BREAKING NEWS
- Polska wycofuje się z Eurowizji
Ostateczne potwierdzenie TVP w sprawie Eurowizji 2012! Polska wycofuje się z udziału w konkursie i nie wyśle reprezentanta do Baku. "Telewizja Polska nie weźmie udziału w przyszłym roku w Konkursie Piosenki Eurowizji, ponieważ nasze siły i środki kierujemy na rzecz obsługi dwóch bardzo poważnych przedsięwzięć Euro 2012 i igrzysk olimpijskich" – poinformowała Joanna Stempień-Rogalińska, rzeczniczka prasowa TVP. Dodaje, że zarząd stacji przeanalizował dochody i wyniki oglądalności poprzednich konkursów i na podstawie rezultatów badań stwierdził, że rezygnuje z udziału w edycji organizowanej przez Azerbejdżan. Nie wiadomo jeszcze, czy w związku z brakiem reprezentanta, TVP1 będzie transmitować finał Eurowizji 2012.
ŻEGNAMY SIĘ Z EUROWIZJĄ
- Polskie rezultaty
1994
Edyta Górniak
"To nie ja"
166 punktów
2. miejsce
1995
Justyna Steczkowska
"Sama"
15 punktów
18. miejsce
1996
Kasia Kowalska
"Chcę znać swój grzech"
31 punktów
15. miejsce
(runda kwalifikacyjna: 42 punkty/15. miejsce)
1997
Anna Maria Jopek
"Ale jestem"
54 punkty
11. miejsce
1998
Sixteen
"To takie proste"
19 punktów
17. miejsce
1999
Mieczysław Szcześniak
"Przytul mnie mocno"
17 punktów
18. miejsce
2000
odsunięta od uczestnictwa (EBU)
2001
Andrzej Piaseczny
"2 long"
11 punktów
20. miejsce
Nagroda im. Barbary Dex
2002
odsunięta od uczestnictwa (EBU)
2003
Ich Troje (z J. Majkowską)
"Keine Grenzen – Żadnych Granic"
90 punktów
7. miejsce
Automatyczny awans do finału ’04
2004
Blue Cafe (z T. Okupnik)
"Love Song"
27 punktów
17. miejsce
2005
Ivan i Delfin (z I. Komarenko i G. Andrzejewicz)
"Czarna dziewczyna"
81 punktów
11. miejsce w półfinale
Brak awansu do finału
2006
Ich Troje (z M. Femme, J. Majkowską i A. Świątczak) ft. Real McCoy
"Follow my heart"
70 punktów
11. miejsce w półfinale
Brak awansu do finału
2007
The Jet Set (z Davidem J)
"Time to party"
75 punktów
14. miejsce w półfinale
Brak awansu do finału
2008
Isis Gee
"For life"
42 punkty
10. miejsce w półfinale
Awans do finału
14 punktów
24. miejsce w finale
2009
Lidia Kopania
"I don’t wanna leave"
43 punkty
12. miejsce
Brak awansu do finału
2010
Marcin Mroziński
"Legenda"
44 punkty
13. miejsce
Brak awansu do finału
2011
Magdalena Tul
"Jestem"
18 punktów
19. miejsce (ostatnie)
Brak awansu do finału

No dobra, Alexandra Burke to akurat Brytyjka, fakt:). Ale w ogóle to porównywanie Bałkanów z Zachodem to jest niepotrzebne. To trochę inna bajka, inna muzyka, inna kultura i nie widzę sensu wgłębiania się w takie drobne szczegóły. To jest przede wszystkim święto muzyki, a Bałkany niech sobie ślą, kogo chcą. Zachód też zresztą wysyła gwiazdy (Blue, Patricia Kaas, DJ Bobo, Kate Ryan, Celine Dion… i jeszcze trochę by się znalazło).
PolubieniePolubienie
Nie Mati. Normalne jest to, kiedy człowiek ma swoje zdanie, ale nie ignoruje też zdania innych. Oczywiście, można ignorować czy też nie zgadzać się, ale jeżeli ma się odpowiednie argumenty. Ty tego nie zrobiłeś ani razu. Sory.
