BREAKING NEWS
- Polska wycofuje się z Eurowizji
Ostateczne potwierdzenie TVP w sprawie Eurowizji 2012! Polska wycofuje się z udziału w konkursie i nie wyśle reprezentanta do Baku. "Telewizja Polska nie weźmie udziału w przyszłym roku w Konkursie Piosenki Eurowizji, ponieważ nasze siły i środki kierujemy na rzecz obsługi dwóch bardzo poważnych przedsięwzięć Euro 2012 i igrzysk olimpijskich" – poinformowała Joanna Stempień-Rogalińska, rzeczniczka prasowa TVP. Dodaje, że zarząd stacji przeanalizował dochody i wyniki oglądalności poprzednich konkursów i na podstawie rezultatów badań stwierdził, że rezygnuje z udziału w edycji organizowanej przez Azerbejdżan. Nie wiadomo jeszcze, czy w związku z brakiem reprezentanta, TVP1 będzie transmitować finał Eurowizji 2012.
ŻEGNAMY SIĘ Z EUROWIZJĄ
- Polskie rezultaty
1994
Edyta Górniak
"To nie ja"
166 punktów
2. miejsce
1995
Justyna Steczkowska
"Sama"
15 punktów
18. miejsce
1996
Kasia Kowalska
"Chcę znać swój grzech"
31 punktów
15. miejsce
(runda kwalifikacyjna: 42 punkty/15. miejsce)
1997
Anna Maria Jopek
"Ale jestem"
54 punkty
11. miejsce
1998
Sixteen
"To takie proste"
19 punktów
17. miejsce
1999
Mieczysław Szcześniak
"Przytul mnie mocno"
17 punktów
18. miejsce
2000
odsunięta od uczestnictwa (EBU)
2001
Andrzej Piaseczny
"2 long"
11 punktów
20. miejsce
Nagroda im. Barbary Dex
2002
odsunięta od uczestnictwa (EBU)
2003
Ich Troje (z J. Majkowską)
"Keine Grenzen – Żadnych Granic"
90 punktów
7. miejsce
Automatyczny awans do finału ’04
2004
Blue Cafe (z T. Okupnik)
"Love Song"
27 punktów
17. miejsce
2005
Ivan i Delfin (z I. Komarenko i G. Andrzejewicz)
"Czarna dziewczyna"
81 punktów
11. miejsce w półfinale
Brak awansu do finału
2006
Ich Troje (z M. Femme, J. Majkowską i A. Świątczak) ft. Real McCoy
"Follow my heart"
70 punktów
11. miejsce w półfinale
Brak awansu do finału
2007
The Jet Set (z Davidem J)
"Time to party"
75 punktów
14. miejsce w półfinale
Brak awansu do finału
2008
Isis Gee
"For life"
42 punkty
10. miejsce w półfinale
Awans do finału
14 punktów
24. miejsce w finale
2009
Lidia Kopania
"I don’t wanna leave"
43 punkty
12. miejsce
Brak awansu do finału
2010
Marcin Mroziński
"Legenda"
44 punkty
13. miejsce
Brak awansu do finału
2011
Magdalena Tul
"Jestem"
18 punktów
19. miejsce (ostatnie)
Brak awansu do finału

Nie jestem sobie w stanie wyobrazić ESC 2012 bez Polski ;(((( tvp.ŻAL.pl
PolubieniePolubienie
Co za mendy społeczne w tej telewizji… ja pier*ole
PolubieniePolubienie
I nie wiem po co ci idioci z facebook’a ze strony TVP1 – oficjalna strona pisali, że nic o tym nie wiedzą, że mamy czekać na stanowisko na stronie tvp.pl.
PolubieniePolubienie
żal.
PolubieniePolubienie
Polska wróci na ESC za jakieś 15 lat ;(
PolubieniePolubienie
Rozumiem, że Pani Maria M. będzie zajęta Igrzyskami w Londynie, tak? Ciekawe, w jakiej dyscyplinie będzie nas reprezentowała???
Co za żal, chyba tylko zwolnienie Polski przez EBU ze składki mogłoby na nich zadziałać.
PolubieniePolubienie
Pozostaje nadzieja na powtórke z Słowacji zeszłego roku 🙂 Może TVP zapomni się wycofać przed końcem grudnia hahaha 🙂 I wtedy beda woleć wysłać reprezentanta niż płacić karę 🙂 W przypadku TVP zapomnienie o rezygnacji nie byłoby niczym dziwnym 🙂
PolubieniePolubienie
tfjkz
PolubieniePolubienie
To jest całkiem realne, zważywszy na bajzel, jaki tam panuje. No i mogą jeszcze zmienić decyzję kilkakrotnie, jak Słowacja.
