Eurowizja Junior 2019 w Polsce 🇵🇱, a fani spekulują o tym jak będzie wyglądać show, kto je poprowadzi i w jakim mieście się odbędzie! Dziennik Eurowizyjny zaprasza wszystkich miłośników ESC i JESC do udziału w specjalnym konkursie kreatywnym! Zadanie polega na stworzeniu hasła przewodniego Eurowizji Junior 2019 w Polsce! Na zgłoszenia przesyłane e-mailem na blazewicz.poczta@gmail.com czekam do końca tego roku, a autor najlepszej propozycji otrzyma w nagrodę oficjalny program Konkursu Piosenki Eurowizji Junior 2018 z biografiami reprezentantów, w tym naszej zwyciężczyni – Roksany Węgiel!
Jakie powinno być hasło konkursowe? Oto parę wskazówek:
- obowiązkowo w języku angielskim, dodatkowo można też przygotować wersję polskojęzyczną
- krótkie, chwytliwe, oryginalne – nie powinno być kopią haseł z poprzednich lat
- powinno odnosić się do najważniejszych (Waszym zdaniem) wartości konkursu
- nie może zawierać elementów ironicznych, politycznych itp.
- powinno być uniwersalne i nie odnosić się do konkretnego miasta, ale jak najbardziej może odnosić się do polskich elementów charakterystycznych
Zgłoszenia należy wysyłać na e-mail blazewicz.poczta@gmail.com z obowiązkowym wyjaśnieniem i opisem dlaczego właśnie takie hasło stworzyliście, do czego się odnosi i jak należy je interpretować. UWAGA! Zgłoszenia samych propozycji bez opisu nie będą przyjmowane. W zgłoszeniu należy podać też swoje imię i nazwisko oraz miasto zamieszkania (konkurs przeznaczony jest tylko dla czytelników mieszkających w Polsce).
Spośród wszystkich nadesłanych zgłoszeń specjalna komisja wyłoni najlepsze, które zostaną poddane głosowaniu internautów – czytelników Dziennika Eurowizyjnego. Hasło, które otrzyma najwyższe wsparcie, zwycięży! Przewidziane są też nagrody pocieszenia! Konkurs odbędzie się jeżeli do końca roku zgłoszonych będzie co najmniej 10 propozycji.
Jakie hasła pojawiały się na Eurowizji Junior do tej pory? Po raz pierwszy slogan utworzono na potrzeby konkursu w belgijskim Hasselt 🇧🇪 – było to „Let’s get loud” (tak jak tytuł piosenki estońskiej z Eurowizji tego samego roku). Rok później 🇷🇴 hasło odnosiło się już konkretnie do muzyki – „Let the music play”. W 2007 roku miało związek z graficzną koncepcją imprezy oraz sceną – „Make a Big Splash” 🇳🇱 co kojarzy się wodą, deszczem i parasolkami – tak jak w logo. Z kolei hasło z 2008 odnosiło się do turystycznych walorów kraju, który był organizatorem, czyli Cypru 🇨🇾 – „Fun in the Sun”. Slogan Eurowizji Junior 2009 na Ukrainie 🇺🇦 brzmiał: „For the Joy of People”, z kolei pierwsze JESC w Mińsku 🇧🇾 odbywało się pod hasłem „Feel the magic”.
Ponownie slogan związany był z miejscem, logiem i wyglądem sceny w 2011 roku – „Reach for the top” odnosiło się do szczytu legendarnej dla Ormian 🇦🇲 góry Ararat, która pojawiła się w grafikach i była pierwowzorem projektu sceny w Erewaniu. Holendrzy 🇳🇱, gdy organizowali konkurs ponownie w 2012, znów skorzystali z takiego samego pomysłu jak w 2007 – tym razem deszcz zamarzł i stał się lodem – zarówno w logo jak i na scenie i w sloganie „Break the ice”. Ukraińskie puzzle 🇺🇦 z 2013 pasowały do hasła „Be Creative”, a w latach 2014-2015 zapanowała moda na jednowyrazowe slogany z hashtagiem – „#Together” i „#Discover” 🇲🇹🇧🇬. Malta w 2016 roku kontynuowała krótkie hasła – „Embrace” 🇲🇹. W 2017 roku w Gruzji 🇬🇪 mieliśmy „Shine Bright”, a w tym roku powrócił hashtag, a hasłem było „#LightUp” 🇧🇾. Warto zauważyć, że najczęściej hasła są też tytułami lub motywem przewodnim piosenek śpiewanych przez wszystkich reprezentantów.
Serdecznie zachęcam do udziału w konkursie, do podejścia do zadania w sposób kreatywny, pomysłowy i profesjonalny! W razie dodatkowych pytań zapraszam do kontaktu! Pamiętajcie, że nie ma złych pomysłów – muszą być tylko odpowiednio przedstawione!