Eurowizja: Konstrakta otrzymała Creative Award 2022!
Podczas konferencji prasowej reprezentantki Serbii, Konstrakty, Natalia Kowalczyk wręczyła w imieniu Creative Poland i Dziennika Eurowizyjnego statuetkę Creative Award 2022 za najbardziej kreatywny koncept Eurowizji 2022. Nagroda przyznana została przez Pawła Jurczaka i jego team z Creative Poland, polskiej firmy organizującej międzynarodowe wydarzenia promujące Polskę. Wyróżnienie zostało stworzone w ramach partnerstwa Creative Poland i Dziennika Eurowizyjnego.
Creative Poland powstało z pasji do tworzenia rzeczy niesztampowych i nieszablonowych. Oceniając tegoroczne piosenki eurowizyjne szukaliśmy właśnie czegoś co przełamuje bariery, jest kreatywne i wyłamujące się z ram. To właśnie w swojej piosence czyni Konstrakta. Społeczny przekaz swojego utworu podlewa wpadającym w ucho bitem i chwytliwym refrenem. Życzylibyśmy sobie więcej utworów przełamujących bariery na Eurowizji
Paweł Jurczak, założyciel Creative Poland
Konstrakta przyznała, że takie wyróżnienie to dla niej spora niespodzianka i dumnie pozowała z nagrodą na eurowizyjnej ściance po zakończonym spotkaniu medialnym. Później udzieliła też Dziennikowi Eurowizyjnemu wywiadu, w którym opowiedziała o tym jak powstał cały koncept i czy czuła, że jest to dobry sposób na preselekcje do Eurowizji. Wywiad przeprowadzony jest po serbsku, by Konstrakta mogła czuć się w pełni swobodnie, a dla Was są oczywiście przygotowane polskie napisy!
Próby półfinalistów. Co się działo?
Dzisiaj odbyły się ostatnie próby techniczne półfinalistów. W Centrum Prasowym zobaczyliśmy pełne występy i mogliśmy je ocenić oraz relacjonować dla widzów naszych streamów Dziennika Eurowizyjnego. Norweskie wilki pokazały świetne alfa maski (nakładki na ekran), a Ormianka Rosa Linn w końcu odkryła, co kryje się pod kartkami w pomieszczeniu, które ma na scenie. The Rasmus niestety nie mieli udanej próby – nie dość, że była znacznie opóźniona przez problemy techniczne z dekoracjami, to jeszcze wokalista nie popisał się najlepszym głosem. Swoim występem zachwycił Michael Ben David z Izraela, a Konstrakta poradziła sobie z problemami zepsutej sceny – wizualizacje pojawiają się po bokach więc nie są do końca zasłonięte, a dodatkowo Serbka ma niektóre frazy przetłumaczone na angielski jako napisy. Co ciekawe, na konferencji przyznała, że delegacje nie mogą przygotować napisów z tłumaczeniem całego tekstu i mogła wybrać tylko niektóre wyrażenia, ale jeśli zależałoby to od niej, to pokazałaby znaczenie angielskie całego tekstu. Świetną próbę miał Azer, Nadir – pokazał platformę z trybunami/schodami, gdzie występuje razem z tancerzem. Dodatkowo udowodnił, że ma świetny wokal. Co ciekawe, zaskoczył też Achille Lauro – jego kontrowersyjny występ został doceniony, bo na scenie mnóstwo się dzieje i może się to podobać lub nie, ale na pewno zwraca uwagę. Według czytelników Dziennika Eurowizyjnego najlepszą próbę dziś miała Serbia, ale wysoko oceniane są też Izrael i San Marino. W piątek ostatnie próby techniczne półfinalistów, w tym Krystiana Ochmana. Reprezentant Polski będzie występował jutro o 13:30 – ma na próbę 20 minut. Później odbędzie się też konferencja prasowa z polską delegacją, a następnie Ochman udzielać będzie wywiadów.
Finaliści pierwszy raz na scenie Eurowizji 2022!
Dziś odbyły się też pierwsze próby finalistów i poznaliśmy koncepcje występów Big5. Na razie tylko za pośrednictwem TikToka i galerii zdjęć oraz opisów na Eurovision.tv. Wynika z nich, że Francuzi będą mieć występ w bardzo podobnej stylistyce do tego, co już znamy z preselekcji w Paryżu. Będzie dym, specjalny podest wykorzystywany przez Ahez oraz tancerkę, a także instrumenty Alvana. Kolorystyka także zachowana będzie w takiej formie jak z finału narodowego. Mahmood z Włoch wystąpił dziś bez Blanco, a młodego wokalistę w parze z byłym reprezentantem Italii zastąpił statysta. „Brividi” opatrzone będzie występem ze sporą dawką dymu i świateł, a sam Mahmood ma na sobie dość osobliwy strój i okulary przeciwsłoneczne. Wszyscy byli ciekawi prezentacji scenicznej Sama Rydera z Wielkiej Brytanii. Anglik na scenie występuje w specjalnej konstrukcji kształtem przypominającej kryształy. Ubrany jest w czarny kombinezon, a włosy (jego znak charakterystyczny) pozostawił rozpuszczone. W wykonywaniu „Spaceman” pełno jest ekspresji podkreślanej intensywną grą świateł, która świetnie prezentuje się na zdjęciach. Faworytka wielu fanów, Chanel, nie zawiodła i na scenie zaprezentowała rozbudowaną choreografię do „SloMo”. Towarzyszą jej tancerze. Skomplikowany układ taneczny w połączeniu z energią wokalistki i jej teamu oraz chwytliwym utworem mogą dać niesamowity efekt i pozwolić Hiszpanii wrócić do czołówki eurowizyjnego rankingu. W typowym dla siebie stylu pokazał się Malik z Niemiec. Prosty t-shirt, sporo instrumentów na scenie, a on sam z gitarą. Co ciekawe, na części zdjęć w galerii z Eurovision.tv wokalista pojawia się w białym t-shircie, a na pozostałych w czarnym. Być może delegacja niemiecka testuje, który kolor ostatecznie wybrać, bo raczej ciężko sobie wyobrazić, by Malik zmieniał koszulkę w trakcie występu. Druga tura prób technicznych finalistów odbędzie się w sobotę i wtedy dziennikarze będą mogli je śledzić.
Przy okazji Mahmooda warto przypomnieć, że reprezentant Włoch 2019 i 2022 będzie mieć 27 maja koncert w warszawskim Palladium! Bilety wciąż są w sprzedaży, a fani wokalisty z pewnością nie powinni przegapić takiej okazji. Wydarzenie na FB dotyczące koncertu dostępne jest TUTAJ, a wejściówki kupić można na tej stronie.

Nasze relacje z Turynu wspierają CREATIVE POLAND i THEATERBAU oraz czytelnicy Dziennika Eurowizyjnego! Jeżeli chcesz nas wesprzeć – wpadnij na Tipply! Serdecznie dziękujemy
Relacje Dziennika Eurowizyjnego z Turynu, fot.: M. Błażewicz 2022