PolubieniePolubienie
Bursztyn, niestety, to wycofanie jest raczej na dłużej. A niech im będzie, lepiej, żeby ESC przejął TVN lub Polsat, a TVP niech się nie miesza do Eurowizji, dopóki nie dokonają wiadomych już zmian. Ale rok 2012 to wyjątek, teraz nie powinno się rezygnować z wielkich, międzynarodowych imprez. Jest to afront wobec Europy, wobec Azerbejdżanu i wobec tego, co polski rząd robi w kwestii polityki zagranicznej – czyli umacniania Europy. Jak w obliczu tej rezygnacji brzmi hasło polskiej prezydencji – „Przybliżamy Europę”?
A zresztą abstrahując już od tego wszystkiego, to skoro jest to TV publiczna, to nie powinna robić tego, co chce (jak jakaś stacja prywatna i komercyjna) tylko powinna słuchać zdania widzów, choćby ich części, tzn. fanów Eurowizji, oraz tej jednak sporej grupy widzów, którzy zawsze oglądali Eurowizję (interesując się nią choćby nawet tylko raz do roku, ale zawsze).
PolubieniePolubienie
Mati mi nie przeszkadza to ze masz swoje zdanie tylko to ze na siłę próbujesz narzucać je innym i wskazujesz na wyższość twoich przemyśleń nad przemyśleniami innych. No własnie chyba tobie tez potrzebna jest odrobina luzu skoro tak się napinasz na negatywne opinie o twoich opiniach.
A co do tych komentarzy, no to spójrzmy prawdzie w oczy. Na facebooku sa setki komentarzy związanych z ESC ale jak by tak naprawdę policzyć tylko profile które je pisały nie wiem czy ta liczba przekroczyła by 100. A na tych bardziej znanych potralach przewazaja jednak opinie pochwalajace rezygnacje.
Tak jak juz pisałem wczesniej. TVp i inne media wpajajac przez lata widzom ze ESC to kicz i tandeta spowodowała ze ludzie po prostu nie lubia ESC. A podejscie do wyboru reprezentanta, a co za tym idzie wyniki w samym konkursie powoduja dalsze zniechecenie. Bo przciez nikt nie lubi ogladac czegos w czym reprezentant mojego kraju notorycznie ponosi porazke.
Niestety taka jest prawda i nikt nie przekona mnie ze jest inaczejh.Co nie zmienia faktu ze wszystkiem winna jest TVP
PolubieniePolubienie
Namiocik, nie gadaj bzdur. I nie staraj się na siłę napisać czegoś przeciwko mnie. Ja nie ignorowałem nigdy czyjegoś zdania, przecież napisałem, że nie mam nic przeciwko temu, że ktoś ma odmienne zdanie, a poza tym, zawsze mam argumenty, i to silne (według mnie silne, no ale to jest moje zdanie, do którego mam prawo tak samo, jak i każdy). Jeśli ktoś tego nie widzi, to trudno. Wyluzuj trochę i proszę o zaprzestanie tej nagonki na mnie, bo czuję się niesprawiedliwie oceniony i pokrzywdzony.
PolubieniePolubienie
Daro, proszę Cię drogi kolego, wskaż mi KONKRETNIE, w KTÓRYCH ZDANIACH ja niby komuś narzucałem swoje zdanie? Zresztą można to łatwo pomylić z próbą przekonania kogoś do swoich argumentów, no ale sorry, na tym polega dyskusja, można się zgadzać, albo nie. A z tym narzucaniem to po prostu odnieśliście złe wrażenie, i najmocniej Was za to przepraszam i proponuję zakończyć tą wymianę zdań na temat stylów dyskutowania, ok? Jeszcze raz sorry, po prostu odnieśliście złe wrażenie (przyznaję się, być może ja również w emocjach niepotrzebnie dodałem jedno, czy dwa słowa…).
No ale cieszę się, że w gruncie rzeczy chyba wszyscy zgadzamy się przynajmniej co do jednego – co do postawy TVP i tego, że to ona jest głównie temu wszystkiemu winna. Nie chcę się powtarzać, pisałem już, co myślę o roku 2013 w kwestiach eurowizyjnych. I to bez względu na to, czy TVP zmieni jednak pogląd co do ESC 2012, czy jednak podtrzyma tą skandaliczną decyzję.
PolubieniePolubienie
Mati skoro bardzo czesto uzywasz zwrotów w stylu „musisz przemyslęs to głebiej”, „Spojz na to z szerszej perspektywy” i inne tego typu zwroty albo nawet teraz do namiocika „nie gadaj bzdur” no to chyba to wszystko świadczy o tym ze uważasz ze twoje zdanie jest wynikiem głębokich i szerokich przemyśleń a argumenty które sa sprzeczne z twoim zdaniem to tylko jakieś tam powierzchowne , wyrwane z kontekstu i ograniczone wymysły. Sam niestety bardzo często posiłkujesz sie tylko jednym argumentem jak dla mnie nie słusznym czyli promocja EURO i kraju na ESC oraz jednym z którym sie zgadzam czyli nieudolnością TVP.
Moze robisz to nieświadomie ale moe warto uświadomić sobie ze osoby które sie Ciebie czepiają czasami moze w dosc chamski sposób nie prowadza nagonki na Ciebie tylko po prostu nie zgadzają sie na to abys ich zdanie traktował „z góry”
PolubieniePolubienie
Twoje argumenty nie są silne. To ty masz tylko o tym przeświadczenie. Ja nie prowadzę żadnej nagonki na Twoją osobę, tylko mówię prawdę. I to nie po raz pierwszy.
Uważaj co chcesz, ale nie zarzucaj innym „płytkiego myślenia” et cetera.
PolubieniePolubienie
To już tylko gadanie,wszyscy wiemy jak postępuje TVP.
Niestety,ale jeśli nie będzie jedności wśród fanów ESC i ludzi lubiących takie emocje ,to na pewno w TVP z petycjami nie mamy czego szukać.
To absurd co na piszę ,ale rok temu w Polsacie miało zabraknąć Kevina, zmasowany atak zmienił decyzję kierownictwa stacji.
JA PRZYPOMNĘ MAMY UTALENTOWANYCH LUDZI,A WYMÓWKI EURO 2012 I IO TO ABSURD TOTALNY.
PolubieniePolubienie
To już tylko gadanie,wszyscy wiemy jak postępuje TVP.
Niestety,ale jeśli nie będzie jedności wśród fanów ESC i ludzi lubiących takie emocje ,to na pewno w TVP z petycjami nie mamy czego szukać.
To absurd co na piszę ,ale rok temu w Polsacie miało zabraknąć Kevina, zmasowany atak zmienił decyzję kierownictwa stacji.
JA PRZYPOMNĘ MAMY UTALENTOWANYCH LUDZI,A WYMÓWKI EURO 2012 I IO TO ABSURD TOTALNY.
PolubieniePolubienie
Dzisiaj ,jutro emocje,potem mamy święta i znów zapomnimy na cały rok.Coś mnie się wydaje że nie prędko powrócimy do ESC.Nadzieja w nas albo w EBU-która spróbuje nakłonić TVP>
PolubieniePolubienie
Mati, dyskusja nie polega na tym, by przekonać kogoś do swojego zdania w taki sposób, w jaki robisz to ty. To jest zakazany chwyt erystyczny i z dyskusją nie ma nic wspólnego. Może po prostu nie potrafisz rozmawiać z ludźmi, którzy mają inne zdanie na jakiś temat.
PolubieniePolubienie
Strasznie się czepiacie, każdy ma swój styl dyskusji, a ja już napisałem, że odnieśliście złe wrażenie, a nawet przeprosiłem. A Wy dalej swoje. Czy uważacie się za nieomylnych? „Gratuluję”. Ja po prostu potrafię się przynajmniej przyznać do błędu. I powiem to raz jeszcze: ja po prostu bronię swojego zdania, a nie wpieram go innym. I Danielu nie wyjeżdżaj mi tu z erystyką, nie próbuj zabłysnąć uczonymi pojęciami, aby uprawdopodobnić swój komentarz. Jest to bardzo sztuczne. Powtarzam, ja po prostu bronię swojego zdania, może czasami ostro i dosadnie, ale taki mam już styl, a jak Wam to nie pasuje, to nie czytajcie moich wypowiedzi, i tyle. Ja będę pisał nadal tak, jak piszę, bo mam czyste sumienie, nie chciałem nikogo obrazić, poza tym przeprosiłem, jeśli kogoś uraziłem niechcąco, a Wy dalej swoje, czepiliście się, jak rzep psiego ogona :/. Dajcież już spokój, bo aż żal to czytać :/. PRZEPRASZAM PRZEPRASZAM PRZEPRASZAM. Zadowoleni? Mam nadzieję, że tak, i wreszcie się odczepicie od mojego stylu pisania. I proszę Was, nie piszcie już na ten temat, a tylko o Eurowizji.
John ma rację, potrzebna jest jedność fanów Eurowizji, a nie takie kłótnie o byle co. Jeśli nawet ktoś się nie zgadza w kwestii Euro 2012, polityki, itd. (co mnie bardzo dziwi, no ale nie każdy musi się znać na szeroko pojmowanych sprawach showbiznesu, polityki, marketingu i sportu, choć przyznaję, że można mieć inne zdanie na ten temat, zależy, co dla kogo jest ważne – nie będę tu wchodził w szczegóły)… no więc nawet jeśli ktoś się nie zgadza w tych kwestiach, to wszyscy chyba wiemy, że największym problemem jest podejście TVP i potrzeba tu dużo zmian (w tym personalnych).
PolubieniePolubienie
Mati, nie przejmuj się. Ja i tak Cię bardzo lubię 😉
PolubieniePolubienie
Ktos kto chce reklamować bardziej znaczącą imprezę na mniej znaczącej pomijając to ze obie maja zupełnie inny target pokazuje ze jest wybitnym znawca szeroko pojetego showbiznesu 🙂
A poza tym nie rozumiem Cie najpierw każesz mi wskazac cos a później sie czepiasz ze odpisalem pomimo ze ty przeprosiłeś jednakowoż w tym samym poscie pokaujac ze nie za bardzo rozumiesz o co nam chodzi.
I dziękuje za rade, nie bede więcej czytał twoich komentarzy.
PolubieniePolubienie
Spoko, Kryspo, ja Ciebie też:).
Poza tym, ja się czuję w sporej części usprawiedliwiony, przecież to są ogromne emocje, ta cała tematyka rezygnacji. Każdy tu daje się ponieść emocjom, nic w tym dziwnego i przebaczam wszystkim:). Tym bardziej, że jeszcze jest szansa na zmianę decyzji TVP. Tak mniej więcej do któregoś dnia stycznia (Słowacja w ostatnim sezonie preselekcyjnym potwierdziła ostatecznie uczestnictwo chyba dopiero 7 stycznia). Póki jest szansa (a weźmy jeszcze pod uwagę, że pewnie EBU i Azerbejdżan będą jeszcze przekonywać), to może się jeszcze udać. Nie takie rzeczy się działy, nie takie decyzje zmieniano w różnych mediach pod presją społeczną.
PolubieniePolubienie
Tu nie chodzi o żadną bezpośrednią reklamę. To Ty nie rozumiesz, o co mi chodziło. Zresztą nie tylko mi, większość tak myśli. Ok, bądź sobie w tej mniejszości, masz do tego prawo. Żegnam Cię daro pod względem czytelnictwa moich komentarzy, jak tam sobie chcesz, i tak nie czytasz ich dokładnie i ze zrozumieniem, a więc tym bardziej płakać nie będę:).
Ech, te emocje:).
PolubieniePolubienie
Ty to nie zadna wiekszosc. Większość uwaza ze Euro to nie powód do rezygnacji, a nie ze Euro to powód do uczestnictwa a o chyba różnica. I tak wiem nie czytam ze zrozumienie, płytko mysle i wogóle we wszystkim si myle bo tylko ty madry , nieomylny, znajacy sie na show biznesie masz racje. Moze jednak zmienię zdanie i będę czytał twoje komentarze i będę myślał o tobie jako o moim wodzu który powinien mnie głupiego przeprowadzić przez ta zawieruchę emocji abym wszystko dobrze zrozumiał.
PolubieniePolubienie
I zapomniałem dodać, ze nie potrzebuje twojego przebaczenia bo nie uważam ze negując twoje zdanie robiłbym Ci coś złego.
PolubieniePolubienie
Trwają zgłoszenia do Ikon Mody na http://www.multicontest.fora.pl zapraszam:)
PolubieniePolubienie
Daro: „Większość uwaza ze Euro to nie powód do rezygnacji, a nie ze Euro to powód do uczestnictwa a o chyba różnica.”
Według mnie to prawie żadna różnica:). Wręcz mikroskopijna. Na jedno wychodzi. Przecież w sumie chodzi o to samo:). Kwestia słów. Ja chyba nigdzie nie napisałem, że Euro 2012 to bezpośredni powód do uczestnictwa w ESC 2012 (a w każdym razie nie o to mi chodziło), a jedynie, że rezygnacja jest błędem promocyjnym i wizerunkowym. Przecież ESC wstępnie i tak miało być, niezależnie od Euro 2012, więc w jaki sposób Euro 2012 miałoby być powodem UCZESTNICTWA w ESC 2012?;).
Och, jakże się cieszę, że powróciłeś do czytania moich komentarzy :).
Ale och, jakżeż mi przykro, póki co znudziła mi się już ta dyskusja:), skończ już to, no ja w każdym razie nie odpiszę już (no chyba, że coś w temacie bezpośrednio eurowizyjnym). Pozdrawiam i dziękuję za uznanie!:):):).
PolubieniePolubienie
Nie, miedzy tym ze Euro nie jest powodem do rezygnacji a tym ze Euro powinno być powodem do uczestnictwa nie ma żadnej różnicy. Absolutnie żadnej.To są dwa rózne argumenty a ty właśnie pokazałeś jakie to twoje rozumienie jest głębokie.I raczej nie spotkałem sie z tym aby ktos miał podobne zdanie jak ty ze to Euro powinno mobilizować do uczestnictwa.
I nie mów mi co mam robić, bo nic Ci do tego.Jak bede miał ochote to bede pisal ze nie masz racji i ze operujesz tylko dwoma argumentami w tym jednym błednym i ze pouczasz na czym polega dyskusja a sam nie koniecznie wiesz o co chodzi w dyskutowaniu.
PolubieniePolubienie
Pomimo tej decyzji TVP, sprawę nagłośniłbym też odpowiednio w EBU.
Niestety,skandaliczne jest to,że u nas w Polsce widz jest dla telewizji,a nie odwrotnie.
I teraz ten zmasowany atak jest potrzebny,bo oni tylko liczą,że sprawa ucichnie.
A to,że termin zgłoszeń do ESC 2012 upływa z końcem grudnia,to o niczym nie świadczy.EBU robiło takie wyjątki,że i w tym wypadku by to zrobili.
A wracając do Działu Kontaktu z Widzami w TVP,to sądzę,że oni codziennie otrzymują setki maili ze skargami (teraz w związku z rezygnacją z ESC 2012 i również z sezonową ramówką,której ludzie mają dość),ale myślę,że jak nawet coś z tego przeczytają,to i tak to idzie do kosza.Bo oni i tak zrobią,co chcą.Oni wiedzą najlepiej.
PolubieniePolubienie
A mnie tak teraz naszło: co oni by zrobili jakby Magda przez przypadek wygrała w tym roku?
PolubieniePolubienie
Już też więcej nie będę pisał o TVP,bo to bez sensu.Ale tak jak ksywa napisał,nasza telewizja poprzez tę decyzję pokazała brak szacunku dla widza.
Krotko mówiąc – TVP czego się nie dotknie,to skutecznie niszczy!!!
PolubieniePolubienie
Chodziło mi tylko o to, że Eurowizja nie prezentuje „ekstraklasy” europejskiego rynku muzycznego.
PolubieniePolubienie
Pozostaje nagosnić całą sprawę.Zaapelować do naszych reprezentantów,pisać maile do tvp,radia,prasy.
Dla mnie to nadal jest szok!!!
PolubieniePolubienie
Warto szukać wsparcia również u fanów i reprezentantów zagranicznych.
PolubieniePolubienie
Bardzo dobrze! 😉 Pomimo iż zdarza mi się prawie co roku obejrzeć Eurowizję, uważam, że podjęli dobrą decyzję. Widocznie Eurowizja nie jest dla nas… