybierz slogan Eurowizji Junior 2019! Głosowanie finałowe konkursu Dziennika Eurowizyjnego!

Ogłoszony pod koniec grudnia konkurs Dziennika Eurowizyjnego na slogan Eurowizji Junior 2019 spotkał się ze sporym odzewem i pokazał ogromną kreatywność czytelników, za co bardzo dziękuję i z czego jestem bardzo dumny! Wybór był niezwykle trudny, bo zarówno hasła jak i interpretacja były ciekawe i przemyślane. Dominowały oczywiście treści motywujące, zachęcające do działania, spełniania swoich marzeń, osiągania wyznaczonego celu, ale też zabawy. Niektóre hasła odnosiły się do dzieci, inne do wartości konkursu, a jeszcze inne miały swoje źródło w piosenkach eurowizyjnych. Wielokrotnie zwracano też uwagę na pokonywanie przeszkód, barier i limitów oraz na tolerancję i szacunek wobec drugiego człowieka bez względu na różnice.

Wstępna selekcja wykonana została przez autora Dziennika Eurowizyjnego, który wybrał spośród 72 propozycji 37 najciekawszych i poddał je głosowaniu specjalnie stworzonego jury składającego się z trzynastu osób pochodzących nie tylko z Polski, ale też z Rumunii, Białorusi, Gruzji, Szwajcarii i Cypru. Każdy juror miał za zadnie wybrać najlepsze hasła i przyznać im punkty. Do finału dostały się najwyżej ocenione propozycje. I teraz pora na Was! To Wy zdecydujecie o tym, który slogan ostatecznie wygra. Poniżej znajdziecie 10 propozycji (kolejność alfabetyczna) wraz z interpretacją przygotowaną przez autorów (zachowana oryginalna składania). Na razie nazwiska osób zgłaszających dane propozycje pozostaną tajemnicą. Po zapoznaniu się ze wszystkimi propozycjami proszę o wybranie najlepszych i zagłosowanie w ankiecie. Wyniki ankiety stanowić będą 50% końcowego rezultatu. Drugie 50% to głosy w ankiecie na grupie facebookowej Dziennika Eurowizyjnego. Głosowanie potrwa do 21 stycznia. Zwycięzca otrzyma w nagrodę oficjalny program Eurowizji Junior 2018.

#moveit

Interpretacja: Takie hasło może odnosić się do spełniania marzeń, żeby w końcu ustalić sobie cel i zrobić wszystko. aby się do niego zbliżyć, pokonać wszystkie bariery i iść przed siebie nie patrząc w tył.  Jest to hasło uniwersalne, każdy może je inaczej odebrać, ale głównie tu chodzi o jakąś zmianę w życiu, rozpoczęcie spełniania swoich marzeń, znalezienia swojego wewnętrznego talentu i pójścia swoją wybraną, wymarzona droga życiową.
Pokrótce: zacznij spełniać swoje marzenia, idź swoją drogą, rusz swoje życie i marzenia!

Polska propozycja: #ruszto

Catch the dreams

Interpretacja: Slogan, który mógłby być mostem łączącym Eurowizję w Izraelu i Eurowizję Junior w Polsce. Sami uczestnicy konkursu, dla których często wystąpienie na junior-eurowizyjnej scenie jest jednym z największych marzeń, mogliby być świetnym przykładem tego, że już od najmłodszych lat nie warto stawiać sobie granic w dążeniu do najskrytszych pragnień.

Polska propozycja: Chwytaj marzenia

Color your life

Interpretacja: Chodzi w nim o to, żeby znaleźć kolor swojego życia, wiedzieć, że życie to nie tylko czerń i biel, być pewnym siebie iść własną drogą, i zdobywać szczyty swoich możliwości, z każdym zdobytym celem odnaleźć kolor, który będzie Cię prowadził, żyć kolorowo i bez barier

Create your story

Interpretacja: Każdy z wykonawców dopiero zaczyna swoją karierę i to od razu na scenie eurowizyjnej. Niech ta scena będzie początkiem wielkiej przygody, historii, którą poprowadzą na długie lata. 