PolubieniePolubienie
A ja się zastanawiam czy OGAE albo inni ludzie zainteresowani eurowizja ktorzy stoja troche wyzej niz zwykly widz zglosili skarge do KRRiT. TVP jest telewizja publiczną i jest zobligowana do przestrzegania ustawy o radiofonii i telewizji, która nakłada na nią misję. Decyzja o wycofaniu sie z eurowizji ze względów finansowych (!) i braku laku (!) jest złamaniem misji TVP – przepisów o dostępie do wydarzeń kulturalnych, promowania Polski, wzbudzania pozytywnych emocji itd. itp. zachowują się jakby byli prywatną stacją.
PolubieniePolubienie
To prawda, TVP traktuje udział w Eurowizji jak swoją prywatną sprawę i rozpatruje go w kategoriach zysków i strat.
A przecież to telewizja publiczna i powinna realizować misję, nawet jeżeli nie opłaca jej się to (zresztą transmisja Euro 2012 tak naprawdę nie wymaga o wiele większego wysiłku, niż transmisja każdego innego, bo to UEFA, nie TVP przygotowuje transmisję). To jest zwykła wymówka dla ludzi niezorientowanych, tak naprawdę szkoda im na to kasy i wysiłku, tak jak na wiele innych rzeczy.
PolubieniePolubienie
Rozumiem złość i oburzenie, ale ja chyba czuję, że jest mi wszystko jedno, czy Polska pojawi się w 2012, czy nie. Biorąc pod uwagę to, kto się tym wszystkim u nas zajmuje, nie jestem w stanie sobie wyobrazić dobrego wyboru na przyszły rok. Jest po prostu za późno już.
Mimo wszystko czuję, że fale protestów, żalów, skarg, petycji z jednej strony i zachęty EBU z drugiej doprowadzą do tego, że jednak się pojawimy. I coroczny scenariusz naszego startu zostanie znowu zrealizowany.
PolubieniePolubienie
No tak, Danielu, tylko, że rok 2012 to wyjątkowy rok dla Polski. W grę wchodzą najróżniejsze powody, o których już wiele razy pisaliśmy, na escforum.pl, tutaj na Dzienniku Eurowizyjnym, Klemenz napisał też o tym ze dwie notki, są też świetne artykuły na stronie OGAE Polska, mnóstwo komentarzy na różnych profilach na Facebooku, w tym profilach TVP, i różnych innych stronach internetowych. Powiem tylko w skrócie: chodzi o sport, promocję Polski jako kraju, a także o politykę.
Powiem Wam, że ja od razu domyślałem się, że po prostu wyciekła im informacja nieco przedwcześnie (mam na myśli tą aferę na Facebooku), a niektórzy ludzie w TVP (w tym admin profilu facebookowego tvp.pl) po prostu nie byli do końca zorientowani. No i proszę, po raz kolejny TVP pokazuje swoją „wspaniałą” organizację i wewnętrzną koordynację informacji (a raczej jej brak) – informacja OFICJALNA miała być na stronie internetowej tvp.pl, a tymczasem, w środku nocy z niedzieli na poniedziałek, pojawia się artykuł na zupełnie innej stronie, z wypowiedzią rzecznika TVP… Aż szkoda słów… No ale walczyć trzeba, nagłaśniać sprawę, jeszcze można zmienić tą decyzję.
Jeśli chodzi o preselekcje węgierskie, to Anna Cyzon już chyba nie da rady, ale Door Selection się zgłoszą, i mają szansę, mimo tych zapisów regulaminowych:). Życzę im powodzenia z całego serca – jeśli zostaną zaakceptowani przez węgierską komisję, i jeśli np. reprezentowaliby Węgry na ESC 2012 w Baku, to w razie czego mimo wszystko mielibyśmy także polskiego reprezentanta. I może nawet polskie flagi w greenroomie obok węgierskich, kto wie:).
A to zdjęcie z parkowaniem samochodu TVP przy Pałacu Kultury to wyszło w ciekawym momencie:]. Żałosne, straszny obciach i wstyd, a i jeszcze na tym zdjęciu, na samochodzie jest logo polskiej prezydencji w Unii Europejskiej (to z tymi strzałkami w górę), z podpisem: „Przybliżamy Europę”:):):). Hahahaha! Nieźle się uśmiałem, gdy to zauważyłem!!!:D:D:D Wygląda to totalnie absurdalnie w obliczu tej skandalicznej decyzji o rezygnacji z Eurowizji. Logo Euro 2012 też mi tam wybitnie nie pasuje, toż to totalny wstyd dla kraju organizującego Mistrzostwa Europy.
No cóż, mam nadzieję, że jeszcze zmienią tą decyzję. Trzeba walczyć, petycja i te wszystkie akcje właśnie teraz będą miały jeszcze większą siłę oddziaływania, po tej wypowiedzi rzeczniczki TVP.
PolubieniePolubienie
Skoro takie mają podejście, to juz jest po ptakach…. szkoda, jakos zal mi sie zrobilo , jak przeczytalem na blogu tytul notki: żegnamy sie z eurowizja, gdybym mial pewnosc , ze powrocimy za rok, nie przejmowalbym sie, ale wiem ze mozemy pojsc sladem czech. jedyne co jeszcze nas ratuje, to naciski ebu co roku na pauzujacych, skoro wlochy powrocily, to i na nas przyjdzie pora, oby tylko nie za 15 lat. O przejeciu praw tez raczej nie ma mowy, tvn ma jeszcze kaca po sopocie, i niepredko sie beda w takie cos pakowac, tym bardziej ze cala stacja idzie niebawem pod mlotek, a polszmat? moze oni, targetem eurowizyjnym pasuja, choc maja swoje top trendy i teraz przejmuja sopot festival, wiec nie sadze zeby do tego przejeli esc. szkoda, ludzie z czasem zapomna w polsce ze esc istnieje…
PolubieniePolubienie
Powiem tak, zgadzam się z tym co napisał Mati w notce poniżej.
A wogóle co to za działanie pod osłoną nocy jak za czasów kiedy była godzina policyjna ogłaszają, że notka na FB była jednak prawdziwa. Myślę, że losu Czech nie podzielimy bo raz właśnie naciski EBU, dwa naciski fanów i to, że EURO 2012 i Olimpiada jest raz na 4 lata to chyba jednak będą chcieli coś w końcu większego pokazać, a piłkę nożną im systematycznie i powoli zabierze polsat i c+ bo jak nie mają kasy na Eurowizję to po jak będą mieli resztę jak tam są większe pieniądze no chyba, że z przekrętów w PZPN.
Co do tego zdjęcia co znalazłem na interi to też zwróciłem uwagę w pierwszej kolejności na logo prezydencji.
Powiem tak musimy przez ten rok wymyśleć coś co sprawi, że za rok będziemy się cieszyć z wyboru reprezentanta godnego bo jak ktoś poniżej pisał z tym co tam się nazywają komisją która wybiera piosenki daleko nie zajdziemy i znowu by było miejsce pod kreską w półfinale. A wydaje mi się, że jeżeli nie znikną strony takie jak ta to fani nie dadzą żyć TVP i naciski EBU sprawią, że za rok wracamy. A w tym roku czeka nas Eurowizja np po niemiecku.
Ech żal się robi jak się czyta takie notki na portalach.
PolubieniePolubienie
Mam nadzieje, ze w najblizszym czasie … caly dzial rozrywki TVP1 zrezygnuje z pracy … a dzis dobrowolnie Pani Maria M. i Pan Piotr K. powinni sie podac do dymisji!
PolubieniePolubienie
Nie wiedziałem że Igrzyska Olimpijskie są w Polsce,z notki tak wynika-Jakby tylko w naszym kraju odbywała się ta impreza!!!
Wstyd i Hańba TVP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mam nadzieję{może nie ładnie},ale Euro 2012 powinno być wielką klapą organizacyjną i pewnie będzie porażką polskiej reprezentacji.
Dokonali analizy,pewnie-przecież kasa musi pójść dla dziennikarzy,licznych gości i syto zastawione stoły- to mają rację.
Po co wysyłać reprezentanta w tak ważnym roku-tym samym Ukraina pokazuje jak zachowuje się cywilizowany kraj,życzę jej sukcesu.
Jesteśmy gospodarczo zieloną
wyspą ,teraz jesteśmy wyspą.Zbudujmy Fosę.
PolubieniePolubienie
TVP – najgorsza telewizja publiczna w Europie.Co za WSTYD NA CAŁĄ EUROPĘ!!!
PolubieniePolubienie
ja tam bym napisał list do Pana Prezydenta, który napewno by sie nie zgodził z ta decyzją, wreście by sie dowiedział i moze coś zadziałał w tej sprawie………..
PolubieniePolubienie
Myślałem, że tylko ja to widzę, a inni są ślepi z tym konkursem walentynkowym ala preselekcje.
Brawo za to co pisze w linku poniżej:
http://pl-pl.facebook.com/Cozeurowizja
Śmiech wczoraj zanim kładłem się spać wywołała na mej twarzy notka szanownej pani rzecznik:
Telewizja Polska nie weźmie udziału w przyszłym roku w Konkursie Piosenki Eurowizji, ponieważ nasze siły i środki kierujemy na rzecz obsługi dwóch bardzo poważnych przedsięwzięć Euro 2012 i igrzysk olimpijskich.
ponieważ nasze siły i środki jakie siły i środki no chyba, że pani Odetta z K.A.S.Ą będą prowadzili studio przed meczem z Polakami no, a kasa czytaj siły i środki pójdą na denne komentarze zaproszonych szanownych gości czyli ludzi z zarządu PZPN, którzy i tak biorą kasę za nic tam gdzie pełnią funkcje.
Do tego to by trzeba nagłośnić bo przecież TVP będzie to tylko transmitować więc co to za problem puścić mecz na TVP 2 zamiast 1 jakby to w tym samym czasie leciało od czego mają stację TVP Sport na której lecą powtórki i jest zasilana pewnie z budżetu naszych abonamentów. Normalnie jest masa rozwiązań, których szanowna TVP nie widzi, a wg cała komisja powinna zrezygnować z bo to co wybiera jako kandydatów to jest śmiech żeby z 200 nadesłanych wybrać kandydatów z których max 2-3 się nadaje już nie mówię o fakcie gdzie w innych krajach jest kilka odcinków z który to widzowie wybierają kogo chcą w finale ale przecież TVP nie ma kasy więc o czym ja tu pisze wogóle kosmos.
Jestem zmieszany po tej decyzji.
Żeby żyć w prawie 40 mln. kraju i nie puścić dla 3mln tego co chcą raz w roku i to jeszcze w godzinach wieczornych to poprostu kabaret.
Nie wspomnę o zaniedbaniach przy Opolu i Sopocie TVP ma widać sposób na niszczenie tradycji konkursów które coś znaczą dla fanów.
Zróbmy miasteczko namiotowe przed gmachem TVP może to coś pomoże ja jestem zdania, że ktoś musi sprawę podać do TVN24 i żeby to nagłośnić albo wysłać prośbę do LISA u niego kiedyś coś było o Eurowizji.
PolubieniePolubienie
Teraz to tylko mnie zastanawia czy jeszcze doczekam przed śmiercią udziału Polski w ESC.
PolubieniePolubienie
Podawanym przez TVP powodem jest Euro 2012 w Polsce (czerwiec) i transmisja Olimpiady w Londynie (lipiec-sierpień). Przypomnijmy, że Eurowizja zawsze odbywa się w maju…
Dobre 🙂
Myślę, że się doczekasz.
PolubieniePolubienie
Co musi zrobić prywatna telewizja żeby zostać członkiem EBU?
PolubieniePolubienie
Matti – startowanie w Konkursie PIOSENKI jedynie ze względów politycznych czy promocyjnych jakoś mnie nie przekonuje… To jest jednak święto muzyki, nie powinno się w to mieszać polityki. A wystawienie złej lub średniej piosenki nie będzie dla Polski zbyt dobrą promocją.
PolubieniePolubienie
Wszyscy moi przedmówcy oprócz Daniela mają 100% racji! A Daniel rozumuje trochę płytko w tej sprawie. Oczywiście, że jest to przede wszystkim święto muzyki, ale rok 2012 jest wyjątkowy dla Polski i rezygnacja właśnie w tym roku jest szczególnym skandalem. Są to powody związane z konkursem, ale nie bezpośrednio, a już na pewno nie z jego warstwą muzyczną, więc całkowicie źle to rozumiesz, Danielu. Tu nie chodzi o takie powody, w tym polityczne, których mogłaby się czepić EBU. Nieraz już o tym pisano w różnych wspomnianych przeze mnie miejscach. Większość Polaków to rozumie, ludzie z zagranicy też popierają naszą postawę. Ty Danielu nie rozumiesz tego, no trudno, ale zawsze muszą się trafić wyjątki :). Ale sądzę, że jeśli przemyślisz sprawę, to się zgodzisz z tym wszystkim, bo logiczne argumenty zwykle przemawiają do ludzi. Piszę „zwykle” bo do TVP raczej rzadko… No ja nadal mam nadzieję, że jeszcze zmienią decyzję. Trzeba pisać, pisać i jeszcze raz pisać, gdzie tylko się da. Nie dać spokoju z tą sprawą nawet przez Święta. Oni może liczą, że sprawa ucichnie właśnie z powodu Świąt, a potem już tylko kilka dni i Sylwester i już za późno… tylko zapominają, że EBU traktuje te terminy dosyć łagodnie (np. Słowacja w poprzednim sezonie preselekcyjnym ostatecznie potwierdziła uczestnictwo dopiero chyba 7 stycznia). A tym razem EBU i Azerbejdżanowi będzie szczególnie zależało na uczestnictwu tak dużego państwa, jakim jest Polska.
PolubieniePolubienie
Dobrze by było pociągnąć to dalej z tym szumem o rezygnacji TVP z Eurowizji, w końcu jeszcze chyba nigdy fani ESC i z resztą nie tylko fani byli w tak ogromnym stanie gotowości do działania w imię wspólnej sprawy jaką jest występ Polski na ESC. Trzeba wykorzystać ten moment, zrobić jakąś nazwijmy to zadymę/pikietę pod siedzibą na Woronicza i nawet jeśli i tak decyzja nie uległaby zmianie to może uda się pokazać TVP, że Eurowizja jest potrzebna, być może za rok uda się uniknąć podobnej sytuacji i zupełnie zmieni się stosunek TVP lub zmienią się tam pracujący ludzie na bardziej odpowiedzialnych.
Jedno jest pewne, trzeba wykorzystać tą szansę, może się taka już nie powtórzyć !
PolubieniePolubienie
Wydaje mi się, że trochę przesadzacie. Polityka i Euro 2012 mają mało do rzeczy… to jest przede wszystkim wydarzenie muzyczne. I wcale nie jest to jakieś najważniejsze święto muzyki, bo to, co jest tam prezentowane, a rzeczywisty rynek muzyczny danego Państwa to dwa oddzielne tematy. Mówię tu oczywiście o Państwach zachodnich, czyli tych silnych politycznie, tylko kraje bałkańskie, czy też Europy wschodniej mają jakąś niewytłumaczalną chęć zaistnienia, wyleczenia kompleksów, wobec tego wystawiają swoje największe działa, jak chociażby Zlejko czy jak on tam… Tylko kim byłby ten Zlejko w konfrontacji z wielkimi zachodnimi gwiazdami, którzy Eurowizję traktują jak miejski festyn miasta Europa? Ten konkurs jest po prostu tandetny do granic możliwości i od jakiegoś czasu przestaje się nim lubować… Nie chodzi mi tu głównie o muzykę, bo jest w mojej myśli parę kawałków, które ambicjonalnie paraliżują, czy też narkotyzują. Cała ta otoczka tego konkursu to cepeliada, komercja (chociaż to akurat mi nie przeszkadza, bo to coraz częściej spotykane zjawisko). Co do Euro 2012… Jakaż to by miała być promocja, bo nie rozumiem? Kibice Piłki Nożnej w dupie mają taki podrzędny konkurs (podrzędny wobec wielkiego święta futbolu), Ci nieliczni, co kojarzą Eurowizję, wiedzą, jaka jest nasza historia startów i bliżej tu do antypromocji niż promocji. Nie napinał bym się tak i nie wyrzucał takich bezpodstawnych argumentów, chociaż uważam, że decyzja TVP to brak szacunku dla 3-milionowej rzeszy odbiorców, bo jednak rok rocznie te prawie 3 miliony osób śledziły finały.
Przypominam sobie taką sytuację z maja, gdy rozwścieczeni bezradnością i brakiem awansu wznosiliśmy okrzyki, że lepiej zrezygnować, że Eurowizja nie zasługuje na Polskę. Widać emocje musiały mocno ostygnąć, bo teraz wznoszone są zupełnie inne hasła… Myślę, że może warto godnie podziękować, niech reszta Europy dalej się bawi na tej dyskotece z milionem fleszy, błyskotek i confetti. Tym bardziej, że dla większości Polaków Eurowizja skończyła się gdzieś u progu XXI wieku.
PolubieniePolubienie
Niemniej jednak prawdą jest, że TVP potrafi wszystko spieprzyć… Od Sopotu, Opola po Europe. To jest śmieszne i nikczemne, a abonament się jednak nie opłaca!
PolubieniePolubienie
Na http://www.wiadomości24.pl napisali:
„Oberwało się także przewodniczącej polskiej delegacji w Konkursach Eurowizji. Internauci uważali bowiem, że Polska nie wystawi swojego reprezentanta w Baku, ponieważ nasza Head of Delegation nie ma ochoty spędzać wakacji w Azerbejdżanie”
xD
PolubieniePolubienie
Niemniej jednak TVP potrafi wszystko spieprzyć… Od Sopotu, Opola aż po Europę. Przykre to i bolesne, ale przynajmniej wiadomo, że abonament się jednak nie opłaca.
PolubieniePolubienie
TVP (czytaj TWA) zdecydowała(o)… Nie ma nas w JESC od 6 lat (co jest karygodne przy takich tradycjach piosenki dziecięco-młodzieżowej jaką mamy), teraz nie będzie nas też w ESC… Dla mnie są to wybitnie działania antypolskie (wiem, mocne słowa)!
PolubieniePolubienie
To chyba już koniec?
Tvp postawiła kropkę,a OGAE raczej nie garnie się do walki o ESC.Przecież współpracują ze sobą.
Oszukali mnie jako widza.
Nic nie potrafią zrobić prwidlowo.
PolubieniePolubienie
OGAE chciałoby współpracować z TVP, ale szefostwo wspomnianej organizacji, też sobie pogrywa… Do tej pory współpraca polegała na jednym przedstawicielu z OGAE w komisji, która kwalifikowała piosenki. Kilka lat wstecz, w JURY zasiadały też osoby z OGAE, chociaż tyle… Na dzień dzisiejszy nic już nie są w stanie zrobić. TVP totalnie zniszczyła swój (osrany do tej pory) wizerunek. Gorzej być już nie może..
PolubieniePolubienie
Mati, nie potrafisz dyskutować, nie obrażając rozmówcy? Argumentum ad personam nie jest fair w dyskusji i używają go tylko te osoby, które same nie mają już nic do powiedzenia i za wszelką cenę chcą narzucić swoje zdanie. Wyraziłem swoją opinię, Ty swoją. Różnica polega na tym, że ze swojej subiektywnej opinii próbujesz stworzyć obiektywną, więc dyskusja z Tobą nie ma większego sensu. Zwłaszcza, że również mógłbym napisać, że rozumujesz płytko, że jesteś debilem, że tylko idiota mógłby tak napisać, jak ty… Ale nie napiszę, bo to Twoja retoryka.
PolubieniePolubienie
zgadzam sie z ksywa, w 100% wreszcie jakies sensowne stanowisko, bo jak czytam opinie typu: to dzialania wybitnie antypolskie, to mi sie odechciewa wchodzic w komentarze
PolubieniePolubienie
Święto Futbolu,czy święto muzyki {ESC}.Każdy lubi to co lubi.
Jeżeli imprezę typu Euro 2012,nazywamy faktycznie świętem piłki nożnej to miejmy na uwadze,jaka promocja i szum medialny jest wokół tej dyscypliny sportu a jaka wokół eurowizji. PAMIETAJĄC KIEDY POLSKA REPREZENTACJA ODNIOSŁA SUKCES-nie wspomnę o grubych pieniądzach dla piłkarzy i działaczy i całej otoczki,a mizernych wynikach.
Na eurowizję w Kraju wydawało się nie wiele ,wręcz ośmieszano ten konkurs-który dla Europy jest świętem muzyki.Widocznie Polska nie umie się bawić i woli być samotną wyspą.
EURO 2012 – to nie wszystko!!!
PolubieniePolubienie
numer do TVP1
22 5474450 wcisnąć potem 1.
Można grzecznie i kulturalnie wyrazić swoje ubolewanie i żal.
PolubieniePolubienie
@Daniel
Z Matim nie ma co dyskutować, bo jeśli masz inne zdanie niz on to znaczy ze bardzo płytko to przemyślałeś, powinieneś spojrzeć z szerszej perspektywy itp.
A co do Euro 2012 to juz wczesniej pisałem ze ESC nie ma nic wspolnego z EURO i jakakolwiek promocja jest po prostu zbedna szczegolnie ze odbywa sie no chyba dwa tygodnie po ESC. Więc kto juz ma odwiedzic w tym czasie naz kraj to odwiedzi, i nikt z dnia na dzien nie zdecyduje sie na taki krok szczegolnie po wysłuchaniu eurowizyjnej propozycji z Polski. No ale Mati wiedział lepiej i juz nie chciało mi sie z nim o tym dyskutowac bo dyskusja z osoba która uwaza wyłacznie swoje argumentu za słuszne nie przyjmujac innych jes bezsensowna.
PolubieniePolubienie
I jeszcze uważam ze dla miażdżącej większości widzów TVP ważniejsze są EURO i Igrzyska niż ESC . W sumie to nawet dla mnie Igrzyska Olimpijskie sa ważniejsze od ESC
PolubieniePolubienie
GDYBY SPRAWĘ NAGLOŚNIĆ W MEDIACH,PRASIE,RADIO-WYSYŁAJĄC MAILE,SMSY,DZWONIĄC.MOŻE DECYZJA POD NACISKIEM ULEGNIE ZMIANIE.
MAMY UTALENTOWANYCH LUDZI I MAMY WYBITNYCH KOMPZYTORÓW I AUTORÓW TEKSTÓW.
PolubieniePolubienie
Igrzyska są transmitowane na całym świecie i tam nie rezygnuja z jednej imprezy na rzecz drugiej.Ja też lubię olimpiady letnie,zimowe- ale duży kraj ,cywilizowany rezygnuje.
TV powinna by dla widza,a nie widz dla TV.Jeżeli 3 mln ludzi ogląda te wydarzenie raz w roku to warto.Klan i inne serialiki mają mniejszą widownię-a są emitowane,każdy widzi.
Żal i wstyd.
Najgorsze że wycofamy się na długie lata.
PolubieniePolubienie
tu można zobaczyć na co stawia TVP w przyszłej ramówce
http://aleseriale.pl/title,Nowe-wiosenne-seriale-w-Telewizji-Polskiej,wid,124303,wiadomosc.html?ticaid=6d95f
jak widać na seriale, które oglądalność swoją mają już za sobą piszą nawet o zakończeniu Klanu nie wspomnę o Plebani.
Z tych linków pobocznych można się dowiedzieć, że zmieniło się szefostwo przynajmniej w TVP 2 ale piszą, że ponoć w całym TVP są zmiany jak widać nie dla wszystkich jedno święto jest świętem wszystkich. Przykre.
PolubieniePolubienie
Dziwi mnie bardzo opinia ksywy.
Z jednej strony rozumiem jego krytykę poziomu piosenek wysyłanych przez państwa zachodnie, w których wykonaniu Eurowizja rzeczywiście coraz bardziej zaczynała przypominać dyskotekę, w dodatku przeznaczoną dla gejów (obecnie ta sytuacja nieco już się poprawiła, więc niechże tak nie narzeka!), z drugiej strony zaś dziwi mnie, a nawet oburza jego niechętna postawa wobec twórczości państw bałkańskich i wschodnioeuropejskich.
Jeśli pokazywanie własnej kultury, języka, folkloru i wysyłanie najpopularniejszych wykonawców świadczyć ma o kompleksach, to dlaczego Polacy (rzekomo pełni kompleksów) tak niechętnie to robią???
I jak świadczy o państwach zachodnich takie podejście, jakie ksywa tu opisał? Jeśli na wielki europejski konkurs wysyłają tak kiczowate piosenki i wykonawców, ośmieszając się i pozwalając na to, aby wyprzedzał ich taki właśnie Zlejko, który będąc kompletnie nieznanym w Europie Zachodniej, zgarnął masę punktów także od głosujących z tamtego regionu, to chyba nic dziwnego, że Eurowizja jest tam uważana za podrzędny konkurs (analogia do sytuacji w Polsce). Ale to oni sami są temu winni, a nie Eurowizja, bo przecież to kraje decydują, kto będzie je reprezentował, a nie organizatorzy konkursu. Zresztą obecnie ta sytuacja pomału się zmienia, w czym pomogły na pewno sukcesy Leny i Toma Dice’a. A w latach 1956-90 jakoś te kraje nie brzydziły się rywalizacji… Czyżby nie chciały „zniżać się” do rywalizacji z innymi państwami, niż zachodnie?
Ale krytykowanie Bałkanów za to, że wysyłają swoje gwiazdy na Eurowizję i pokazują swój folk wygląda już na przejaw… no właśnie, czego? Chyba ksenofobii. Ten region ratował poziom Eurowizji w chwilach, gdy kraje zachodnie postanowiły ją olać. Czym się różni wysyłanie Joksimovica i Dino Merlina od wysyłania Patricii Kaas przez Francję? W czym oni są gorsi?? W ostatnim dziesięcioleciu to właśnie Bałkany (zwłaszcza one) i Wschód wysyłały najlepsze i najciekawsze piosenki i ja nie mam nic przeciwko takiej „cepeliadzie”. Wręcz żałuję, że Polska nie ma podobnego podejścia (ale to już wina… wiemy kogo). Zachód powinien wręcz zacząć uczyć się od tych regionów, jak na nowo odkrywać sens i znaczenie Eurowizji, bo oni wyraźnie gdzieś zgubili tę wiedzę…
Przepraszam za taki długi post, ale postawa ksywy niesłychanie mnie zdenerwowała.
PolubieniePolubienie
O wycofaniu sie Polski z ESC piszą juz i na Onecie i na Interii i tak jak sie spodziewałem większość ludzi uwaza te decyzję za słuszna i prawdopodobnie tylko fani ESC krytykują decyzje o rezygnacji.
Przykro mi to powiedziec jako fanowi ESC ale Polacy nie lubią Eurowizji i taka jest niestety prawda. Winę za to ponosi TVP i inne media które latami kreowały ten konkurs jako konkurs tandety kiczu i sąsiedzkiej adoracji. A kilkumilionowa ogladalnosc barała sie z tego ze ESC jest w tzw „prime Time” a poza tym inne kanały w sobotnie majowe wieczory nie maja zbyt bogatej oferty.
PolubieniePolubienie
Dokładnie, Buka. I o ile ksywa pisze jeszcze w miarę rozsądnie (szanuję jego zdanie, choć do końca się nie zgadzam), to Daniel i daro przesadzili. Nigdzie nie miałem zamiaru nikogo obrazić. Mój styl dyskusji jest, jaki jest i po prostu silnie wyrażam swoje zdanie, a skoro Danielu napisałeś tak, jak napisałeś, to powinieneś się liczyć z reakcją, a nie wypominać mi obrażanie! Niby czym? Tym, że napisałem, że rozumiesz to płytko? To nie jest obraźliwe, to jest moje wrażenie. I co w tym dziwnego, że uważam swoje zdanie za najlepsze? To chyba logiczne, że każdy człowiek uważa, że to on ma rację? Wyraziłem swoje zdanie, a Wy swoje. Chyba jednak moje zdanie jest w większości, wynika tak z tego, co piszą ludzie w Internecie, także na stronie OGAE i także tacy celebryci, jak Michał Wiśniewski. A postawa Daniela, a być może troszeczkę (nie do końca) też daro, minimalnie także ksywy, dominuje zapewne właśnie w TVP (choć oczywiście w postaci o wiele gorszej, gdyż Daniel, daro i ksywa mimo wszystko są zainteresowani Eurowizją). Ale spoko, szanuję zdanie innych ludzi, ale nie muszę się z nim zgadzać. Nie każdy musi się znać na tych wszystkich zawirowaniach wokół showbiznesu, mediów, marketingu, polityki, sportu, czy Eurowizji. Powtarzam, to jest moje zdanie (i większości Internautów na szczęście, co widać – całe szczęście, że Polacy potrafią się zjednoczyć jednak jeszcze wokół wspólnej sprawy, a zaczynałem już w to wątpić). A zatem, jest to moje zdanie i po prostu je wyrażam, mam do tego prawo, i nie obrażajcie się o to:). Trochę luzu, chyba każdemu zależy na Eurowizji tutaj, chociaż może niektórzy dziwnie do tego podchodzą:). Pozdrawiam!
PolubieniePolubienie
Daro, ja na Onecie i Interii widzę różne komentarze – wcale nie mam wrażenia, aby komentarze pochwalające rezygnację przeważały. Zresztą to są portale ogólnopolskie, wypowiada się tam bardzo dużo ludzi, którzy po prostu nie znają danego tematu, udają, że znają się na wszystkim i piszą pod każdym artykułem komentarze. Dlatego ja już tam bardzo rzadko komentuję, wyłącznie wtedy, gdy naprawdę zainteresuje mnie jakiś artykuł:). I podobną postawę przyjmę też wokół TVP, jeśli nie zmieni swojej decyzji (a przynajmniej co do wyjątkowego dla Polski roku 2012, bo od roku 2013 faktycznie nie widzę sensu uczestnictwa, jeśli nie będzie zmian w TVP i w Redakcji Rozrywki – w tym zmian personalnych i zmian podejścia marketingowo-promocyjno-artystycznego do Eurowizji). No chyba, że Polsat lub TVN przejmie Eurowizję – co im szkodzi, mieliby dodatkową, fajną imprezę (formuły tradycyjnych talent-show powoli się już wyczerpują), i zrobiliby to 1000000 razy lepiej (preselekcje, dobór piosenki, itd.), niż obecna TVP. Zatem, gdy/jeśli TVP nie zmieni decyzji, to fani Eurowizji powinni zacząć kolejną akcję – na rzecz wstąpienia Polsatu i/lub TVN-u do EBU i przejęcia przez jedną z tych dwóch stacji Eurowizji. Może udałoby się już od 2013 roku. Przykładem na uczestnictwo stacji prywatnej w projekcie EBU jest chociażby uczestnictwo szwedzkiej TV4 w JESC, jakiś czas temu. W EBU członkostwo ma też więcej stacji prywatnych (komercyjnych) z Europy. Kryterium jest po prostu takie, że stacja ta musi pokrywać terytorialnie odpowiedni procent danego kraju. Polsat i TVN spełniają te warunki. W 2005 roku TVN był nawet wstępnie zainteresowany Eurowizją (bo wtedy TVP też się nie spieszyła), ale w końcu jednak TVP wybrała Ivana i Delfina:].
PolubieniePolubienie
Buka chodziło mi o to, że Bałkany chcą za wszelką cenę dorównać zachodowi. Nie krytykuje ich wyborów, chociaż to nie jest moja stylistyka. Wysyłają największych (u siebie w regionie) tylko po to, bo chcą rozgłosu, ale ten rozgłos zyskują i tak tylko w swoim gronie… Prosty przyklad… przejdź się po ulicy popytaj kto zna Zlejko, kto zna Dino… a potem przejdz sie jeszcze raz zapytaj kto zna Lady Gagę, Aleksandrę Burke, Katy Perry itp … i zaprezentuj wyniki.
PolubieniePolubienie
Już tyle było artykułów na ten temat, jakie to ma związki z polityką (np. stosunki z Azerbejdżanem, sprawy unijne, Partnerstwo Wschodnie), Euro 2012, wizerunkiem Polski i tymi wszystkimi sprawami… nie będę się powtarzać. Jeśli ktoś się naprawdę interesuje Eurowizją, to powinien to zrozumieć. No ale jeśli nie, no to trudno, takie osoby też mają prawo do swojego zdania, ale ja się z nimi nie zgadzam. Na szczęście większość Internautów, w tym fanów Eurowizji, myśli podobnie, jak ja, co pozwala optymistycznie spojrzeć w przyszłość, jeśli chodzi o zmiany postawy naszego polskiego narodu. W końcu i w TVP pojawią się odpowiedni ludzie na odpowiednich miejscach. Pozdrawiam wszystkich!
PolubieniePolubienie
Ale ksywa, po co wspominasz amerykańskie piosenkarki? One nie mają nic do Eurowizji:).
PolubieniePolubienie
Pal licho to wszystko.
Najgorsze to będzie czekanie czy powrócimy w przyszłym roku czy nie i czy to była wymówka czy za rok znajdą inną.
Co do Eurowizji Junior to też by mogła powstać książka o tym bo to porażka kolejna.
Wiecie czemu w innych miejscach gwiazdy są znane bo zaczynają już niektóre od juniora na Eurowizji, a później przechodzą na starszą Eurowizje.
A to że kraje byłej Jugosławii wspięły się wyżej niż kraje zachodnie to ten kto się interesuje powinien zauważyć ten trend już od momentu wygrania przez Serbie i Rosję konkursu po której był bum na Azjowizję która jak narazie nie doszła do skutku.
Zła promocja, brak zaangażowania, złe preselekcje i ludzie co nimi kierują plus brak reklamy no i wmawianie ludziom, że to kicz powodują, że Eurowizja w Polsce nie jest popularna.
Całe szczęście w XXI w. jest dostęp do innych źródeł odbioru szkoda, że z mniejszymi emocjami.
PolubieniePolubienie