Eurowizja 2012, Historia Eurowizji





BREAKING NEWS: Słowacja potwierdza udział w Eurowizji 2012. Reprezentanta kraju poznamy w styczniu.


WIADOMOŚĆ TYGODNIA

  • Polska poza Eurowizją
Wczoraj wieczorem portal Wirtualnemedia.pl przekazał informację od rzecznika prasowego TVP – Polska nie weźmie udziału w Eurowizji 2012, bowiem TVP chce się skupić na obsłudze Euro 2012 i Igrzysk Olimpijskich w Londynie. Dziś pozostałe media przekazuję tę informację, najczęściej jednak podając ją w formie suchego komunikatu (Onet.pl, Gazeta.pl, Orange.pl, Wprost.pl,Wp.pl, Gazetaprawna.pl). Portal Plejada.pl dodatkowo cytuje słowa Michała Wiśniewskiego, który dość dosadnie skomentował całą sytuację, krytykując TVP i Marię Makowską, czyli polską szefową delegacji. W ankiecie przygotowanej przez portal 49% internautów uważa, że jest to dobra decyzja, bo ESC to kicz. 46% uważa wycofanie się Polski jako wielką szkodę, natomiast jedynie 5% twierdzi, że i tak nie oglądała tego konkursu. "Problem polega głównie na tym, że po wygłupach ostatnich lat na Eurowizję chcą jechać już tylko wokaliści nie mający absolutnie nic do stracenia." – dodaje Pudelek.pl. Portal Mediaboss krytykuje takie działania TVP – "Ukraina, która jest współorganizatorem Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej, jak i Wielka Brytania wystawiać będą swoich reprezentantów do przyszłorocznego konkursu Eurowizji." Z kolei Newsweek uważa taką decyzję za szok – "Szokujące złamanie wieloletniej tradycji! Telewizja Polska nie weźmie udziału w przyszłorocznym konkursie Eurowizji, bo ważniejsze jest Euro i igrzyska w Londynie."
OGAE Polska przygotowało list otwarty i skierowało go do zarządu TVP. Treść listu znajdziecie TUTAJ. Fani Eurowizji są smutni z powodu decyzji TVP, jednak coraz częściej pojawiają się głosy, że z takim podejściem nadawcy do konkursu i tak nie osiągnęlibyśmy żadnego sukcesu.

POLSKA POZA ESC 
  • Co dalej?
Wirtualnemedia.pl nie podały pełnej wypowiedzi rzeczniczki TVP. "Nie wycofujemy się z tej imprezy, natomiast jako nadawca publiczny, w tym roku mamy do obsłużenia dwie bardzo duże imprezy. To trudne i odpowiedzialne zadanie. Zobaczymy, co będzie w następnych latach" – dodała. Taką wypowiedź publikuje PAP. Wkrótce (bez określenia konkretnego terminu) ma zapaść decyzja o transmisji finału Eurowizji 2012 w TVP1. Na transmisje półfinałów nie ma co liczyć. Nie będzie też bloków teledyskowych, promujących piosenki konkursowe. 
Wielu fanów ESC zadaje sobie pytanie, czy Polska wróci na Eurowizję w przyszłym roku. Głosy są różne, jedni twierdzą, że za rok wymówki już nie będzie, a na pewno EBU zechce zachęcić Polskę do powrotu (nasza składka uczestnika jest jedną z najwyższych w Europie i stanowi sporą część "budżetu eurowizyjnego"). Inni są zdania, że Polska wycofa się z Eurowizji na dłużej niż rok, a TVP sama przyczyni się do tego, że polscy widzowie o konkursie zapomną.
ESCtoday.com udało się dowiedzieć, że TVP nie wyklucza powrotu na Eurowizję, być może już w 2013 roku. Portal twierdzi, że "drzwi są wciąż otwarte". 

JAK ONI SIĘ WYCOFYWALI?
  • Przegląd historyczny
Nie my pierwsi i na pewno nie ostatni wycofujemy się z Eurowizji. Historia konkursu pokazuje, że kraje Europy często odpuszczały sobie udział w konkursie, z wielu różnych powodów. Niektóre państwa szybko wracały, inne kazały na siebie długo czekać. Zobaczmy, jak to wyglądało (UWAGA! Nie uwzględniam lat, w których kraje nie brały udziału z powodu zasad EBU, jak np. Polska w 2002)
 Zacznijmy od Austrii, która pierwszy raz wycofała się z ESC w 1969 co było przejawem bojkotu Hiszpanii, rządzonej przez gen. Franco (Madryt organizował wtedy Eurowizję). Tak się jednak złożyło, że i kolejną Eurowizję Austria przegapiła – tym razem bojkotowała sam konkurs z powodu zapisów regulaminowych, które doprowadziły do słynnego remisu w 1969. Kolejne lata, w których Austrii zabrakło na ESC to 1973-1975 – powody nie są jednak do końca znane. W najnowszej historii Austria obraziła się na Eurowizję najpierw w 2006 roku, a później również w latach 2008-2010. Nadawca przyznał, że nie podoba mu się format Eurowizji, Europa nie rozumie muzyki austriackiej i nie ma sensu wysyłać do konkursu reprezentantów. Za namową Niemców Austria powróciła do ESC w 2011, weszła do finału i chociaż nie wypadła w nim dość dobrze, planuje zostać w konkursie. 
 Telewizja duńska obraziła się na Eurowizję po 1966 roku. Uznano, że konkurs nie jest rozrywką dla Duńczyków. Pauza trwała aż 12 lat, a po powrocie w 1978 Dania nieprzerwanie bierze udział w konkursie, ze zmiennym szczęściem. 
 Finlandia, chociaż w latach ’90 była niemal zawsze wykluczana z udziału za słabe wyniki, wcześniej wycofała się z Eurowizji tylko raz – nie wystartowała w 1970, bo przystąpiła do bojkotu po remisie z 1969. 
W 1974 i w 1982 roku z Eurowizji wycofywała się Francja. Powody – śmierć prezydenta Pompidou (1974) i krytyka konkursu (1982).
 Gruzja, która jest jednym z najnowszych państw Eurowizji, wycofała się z udziału w 2009 roku. Powód polityczny – Gruzini chcieli wysłać do Moskwy utwór "We don’t wanna put in", w którym doszukano się niewłaściwych treści. Aby nie być oficjalnie zdyskwalifikowanym przez EBU, nadawca gruziński sam wycofał się z konkursu. Powrócił rok później.
 Grecji po raz pierwszy zabrakło na ESC w 1974. Powód oficjalny nie był podany, ale nieoficjalnie mówi się, że Grecja zbojkotowała Eurowizję, w której zadebiutowała Turcja – kraj okupujący część Cypru. w 1982 roku Grecja została zdyskwalifikowana, a w 1984 nadawca stwierdził, że piosenki preselekcyjne są za słabe i że nie ma z czego wybierać, więc znów się wycofał. W 1986 roku Grecja wybrała reprezentantkę, ale niespodziewanie znów wycofała się z konkursu, nie podając powodu. Mówi się, że zrobiono to ze względów politycznych, albo z powodu świąt wielkanocnych w kalendarzu prawosławnym. Z powodów finansowych ERT wycofało się z Eurowizji 2000. 
 Przerwy eurowizyjne dość często robiły sobie Węgry. Po serii słabych startów Węgry dały sobie spokój z Eurowizją od 1999 do 2004. Później nie wystartowały też w 2006 i 2010 (powody finansowe).
 W 1983 z Eurowizji na rok wycofała się Irlandia.
 Izrael często wycofywał się z Eurowizji z powodu niekorzystnego terminu konkursu. Stało się tak w 1980 (ale też z powodów finansowych) – wtedy to nieobecność Izraela cwanie wykorzystało Maroko, debiutując w konkursie. Podobna sytuacja miała miejsce w 1984 i 1997, ale już bez cwanych Marokańczyków.
 Włochy pierwszy raz wycofały się z Eurowizji w 1981, kiedy stacja RAI stwierdziła, że naród nie interesuje się już konkursem. Po dwóch latach nastąpił powrót, ale kolejna pauza miała miejsce już w 1986 (po prostu nie wzięli udziału). Później wycofali się w 1994, z powodu braku zainteresowania konkursem. Przerwa trwałaby aż do 2011, ale w 1997 roku Włochy jednorazowo wzięły udział w konkursie, bo RAI zapomniała się z niego wycofać.
 Litwa postanowiła się wycofać zaraz po swoim tragicznym debiucie. Naszych sąsiadów zabrakło na ESC w latach 1995-1998. 
 Również Malta nie miała cierpliwości do ESC. Wycofała się z konkursu w latach 1973-1974, czyli niemal zaraz po swoim debiucie (powody nie były podane). Po powrocie w 1975 nie zajęła zbyt wysokiego miejsca i zrobiła sobie przerwę aż do 1991 roku.
 Czarnogóra wycofała się z ESC po 2009 roku – powody oficjalne to kwestia finansowa. Kraj powróci na ESC w 2012 roku.
 Holandia pierwszy raz wycofała się w 1985 roku, a później też w 1991 roku – powodem był termin finału (4 maja), kiedy w Holandii obchodzony jest Dzień Pamięci.
 Norwegia (podobnie jak Austria i Finlandia) zbojkotowała Eurowizję 1970.
 Portugalia dołączyła do bojkotu Eurowizji 1970, a w 2002 nie wzięła udziału (chociaż mogła) co pozwoliło na uczestnictwo Łotwy, która wygrała konkurs.
 Rosja nie wzięła udziału w 1999 bo nie transmitowała Eurowizji 1998 (kiedy to nie uczestniczyła z powodu słabych rezultatów w poprzednich latach – decyzja EBU). 
 San Marino przegapiło od czasu debiutu dwie Eurowizje – w 2009 i 2010. Powody zapewne finansowe, bo dobre intencje ponoć zawsze były.
 Z powodu fatalnych wyników Słowacja wycofała się z Eurowizji po 1998 roku. Powróciła w 2009 i chociaż wciąż jej nie idzie, a dodatkowo co roku waha się co do udziału, są szanse, że jednak ktoś z tego kraju do Baku pojedzie.
 Szwecja kocha Eurowizję, ale trzy razy jej tam zabrakło. W 1964 roku Szwecji zabrakło z powodu protestu szwedzkiego światka muzycznego, w 1970 bojkotowała Eurowizję za skandaliczny remis ’69, a w 1976 Szwecja się wycofała, bo nadawca stwierdził, że nie będzie miał pieniędzy na organizację konkurs, jeśli kraj wygra Eurowizję. 
 Turcja wycofała się rok po debiucie. Ma to związek z inwazją na Cypr. Grecja przygotowała w 1976 piosenkę właśnie na ten temat, więc Turcja postanowiła zwiać z konkursu. Kraju zabrakło też w 1977 roku. W 1979 roku Turcja nie pojechała na ESC do Izraela.
 Wielka Brytania wycofała się z ESC tylko w 1958 roku. 
 Andora wycofała się z Eurowizji po 2009 roku. Powód to finanse, słabe wyniki i brak zainteresowania konkursem. Nie wróci, bo nadawca rezygnuje ze członkostwa w EBU.
 Czechy postanowiły zrezygnować z Eurowizji po trzech nieudanych startach. Nadawca twierdzi, że naród nie lubi Eurowizji. 
 Luksemburg wycofał się z ESC 1959, a od 1994 roku wciąż czekamy na jego powrót. Ktoś wpisał w Wikipedii, że w 2012 roku reprezentować kraj będzie Lady Gaga. 
 Monako wycofało się z ESC w 1980 roku i powróciło dopiero w 2004. Trzy nieudane starty ponownie skłoniły księstwo do wycofania się. Planów co do powrotu nie ma.
 Maroko tylko raz wystartowało w konkursie i później wycofało się, bo ponoć władzom kraju nie spodobała się reakcja Europy na marokańską piosenkę. Czy kiedyś wrócą? Nie wiadomo.
 Jugosławia wycofała się z Eurowizji w latach 1977-1980 i później w 1985. Serbia i Czarnogóra nie wzięły udziału w ESC 2006, bo nie udało się dojść do porozumienia, kto powinien jechać do Aten. Ostatecznie w maju 2006 tylko Serbowie oglądali Eurowizję, a Czarnogórcy dzień po finale konkursu ogłosili niepodległość. 

49 komentarzy

  1. Tutaj największym problemem jest forma i argumentacja tej decyzji. Gdyby wycofali się w proteście przeciwko niesłusznemu ostatniemu miejscu – ok, rozumiem. Gdyby wycofali się w proteście przeciwko czemuśtam -ok, rozumiem. ale tłumaczenie że wycofuje się bo jest jakaś zupełnie inna impreza, transmitowana przez zupełnie inną ekipę, odbywająca się w zupełnie innym terminie, skierowana do zupełnie innego grona odbiorców. to jest bezmyślny absurd.

    Polubienie

  2. zgadzam się z przedmówczynią

    Klemek jak twój bolg upadnie to będzie nie ciekawie mam nadzieje, że nie zrobisz nam tego 😛 bo miałem iść spać a przeczytałem Twoje newsy chodź mówiłem że zostawie sobie na rano.

    Musimy być dobrej myśli w kupie siła kupy nie ruszą na długo bo będą mieli smród.

    Polubienie

  3. a czemu ma upaść? To nie jest blog o Polsce na Eurowizji, tylko o eurowizji bardzo ogólnie :)To że pisany jest po polsku, to wina mojego pochodzenia.

    Polubienie

  4. O co chodzi z tą Eurowizją 69′? Państwa nie brały udziału w następnym roku tylko dlatego że wygrały 4 państwa? wtf 0o

    Polubienie

  5. Dokładnie dlatego, po prostu strzeliły focha, że nie odpowiadał im regulamin w tej kwestii. Tak było 😉

    Polubienie

  6. No brawo ! Nawet taka Słowacja, króra ma problemy finansowe i wszystko wskazywało, że zrezygnuje – jednak jedzie do Baku.. Jesteśmy plamą w centralnej Europie, (razem z Czechami, ale one to już inna bajka).

    Polubienie

  7. Czyli do widzenia eurowizjo!??

    TVP ponownie nas olało,ale gdyby zrobić szum,gdyby EBU nas wsparło.gdyby fani z Europy nas wsparli to może…

    Mamy też wielu świetnych artystów:Madox,Lisiecki,Bednarek,Brodka,Dąbrowska i inni z utalentowani.

    I tak po prostu-nie?

    CO DALEJ Z esc 2012?

    Polubienie

  8. Czyli do widzenia eurowizjo!??

    TVP ponownie nas olało,ale gdyby zrobić szum,gdyby EBU nas wsparło.gdyby fani z Europy nas wsparli to może…

    Mamy też wielu świetnych artystów:Madox,Lisiecki,Bednarek,Brodka,Dąbrowska i inni z utalentowani.

    I tak po prostu-nie?

    CO DALEJ Z esc 2012?

    Polubienie

  9. „Klemek jak twój blog upadnie…”

    bursztyn3, o czym ty mówisz! 23 stycznia 7. urodziny DE, a ty tu o upadku 😉

    Pierwsze lata na blog.tenbit.pl (I 2004-III 2007), później na eblog.pl (III 2007-IV 2008) i ostatecznie na blog.pl (IV 2008-do teraz)… Kiedy to zleciało?

    Polubienie

  10. Kurcze, już 8. urodziny, nie siódme! Tyle lat miał Thor Salden, mój faworyt JESC 2006 😉

    Polubienie

  11. Z tego wszystkiego z poprzednim wpisem zjadłem sobie „e” w nicku 😉

    —————————–

    AUSTRIA: Oto lista wszystkich austriackich piosenek eurowizyjnych, które pojawiły się na liście singli i najwyższe pozycje jakie osiągnęły. Spośród 44 piosenek, które Austria wysłała do ESC w latach 1957-2011, na liście znalazły się 22 utwory w wykonaniu:

    89 – Thomas Forstner – 1 – 8 tyg.
    76 – Waterloo & Robinson – 1 – 4
    84 – Anita – 1 – 2
    82 – Mess – 1 – 2
    66 – Udo Jurgens – 2
    65 – Udo Jurgens – 4
    91 – Thomas Forstner – 5
    03 – Alf Poier – 7
    83 – Westend – 8
    11 – Nadine Beiler – 9
    07 – Eric Papilaya – 9
    92 – Tony Wegas – 9
    77 – Schmetterlinge – 10
    02 – Manuel Ortega – 11
    85 – Gary Lux – 11
    05 – Global.Kryner – 23
    90 – Simone – 23
    93 – Tony Wegas – 26
    88 – Wilfried – 27
    99 – Bobbie Singer – 30
    96 – George Nussbaumer – 36
    04 – Tie-Break – 44

    —————————–

    Polubienie

  12. A tak nawiasem mówiąc mam ochotę napisać do szanownego dyrektora pismo podobne jak OAGE bo może jak dodatkowo kilka indywidualnych dojdzie to w końcu będą mieli dość, że fani ich męczą.
    Szukałem wczoraj kontaktu do Lisa ale nie znalazłem trzeba by jeszcze sprawę nagłośnić w TVN24.

    Już nie pamiętam w którym roku upadł jeden podobny portal o Eurowizji chyba jak Ich Troje nas reprezentowało. Wtedy napisali o blogu na którym jesteśmy z początku nie mogłem się przestawić na niego ale teraz od grudnia do maja to jest strona, która jest przezemnie śledzona praktycznie co dziennie chyba, że nie mam jak wejść.
    A o tym upadku dziennika to tak tylko napisałem bo Klemek za dobrą robotę robi i mam nadzieje, że wspierany przez nas będzie robił dalej. 🙂

    Polubienie

  13. Pamiętacie rok 2003,kiedy krytykowano i naśmiewano się z piosenki Ich Troje,nie dawano żadnych szans,TVP milczała i udawała że nic w maju nie ma.

    W tym samym czasie M.Wiśniewski mial swoj program na TVN.Wtedy wypromowal eurowizjna propozycje,a notowania POLSKI szly do gory.Zapraszal gosci.

    TVP nadal ignorowalo Eurowizje i ICH TROJE ,szum Michala spowodowal zainteresowanie publicznej.Co przelozylo sie na 8mln widzow.

    Wtedy sukces mielismy dzieki TVN,fachowej promocji i zaangazowaniu,prywatnej stacji.

    Polubienie

  14. @ bursztyn3

    Tak, to była eurowizja.pl, już ładnych parę lat temu przestała istnieć. Pamiętam, że gdy strona jeszcze przez jakiś czas wisiała w sieci, to zachęcałem do odwiedzania DE. Pewnie „parę” osób przez to tu trafiło… 🙂

    Polubienie

  15. Nadal jestem w szoku,jeszcze większym gdy czytam iż Słowacja potwierdza udział.Nie wspomnę o współgospodarzu EURO,Ukrainie.

    Z listem otwartym się zgadzam,ale dorzuciłbym ostre zdanie o tym aby nie rezygnować z ESC.Całość jest mądrze napisana.

    POLSKA po za Eurowizją,trudno mnie jest z tym faktem pogodzić.

    Pisałem i dzwoniłem do TVP.Co ja mogę,jestem bezradny,a ludzie TVP mają to gdzieś.
    Samym sportem człowiek nie żyje.

    MAMY STRACIĆ ROK,WAŻNY ROK DLA POLSKI.SZOK!!!!!!

    Polubienie

  16. No jakoś tak to leciało i wtedy pojawił się DE pamiętam tą brązową szatę, która mnie odpychała ale info które się tu pojawiało pojawia i mp3 z selekcji przyciągło pewnie i nowych fanów i dobrze.

    Ja też dalej w szoku ale co my maleńcy zrobimy musimy liczyć na cud.

    Polubienie

  17. A tak w ogóle, to ciekawe podsumowanie historii rezygnacji z ESC wśród europejskich państw. Jednak większość z tych powodów to poważne powody, a powody rezygnacji TVP z ESC 2012 są niepoważne, zwłaszcza w obliczu znanych już argumentów dotyczących np. Ukrainy i Wielkiej Brytanii (i paru innych spraw też). Wygląda na to, że TVP sobie nie radzi, a NTU, RTVS czy BBC tak! Mam nadzieję, że przed końcem roku Zarząd TVP zbierze się jeszcze raz i przedyskutuje sprawę ponownie. Mają jeszcze trochę czasu. A potem mogą się pozbyć ESC na rzecz Polsatu lub TVN-u.

    Polubienie

  18. a sopot czy tam bydgoszcz hit festival organizowany przez tvp2 i eske czy w ogole hity na czasie pokazuje ze da sie zrobic lekki fajny show muzyczny z dobrymi piosenkami. czemu preselekcje nie moga tak wygladac? tylko robilo je sie na korytarzu. przeciez to kpina. ogladalnosc eurowizji jest wylaczna wina tvp ktora bardziej promuje plebanie i klan. radio hello zanuci kazde dziecko, michala szpaka kojarzy kazdy a piosenki reprezentujace polske na esc pamietaja tylko fani… tak samo jak z pzpn i pzps- siatkarze sa 4 druzyna swiata a pilkaze daleko za afryka, mimo ze przynajmniej 10 zawodnikow z polskim paszportem gra w najlepszych druzynach swiata…. kwestia oeganizacji.

    Polubienie

  19. po tym co piszemy widać, że to my powinniśmy prowadzić ten dział swoja drogą ciekawe co by było 😛

    Polubienie

  20. Nie rozumiem ludzi którzy piszą, żeby ESC przejął Polsat albo TVN. Ludzie EBU zrzesza tylko publicznych nadawców badz takie które w jakiejs częsci sa publiczne. TVN i Polsat to w pełni prywatne i nie jest w zadnym stopniu mozliwe aby EBU przyjeła je w swoje szeregi. Ludzie zrozumcie to!!!! Jedyny transfer który wchdzi w gre to TVP1 -> TVP2.

    Od zawsze tak jest ze w EBU moga być tylko stacje publiczne bo tylko one sa dostepne dla kazdego mieszkanca danego kraju i chodzi o to zeby transmisje do których prawa sprzedaje EBU były ogólnodostepne. A np. taki Polsat czy TVN nie jest ogolno dostepny i darmowy.

    Polubienie

  21. TVN czy Polsat można zaprosić do wspólpracy,podczas wybierania utworu ktory ma nas reprezentować.
    Nie może być tak że TVP zawłaszcza sobie dobry czy zły występ na konkursie,tę czy inna dyscyplinę w której bierzemy udział.

    Transmisje meczy będą w publicznej ,to znaczy że jak wygrają „nasi” to będzie sukces TVP,a jak Stoch wygra turniej to sukces TVP1,bo takie rozumowanie przyjmuje TVP.

    Pamiętam jak po ESC 2003 chwalili się przez tydzień 8 mln widzów.DziękowAli a dziękowali.Teraz tam pracują inne osoby.

    MOIM ZDANIEM TYLKO PREZES TVP-JEST W STANIE ZMIENIĆ DECYZJĘ- JEŚLI ZALEŻY MU NA DOBRYM IMIENIU TVP.

    Polubienie

  22. @daro : cytat z wiki : „Do EBU należą obecnie rozgłośnie radiowe i telewizyjne z 57 krajów Europy, północnej Afryki i Bliskiego Wschodu. Należą do nich również niezależni nadawcy komercyjni (!!!) z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Hiszpanii i Francji. W Polsce jedynie Telewizja Polska S.A. oraz Polskie Radio S.A. należą do EBU, wspólnie figurując na liście członków jako „Polskie Radio i Telewizja”.
    A SZWEDZKIE TV4?

    Polubienie

  23. Witamy
    Przesyłamy oficjalne stanowisko TVP w sprawie Konkursu Eurowizji 2012
    Telewizja Polska nie weźmie udziału w przyszłym roku w Konkursie Piosenki Eurowizji, ponieważ nasze siły i środki kierujemy na rzecz obsługi dwóch bardzo poważnych przedsięwzięć Euro 2012 i igrzysk olimpijskich” . Zarząd TVP podjął taką decyzję po analizie sytuacji dotyczącej konkursu w ostatnich latach. Nie ma na razie decyzji, czy w związku z tym, że naszego reprezentanta nie będzie w Baku, TVP 1 nie pokaże na swojej antenie finałowego koncertu, który ma odbyć się w sobotę 26 maja 2012 roku.
    Kontakt z Widzami TVP1

    Oto odpowiedź od TVP. Wynika z tego, że nie wyemitują Eurowizji, zresztą co prowadzi do tego, że za rok Polska znów będzie nieobecna an Eurowizji.

    Polubienie

  24. Ekh…
    Nie ma decyzji… i co z tego, że nie ma! Napisali, że Eurowizji nie wyemitują, a nad wysłaniem reprezentanta się zastanowią, ale wysłanie reprezentanta bez emisji koncertu jest niemożliwe! Niby jak sobie wyobrażają głosowanie z Polski?
    Z tego co mi wiadomo, że aby uczestniczyć za rok trzeba też wyemitować Eurowizję w tym roku, więc niestety ta przerwa będzie nieco dłuższa niż tylko 1 rok.

    Polubienie

  25. No, JJ masz rację, źle przeczytałem maila od TVP.
    Przepraszam, proszę o skasowanie 2 moich poprzednich komentarzy.

    Polubienie

  26. moze sie myle, nie wiem ale nie daje mi to spokoju :” TV4 – Dynamiczny nadawca komercyjny

    Prywatna(!!!) stacja TV4 zaczęła emisję z nadajników naziemnych w 1992 roku, przedstawiając się jako wiodące i najbardziej dynamiczne szwedzkie źródło rozrywki, wiadomości, informacji sportowych i dziennikarstwa społecznego w telewizji i innych mediach elektronicznych.

    żródło :http://www.reporterzy.info/226,lokalne_radio_i_telewizja_w_szwecji.html

    Polubienie

  27. Pomimo,że nie ma nas w ESC 2012,to jestem dobrej myśli,że jednak TVP 1 wyemituje finał w Baku.nie wyobrażam sobie tego bez komentarza Orzecha.co do tego oświadczenia,to już wiadomo,że półfinały trzeba będzie oglądać na kanałach satelitarnych.

    Uważam też,że wtedy na kilka tygodni przed Eurowizją można coś działać,aby naciskać naszą beznadziejną telewizją na transmisję finału przynajmniej,no ale też by się przydało i obu półfinałów.Wiem,ze transmisja półfinałów nie wchodzi w grę,ale zawsze warto próbować.

    Polubienie

  28. Drogi @daro, znowu jesteś w błędzie i starasz się szukać na siłę dziwnych argumentów. TVP stacją komercyjną? Hahaha!:). Do EBU MOGĄ należeć także PUBLICZNE STACJE KOMERCYJNE, a Polsat czy TVN spełniają te warunki jak najbardziej. Pokrywają odpowiednią powierzchnię procentową naszego kraju. I piszesz: „Ludzie, zrozumcie…!” i coś tam, a wcześniej mi zarzucałeś, plus jeszcze ze dwie inne osoby, że to ja staram się narzucać swoje zdanie innym. Hahahahaha:). Jesteś hipokrytą, i tyle, a na dodatek piszesz na temat czegoś, o czym niewiele wiesz. Szwedzkie TV4 jest taką samą stacją, jak Polsat, czy TVN, a TV4 przez pewien czas zajmowała się wysyłaniem szwedzkiego reprezentanta na JESC. To tylko jeden z przykładów w historii Eurowizji. Oczywiście, nie raczyłeś odpowiedzieć na argument kolegi @kj o TV4, bo albo był to dla Ciebie niewygodny argument, albo po prostu nie znasz sprawy. Czy umiesz się po prostu przyznać do błędu? Ja nie rozumiem trochę Ciebie, dyskutujesz o tej Eurowizji tak, jakbyś był jej przeciwnikiem, albo jakbyś pisał prosto z TVP. Czy ty NIE CHCESZ, aby Polsat lub TVN przejął Eurowizję? Jeśli nie lubisz Eurowizji, to nie oglądaj, po prostu! Typowy, stereotypowy Polak, narzekanie, marazm…:/. A może masz tam w TVP kogoś z rodziny? To by wiele tłumaczyło. Choć i przecież w TVP pracują ludzie, którzy są w porządku, mają dobre zdanie na temat ESC, ale niestety aktualnie nie mają wpływu na decyzje. Może się to kiedyś zmieni. Sorry, że Ci tak pojechałem, ale po prostu nie mogłem wytrzymać. Sam widzisz, że jesteś w błędzie, ale zaraz będzie odpowiedź, że nie, że to ja jestem w błędzie, że obrażam innych, że wpieram im moje zdanie na siłę, i jakieś bluzgi się pewnie posypią…:]. Ale kłócić się z Tobą nie mam zamiaru, więc sobie daruj, daro:).

    Polubienie

  29. @kj, nie nie mylisz się, dokładnie właśnie tak jest.

    Kevin, a ja sądzę, że to by było rzucanie takiego ochłapu dla widzów, łaskawie, na pocieszenie… dziękuję bardzo. Łaski bez. Oczywiście, nie mam nic przeciwko, aby transmitowali, mogę nawet podpisać petycję jakąś, ale jeśli tego nie zrobią, to się nie załamię. Jest Internet, są też inne stacje TV, w których można obejrzeć nie tylko finał ESC, ale i OBA półfinały. Mi też szkoda by było komentarza Artura Orzecha, ale z drugiej strony czasami wkurzała mnie jego stronniczość… ale mimo to lubiałem te komentarze. Jeśli ich nie będzie, to trudno, ale to akurat najmniejszy problem w tej chwili. Problemem jest stosunek TVP do konkursu. Gdyby na pocieszenie TVP transmitowała OBA półfinały, ORAZ finał, to co innego. Chociaż i tak, za rok znowu zrobiliby beznadziejne preselekcje, pewnie 14 lutego, a potem zostawiliby reprezentanta samemu sobie… więc, albo zmiany w TVP (personalne i/lub podejścia do ESC), albo TVP powinna się pożegnać z Eurowizją i przekazać prawa do niej Polsatowi lub TVN-owi, które wstąpiłyby do EBU.

    Aha, przypominam, że brak transmisji ESC w danym roku, WCALE NIE WYKLUCZA uczestnictwa danego kraju w roku następnym. Nawet, jeśli jest taki punkt w regulaminie EBU (a może i już nie ma, może go usunęli?), to EBU traktuje go wyjątkowo łagodnie. Przykład już bardzo znany – Włochy i San Marino nie transmitowały ESC w 2010 roku, a mimo to bez problemu te kraje wróciły na ESC w roku 2011. Oczywiście to nie jedyny przykład, jest ich wiele.

    Polubienie

  30. Taka ciekawostka na Pudlu o naszej szanownej TVP:

    „Jednocześnie, jak donosi Fakt, telewizja publiczna zwróciła się do Ministerstwa Finansów o dotacje z budżetu – czyli z kieszeni podatników – w kwocie 80 milionów złotych. Ministerstwo odmówiło, jednak niezrażona TVP ponowiła prośbę, powołując się na własną interpretację prawa polskiego i europejskiego. Według TVP wszyscy podatnicy powinni złożyć się na cyfryzację oraz transmisję Mistrzostw Europy.”

    Polubienie

  31. Mati weź sie człowieku nie kompromituj, Ja nie jestem dzieckiem internetu jak ty zeby tylko siedziec i czekac az moze ktos odpowie na moj komentarz.
    I ja w odróznieniu potrafie sie przyznac do błedu, ale tylko i wyłacznie jak któs ma jakis sensowny argument, a kj taki ma więc moze i jest tak jak on to mów.
    BoliCie chyba to ze uznaje twoje argumenty za stek bzdur i dlatego sie czepiasz.

    Polubienie

  32. A poza tym drogi Mati jakbys był na bierzaca to wiedziałbys ze juz dawna stacje publiczne sa rozniez uwazane za komercyjne, poniewaz one tez sa skierowane n zysk.

    Polubienie

  33. No właśnie, UWAŻANE.

    A co myślicie o zdaniu Artura Orzecha? Ma 100% racji, ale zastanawiają mnie ostatnie dwa zdania. Czy to oznacza, że TVP i tak musi zapłacić składkę do EBU, a reprezentanta i tak nie wyśle?:/ To by było jeszcze gorsze. Nie znam dokładnie mechanizmów płacenia tych składek, na pewno jest też jakaś składka za samo bycie członkiem i to o to chodzi… ale wtedy czemu by Artur Orzech napisał to w ten sposób? Moja interpretacja sama się nasuwa (przynajmniej mi:], może ktoś to inaczej rozumie? czekam na wytłumaczenia:].)

    Polubienie

  34. Jakos składke płaca napewno za sam udzial w EBU bo to daje im pierwszenstwo w nabywamia praw do rznego rodzaju transmisji głownie sportowych. a czy za udział w ESC jest jakas składka osobna podejzewam ze tak bo jednak te kraje które rezygnowały z powodów finansowych rezygnowały z ESC a nie EBU.

    Mati , no wlasnie sa UWAZANE.

    Polubienie

  35. Jakos składke płaca napewno za sam udzial w EBU bo to daje im pierwszenstwo w nabywamia praw do rznego rodzaju transmisji głownie sportowych. a czy za udział w ESC jest jakas składka osobna podejzewam ze tak bo jednak te kraje które rezygnowały z powodów finansowych rezygnowały z ESC a nie EBU.
    Ja powiem to tak. Dopuki nie ma oficjalnej listy uczestników to z TVP jest wszystko mozliwe. od rezygnacji. po udział ze wzgledu na to ze zpomnieli sie wycofac, albo udzial zeby pokazac sie jako ta dobra telewizja która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom widzów.
    Mati , no wlasnie sa UWAZANE.

    Polubienie

  36. Człowieku, rzadko wypominam komuś błędy, ale ciężko to się czyta, naprawdę. Spróbuj pisać staranniej:).

    No może i tak jest o tych składkach, jak piszesz, nie wiem. A może te państwa rezygnowały po prostu z kosztów dodatkowych – transmisja ESC, czy choćby takie sprawy, jak transport delegacji, noclegi, itd.? A może to były tylko wymówki, aby się wycofać po kiepskich wynikach? Jakoś nie pamiętam, aby wycofał się kiedykolwiek kraj, który miał dobry wynik…:] (chyba, że była kiepska oglądalność i zainteresowanie w danym kraju). A może i to, i to :).

    @daro: „Ja powiem to tak. Dopuki nie ma oficjalnej listy uczestników to z TVP jest wszystko mozliwe. od rezygnacji. po udział ze wzgledu na to ze zpomnieli sie wycofac, albo udzial zeby pokazac sie jako ta dobra telewizja która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom widzów.”

    No tu się zgodzę w 100%.

    Polubienie

  37. „Members of the EBU are radio and television companies, most of which are government-owned public service broadcasters or privately owned stations with public missions.”
    Ani TVN ani Polsat nie sa nadawcami narodowymi a jako prywatne nie spełniaja warunku bycia objetym misja publiczną bo w Polsce taka misje rząd nałozył tylko na nadawce publicznego. Czyli Polsat i TVN odpadaja Mati.
    Wiedziałem ze gdzies to czytałem. A Polska wersja wikipedii nie ma sie co posilkowac bo w wiekszosci to stek bzdur.

    Ps. Mati dosc czesto wypominasz błedy a wszczególnosci bark zanków iterpunkcyjnych. Mi to na przykład nie przeszkadza w czytaniu.

    Polubienie

  38. No i Matii w jednym z porzednich twoich postów sam zaprzeczyles sam sobie zaprzeczyłes bo na poczatku mówisz ze w EBU moga byc PUBLICZNE stacje komercyjne a TVN i Polsat nie jest stacja publiczna tylko prywatna, a pozniej chcesz zeby to one dołaczyły do EBU??

    A tak sie napłakałes ze na Ciebie naskakuja, a sam po pieciue minutach nazwałes mnie hipokryta bo nie odpowiedziałem na jakis argument. No i jak widzisz to ty jestes w błedzie a nie ja. A co mnie bardzo dziwi to nawet gdyby było tak jak mowisz ze te telewizje moga dołaczyc do EBU, to niby czemu tego nie zrobiły?? w szczególnosci Polsat który ma w swojej ofercie bardzo duzo sportua, a złonkostwo pozwałałoby na o wiele łatwiejsze uzyskiwanie praw do roznych imprez??

    Polubienie

  39. No sorry, ale Twoje błędy i niestaranne pisanie mi osobiście przeszkadzają w czytaniu. To tylko moje odczucie.

    „Members of the EBU are radio and television companies, most of which are government-owned public service broadcasters or privately owned stations with public missions.”

    Z tego wyraźnie wynika, że Polsat i TVN MOGĄ się stać takimi stacjami. Przetłumaczę to: „Członkami EBU są stacje radiowe i telewizyjne, z których WIĘKSZOŚĆ to nadawcy publiczni będący własnością rządu lub stacje prywatne z publiczną misją”. EBU, jak wiemy, dosyć łagodnie podchodzi do swojego regulaminu, i nie sądzę, że wyłącznie z powodu, że polski rząd nie nałożył na Polsat i TVN tzw. „misji publicznej”, EBU nie mogłaby przyjąć tych stacji do EBU. Czy rząd szwedzki nałożył na TV4 misję publiczną? Nie wiem, ale nie sądzę, bo to zwykła stacja prywatna, taka, jak Polsat i TVN. Polsat i TVN nie są stacjami publicznymi, ale stałyby się takimi po przyjęciu do EBU. O to mi chodziło i wcale sobie nie zaprzeczyłem. Nie dość, że niestarannie, to piszesz czasami chaotycznie. Nie chce mi się już z Tobą dyskutować na ten temat. Zresztą sam dodałeś, że nawet, gdyby było tak, jak piszę, to dlaczego Polsat i TVN nie przystąpiły jeszcze do EBU? Ano dlatego, że nie widziały jeszcze do tego powodu, po prostu. Sport jest marnym argumentem – i bez tego Polsat ma mnóstwo sportu, po prostu nie potrzebuje więcej. A członkostwo w EBU jest konieczne, aby brać udział w ESC, i o to tu tylko chodzi. Jeśli Polsat czy TVN uznają, że ESC im się opłaca, to mogą to zrobić. TVN był już raz zainteresowany w 2005 roku, ale TVP jednak wybrała reprezentanta, wewnętrznie zresztą. I ja się wcale nie napłakałem. I dosyć mam już tej dyskusji z Tobą, weź przestań, bo nie mam już na to ochoty. Wygląda na to, że rację mamy obaj, tylko z innej strony do tego podchodzimy. Myśl sobie co chcesz, ale proszę Cię, dość już tego, nie męcz mnie.

    Polubienie

Możliwość komentowania jest wyłączona.