Never give up

Interpretacja: Hasło jest: chwytliwe, proste, i krótkie. Moim zdaniem te słowa motywują do podnoszenia się z upadku i próbowania od nowa z większym zaangażowaniem. 

Polska propozycja: Nigdy się nie poddawaj

Share your feelings

Interpretacja: Hasło odnoszące się nie tylko do artystów, którzy w swoich utworach starają się przekazać nam swoje wnętrze, swoją osobowość… Hasło jest skierowane do wszystkich ludzi, przypomina nam, że warto pokazywać (dzielić się) swoje emocje, nie należy ich ukrywać wewnątrz siebie. (JUNIOR) Eurovision Song Contest – czyli konkurs, w którym to piosenka jest najważniejsza. Natomiast w piosence najważniejsze powinny być uczucia, które poruszą każdego człowieka (i może będą powodem łez wzruszenia).

Polska propozycja: Dziel się uczuciami

Sing it out

Interpretacja: Zależało mi na sloganie prostym i uniwersalnym, a jednocześnie podkreślającym, że mamy do czynienia z konkursem piosenki. Hasło należy interpretować jako zawołanie do uczestników będące przy okazji zachętą do śpiewania o tym, co faktycznie czują, co ich szczególnie cieszy lub porusza. Marzę o tym, by Eurowizja Junior 2019 obfitowała w utwory jak najbardziej szczere i prawdziwe, w pełni odpowiadające młodym wykonawcom. Uważam, że autentyczne emocje są niezwykle ważną częścią zarówno samej piosenki, jak i występu na żywo. To właśnie za nie kochamy tak wiele konkursowych propozycji i to bez względu na to, z jakich krajów pochodzą i w jakich językach są śpiewane.

Polska propozycja: Wyśpiewaj to

Steal the sky

Interpretacja: Synonimem nieba jest kraina szczęścia, to szczęście artyści JESC 2019 maja skraść i przekazać publiczności. Hasło odnosi się w pewnym sensie również do Edyty Górniak która śpiewała ‚To nie ja skradłam niebo’, natomiast jej podopiecznej z programu The Voice, Roksanie Węgiel, zdecydowanie udało się skraść to niebo, które zaowocowało wygraną na JESC 2018.

Team up

Interpretacja: Hasło, które motywuje do stworzenia wspólnej drużyny, która konkursu nie postrzega jako rywalizację, a dobrą zabawę, polegającą także na wspieraniu się jak w prawdziwej drużynie.

United

Interpretacja: Slogan utrzymany w podobnej koncepcji jak te z ostatnich lat- hasło jednowyrazowe, łatwe do posługiwania się nimi w mediach społecznościowych. Eurowizja Junior niewątpliwie łączy uczestników z całej Europy i nie tylko, ale także widzów i fanów konkursu. Pomimo wielu dzielących nas różnic, dzięki muzyce możemy zjednoczyć się z innymi ludźmi. Eurowizja powinna być właśnie takim momentem- świętem muzyki, gdzie zapominamy o wszelkich problemach dnia codziennego, sporach i kłótniach, a kibicujemy młodym wokalistom z kilkunastu krajów. Według mnie należy przypominać innym o takiej właśnie roli tego konkursu i jak najszerzej promować Eurowizję Junior, aby w listopadzie zjednoczyć jak najwięcej osób w imię muzyki i dobrej zabawy.

Polska propozycja: Zjednoczeni

Dziennik Eurowizyjny nie bierze odpowiedzialności za ewentualne wykorzystanie jednej z propozycji przy oficjalnej organizacji Eurowizji Junior 2019 w Polsce. Konkurs nie jest organizowany przez Telewizję Polską. 

%d blogerów lubi to: