Pauline zaśpiewa „Imagine us” dla Niemiec • Szansa na Sukces: Piosenki w II półfinale • Belgowie wkrótce ogłoszą reprezentanta • Co z decyzją o organizatorze Eurowizji 2022?

Znamy już pierwszy utwór Eurowizji Junior 2021. Wczoraj wieczorem w Erfurcie internauci wybrali reprezentantkę Niemiec wraz z piosenką. Dwuetapowy finał wygrała 12-letnia Pauline Steinmuller 🇩🇪 z Nadrenii-Palatynatu śpiewając „Imagine us” przypadkowo (lub nie) zbieżne z tegorocznym sloganem JESC. W pierwszej rundzie trzy finalistki śpiewały po dwie z trzech proponowanych na Eurowizję Junior piosenek. Co ciekawe, każda z nich wykonała „Imagine us” co dało poczucie, że właśnie ten utwór jest faworyzowany. Internauci zdecydowali, że do drugiej rundy przejść powinna Pauline, tym samym Marta i Emelie odpadły. W superfinale głosowano na jedną z dwóch śpiewanych przez Pauline piosenek – „Imagine us” i „Hausboot”. Wygrała ta pierwsza. Pojawiły się jednak opinie, że wskazany utwór jak i w ogóle całe preselekcje nie charakteryzowały się zbyt wysokim poziomem. Czy Niemcy wypadną jeszcze gorzej niż w zeszłym roku? Dowiemy się już w grudniu. Tymczasem już jutro o 15:15 w TVP2 drugi półfinał „Szansy na Sukces – Eurowizja Junior 2021” 🇵🇱 tym razem z piosenkami z „Pana Kleksa”. O stawce wiemy znacznie więcej niż ostatnio. Kto wystąpi i co zaśpiewa? Oto (prawie) pełna lista:

  • Miłosz Skierski „Meluzyna”
  • Patrycja Wsół „?”
  • Grzegorz Stachera „Na wyspach Bergamutach”
  • Maria Chwastek „Witajcie w mojej bajce”
  • Laura Rumpel „Dzik jest dziki”
  • Julia Kołodziejak „Biegać, skakać”
  • Lena Tylus „Jak rozmawiać z psem”

🇧🇪 Belgowie ogłoszą reprezentanta w środę

Pierwszego uczestnika Eurowizji 2022 poznamy już 15 września, a wszystko za sprawą audycji radiowej „Le 8/9” w VivaCite Radio, gdzie już po 8:00 rano ogłoszony będzie reprezentant Belgii 🇧🇪 wybrany przez nadawcę RTBF. Portal Eurovoix.com podaje, że to już trzeci raz w ciągu ostatnich czterech lat Belgowie jako pierwsi przedstawiają światu swojeo przedstawiciela – tak samo było z Sennek i grupą Hooverphonic. Wiemy, że w trakcie audycji poznamy jedynie nazwisko wykonawcy, a jego utwór ogłoszony będzie znacznie później. Na ten moment nic nie wiemy o tym, kto mógłby pojechać z Brukseli do Włoch. Wcześniej chęć reprezentowania kraju wyraził zwycięzca „The Voice Belgique” 2021 – Jeremie Makiese. Belgia jako kraj federacyjny dzieli Eurowizję pomiędzy dwóch nadawców publicznych – VRT i RTBF. Do tej pory telewizje miały łącznie 62 starty, po 31 na nadawcę. RTBF ma jednak znacznie lepsze wyniki – ich reprezentantka raz wygrała, trzykrotnie Belgia pod dowodzeniem RTBF zajmowała drugie miejsce (licząc też 1956) i aż 10 razy była w top5. Dodatkowo 18 miejsc w czołowej dziesiątce i dwa ostatnie miejsca w finale. VRT ma tylko 7 miejsc w top10, ale już żadnego w najlepszej piątce. Aż sześciokrotnie reprezentanci wysłani przez tę telewizję zajmowali ostatnie miejsce w finale. Od momentu wprowadzenia półfinałów RTBF i VRT idą „łeb w łeb” mając na koncie po trzy awanse do finału. RTBF już w 2021 roku miało przejąć prawa do Eurowizji, jednak z uwagi na anulowanie konkursu w 2020 zespół Hooverphonic wybrany przez VRT dostał drugą szansę, tym samym rotacja przesunęła się o rok. RTBF od 2015 roku zawsze wybiera przedstawiciela i piosenkę wewnętrznie.

🇮🇹 W Bolonii dyskutowano o Eurowizji

Uniwersytet Boloński wybrał Eurowizję na główny temat pierwszej konferencji inaugurującej działalność Erasmus Mundus w tym roku akademickim. Dokładny temat to „Marka narodowa i tożsamość europejska budowana poprzez Konkurs Piosenki Eurowizji”. Spotkanie przygotowane zostało przez Emanuele Lombardini, dziennikarza i przewodniczącego jury Włoch podczas ostatniego konkursu. Rozmowa toczyła się z 25 studentami, zarówno obecnymi na miejscu jak i online. Uczestniczyli studenci nie tylko z krajów Europy, ale też z Brazylii, Kolumbii, Chin, Iranu, Jordanii czy Meksyku. Poprzez konferencję chciano pokazać, że Eurowizja odgrywa nie tylko rolę telewiyjną, ale też kulturalną i może być traktowana jako narzędzie do budowania skali europeizmu. Zwrócono uwagę, że udział i wygrana w konkursie oraz organizacja show jest dla wielu krajów, zwłaszcza z południa czy wschodu niemal podstawowym wymogiem „wejścia” do Europy. Sporo mówiono też o stereotypach związanych z ESC i różnych festiwalach piosenki powiązanych z konkursem. Zwrócono uwagę, że konkurs przesiąknięty był ostatnio szwedzkimi produkcjami 🇸🇪 co zostało jednak przerwane przez zwycięstwo grupy Maneskin 🇮🇹. Co ciekawe, żaden student niepochodzący z Włoch nie był w stanie wymienić trzech znanych wykonawców z Italii, co świadczy o tym, że Włochy swojej muzyki nie promują za granicą. Podjęto też dyskusję na temat upolitycznienia Eurowizji, np. na Ukrainie 🇺🇦, gdzie kwestie narodowościowe często niszczyły ducha konkursu mimo, że sam kraj tak chętnie pokazuje Europie swoją bogatą kulturę poprzez muzykę. Studenci z Grecji 🇬🇷 wspominali, że ich pierwszy eurowizyjny utwór „Krasi thalassa ke t’agori mou” do tej pory jest znany i uwielbiany przez wszystkie pokolenia. Hiszpanie 🇪🇸 z kolei mówili, że ich ostatnie starty i zajmowane miejsca to wielkie rozczarowanie, co jednak nie burzy ich pasji do Eurowizji.

🇮🇹 Eurowizja 2022 odbędzie się w …. [pizza]

Bolonia to jedno z miast walczących o organizację Eurowizji 2022. Chociaż zapowiadano przekazanie decyzji na przełomie sierpnia i września do tej pory nie wiemy, dokąd pojedziemy w maju. Poza Bolonią kandydują też Mediolan, Pesaro, Rimini i Turyn. Tylko Bolonia nadal ma w ofercie dwa obiekty. Ciężko już teraz określić faworyta, chociaż nadal największe szanse daje się Bolonii, Mediolanowi i Turynowi. Jedyną wskazówką, jaka ostatnio pojawiła się ze strony EBU to zdjęcie pizzy, a fani uznali, że to na pewno podpowiedź więc doszukiwali się ukrytego znaczenia, przede wszystkim w rodzaju pizzy i sosu. Ustalono tyle co nic, bo w zależności od interpretacji można zdjęcie powiązać z każdym miastem, może poza Mediolanem. Według redakcji portalu Eurofestival News RAI i EBU nie podjęły jeszcze ostatecznej decyzji, a rozmowy nadal trwają. Spodziewać się należy kolejnej serii spotkań która być może przyniesie oczekiwanie rozwiązanie. Winą za opóźnienie obarcza się telewizję RAI, która bardzo późno rozpoczęła oficjalny proces wybierania miasta-organizatora. Włoskie media przypominają, że w 2019 czy 2020 ruch w tym temacie oficjalnie rozpoczynał się już pod koniec maja. Udało się ustalić, że na dzień 9 września żadne z pięciu włoskich miast nie dostało informacji o tym, że wygrało. Podkreśla się też, że żaden kandydat nie ma wyraźnej przewagi nad pozostałymi.

Posłuchaj sierpniowych piosenek z Polski i decyduj o wynikach 24. edycji HOLFESTIVALEN! Głosowanie dostępne jest TUTAJ.

Źródło: ESCkompakt.de, Instagram, Eurovoix, Wikipedia, Eurofestival News, RAI, fot.: @susan_oseloff_official

%d blogerów lubi to: