Nieco mniej Eurowizji w Google Trends

Jak co roku Google prezentuje czołowe tematy wyszukiwane w Internecie i dzieli je na kategorie oraz na kraje, a Dziennik Eurowizyjny analizuje te wyniki szukając wszelkich eurowizyjnych akcentów. Pora więc na krótką podróż po wybranych (przez Google) krajach.

AUSTRIA

Eurowizja wygrała w dość „prostej” kategorii pod nazwą „Events, Shows & Festivals” pokonując m.in. rozdanie Oskarów. W grupie „Promis Osterreich” reprezentantka Austrii – Zoe – zajęła 5. miejsce. Eurowizyjny, chociaż smutny akcent mamy też w kategorii „Ludzie, którzy odeszli” – Roger Cicero (ESC 2007, Niemcy) znalazł się tam na 6. miejscu i jego nazwisko było częściej wyszukiwane niż np. Leonarda Cohena czy Muhammada Ali’ego.

BIAŁORUŚ

Aż dwóch eurowizyjnych uczestników znalazło się w top10 kategorii „Człowiek roku” – Jamala (Ukraina) na miejscu 6., a Sergey Lazarev (Rosja) na miejscu 10. Eurowizja była na trzecim miejscu w grupie „Popularnych wydarzeń” pokonując m.in. Euro 2016. Rok temu konkurs był na pierwszej pozycji.

BELGIA

Laura Tesoro zajęła 2. miejsce w kategorii osób publicznych, które najszybciej zdobywały popularność. Celine Dion, zwyciężczyni Eurowizji sprzed lat, zdobyła 7. miejsce w kategorii „międzynarodowej”, jednak raczej nie z powodów muzycznych, a śmierci dwóch bliskich jej osób. Rok temu statystyki eurowizyjne dla Belgii były znacznie lepsze – w tym roku sam konkurs nie był tak często wyszukiwanym hasłem.

DANIA

Członek formacji Lighthouse XSoren Bregendal zajął 9. miejsce w kategorii „Osobowości duńskie” i to niestety jedyny akcent eurowizyjny w Danii w tym roku.

FINLANDIA

Uczestniczka preselekcji fińskich i finalistka brytyjskiego X-Factora – Saara Aalto – spodziewanie wygrała kategorię „Ludzie” pokonując m.in. Davida Bowie czy Donalda Trumpa. Triumfowała też w „Wokalistach”, gdzie na 8. miejscu znalazła się reprezentantka Finlandii – Sandhja. Zabrakło niestety samego hasła „Eurowizja”, które rok temu pojawiało się w statystykach.

FRANCJA

Utwór „Encore un soir” Celine Dion zajął 10. miejsce na liście najczęściej wyszukiwanych utworów. Niestety, pomimo sukcesu Amira w Sztokholmie, wokalista nie znalazł się w czołówce notowań Google.

GRECJA

Eurowizja 2016 znalazła się na 6. miejscu w kategorii „Haseł najszybciej zyskujących na popularności” oraz na 2. miejscu w „Wydarzeniach”.

HISZPANIA

W grupie „General” Eurowizja 2016 ma ósme miejsce…i to jedynie tyle. Rok temu konkurs był na pozycji drugiej.

HOLANDIA

Anouk zdobyła 1. miejsce w grupie „Holenderskich kobiet”, a Douwe Bob był czwarty w kategorii „męskiej”. Wiek tych dwóch reprezentantów Holandii też mocno interesował lokalnych internautów – pytanie „Ile lat ma Anouk” zajęło drugie miejsce, a „Ile lat ma Douwe Bob” czwarte miejsce w grupie pytań zaczynających się od „Ile lat ma”. Gwiazdy Eurowizji 2013 i 2016 zdominowały też kategorię „Muzycy” – Douwe był 1., a Anouk druga.

IRLANDIA

Po raz kolejny w statystykach pojawia się Celine Dion. Tym razem zajęła 8. miejsce w irlandzkiej kategorii „Sławnych kobiet”. Terry Wogan zdobył 8. miejsce w kategorii „Osoby, które odeszły”. Niestety, o tegorocznej Eurowizji w statystykach nie ma nic, a szkoda, bo rok temu było tego całkiem sporo…

NIEMCY

Dlaczego Australia bierze udział w Eurowizji? – to pytanie znalazło się na 8. miejscu najczęściej zadawanych pytań rozpoczynających się od słowa „dlaczego”. Podobnie jak w Austrii Roger Cicero znalazł się w notowaniu osób, które zmarły – zajął 3. miejsce.

NORWEGIA

W kategorii „Norweskich kobiet” czwarta była gwiazda preselekcji – Tone Damli, a w grupie „męskiej” na 10. miejscu jest Jahn Taigen, trzykrotny reprezentant Norwegii w XX wieku. Niestety, nic o Eurowizji 2016…

POLSKA

Eurowizja 2016 na 5. miejscu w grupie „Najbardziej zyskujących na popularności” i na trzecim w „Wydarzeniach”, pokonując m.in. wybory w USA czy Światowe Dni Młodzieży. W porównaniu do ubiegłego roku jest nieco słabiej, bo w 2015 roku Eurowizja wygrała w grupie „Wydarzenia”. Michał Szpak zdobył dziewiąte miejsce w kategorii „Ludzie” i pierwszą pozycję w „Najpopularniejszych wokalistach”.

ROSJA

W grupie „Haseł najszybciej zyskujących na popularności” Eurowizja 2016 znalazła się na 2. miejscu i została pokonana jedynie przez Euro 2016. To lepszy wynik niż rok temu, gdy Eurowizja była na pozycji trzeciej. Sergey Lazarev jest szóstą osobą roku, natomiast na pozycji ósmej mamy Jamalę z Ukrainy. Polina Gagarina rok temu wypadła w tej kategorii lepiej – zajęła 2. miejsce.

SŁOWACJA

Karel Gott na czwartym miejscu w kategorii „Znane osoby” – pokonał m.in. Lady Gagę i Alvaro Solera. Wokalista reprezentował Austrię w 1968 roku, a rok temu wygrał tę kategorię w statystykach Google.

SZWAJCARIA

W kategorii „Najczęściej wyszukiwane hasła” Eurowizja 2016 znalazła się na dziewiątym miejscu. To i tak dobrze, zważywszy na porażkę reprezentantki kraju w Sztokholmie.

SZWECJA

Melodifestivalen 2016 na siódmym miejscu w kategorii „najszybciej zyskujących popularność” oraz na pierwszym miejscu w „TV & Radio”. Pytanie „Kto wygrał Eurowizję” znalazło się na 2. miejscu w grupie pytań „Kto?”. Podobnie jak w Niemczech, Szwedzi zastanawiali się nad tym, dlaczego Australia startuje w Eurowizji – było to dziewiąte najczęściej zadawane pytanie rozpoczynające się od „Dlaczego?”. To pytanie rok temu zadawali sobie Norwegowie.

WĘGRY

Preselekcje węgierskie wciąż na topie. „A Dal” było ósmym najczęściej wyszukiwanym hasłem w kategorii „Programy muzyczne”. Rok temu hasła związane z Eurowizją radziły sobie w węgierskich statystykach znacznie lepiej.

WŁOCHY

W kategorii „Osoby” na 10. miejscu znalazła się uczestniczka tegorocznego Sanremo – Patty Pravo. Samo Sanremo wywalczyło 5. miejsce w kategorii „Wydarzenia”.

UKRAINA

Wśród najpopularniejszych zapytań Eurowizja 2016 znalazła się na czwartym miejscu, a Jamala wygrała w grupie „Osób roku”. Konkurs Eurowizji 2016 triumfował w kategorii „TV-Show”.

Australia, Czechy i Wielka Brytania były pozbawione eurowizyjnych akcentów w statystykach. Google prezentuje też specjalną mapę pokazującą, którzy reprezentanci z tegorocznej Eurowizji byli najczęściej wyszukiwani w krajach europejskich. W większości państw najpopularniejszy był narodowy reprezentant, chociaż nie wszędzie – we Włoszech częściej szukano informacji o Sergey’u Lazarevie, w Szwajcarii o Serhacie, w Serbii o Samrze, na Litwie o Fransie, w Gruzji o Laurze Tesoro, a w Danii o Ninie Kraljić.

Ciekawiej jest przy uczestniku, który w danym kraju zajął drugie miejsce. Eneda Tarifa z Albanii była drugim najczęściej wyszukiwanym reprezentantem w Wielkiej Brytanii, Norwegii, Grecji i Holandii. Jamala na Białorusi, w Rosji i Mołdawii, Dami Im w Polsce, na Malcie, na Węgrzech i w Albanii, Jamie-Lee w Szwajcarii i Izraelu, Juri Potsmann w Szwecji, na Łotwie, w Australii, w Niemczech, Serbii i Hiszpanii, Frans na Cyprze, w Finlandii i w Belgii, a Nina Kraljić w Austrii, Słowenii, Bośni, Macedonii i Irlandii. Agnete z Norwegii spotkała się ze sporym zainteresowaniem w Bułgarii i Armenii, kwartet bośniacki w Chorwacji i Czarnogórze, a Sergey Lazarev w Azerbejdżanie i na Ukrainie. Francuzi zainteresowali się śpiewającą po francusku Zoe z Austrii, Włosi cypryjską formacją Minus One, a Islandczycy … Kaliopi. Czesi szukali informacji o Hovi Star, Litwini o Freddie’m, a Gruzini o Ivecie.

Źródło: Google Trends, fot.: EuroVisionary

%d blogerów lubi to: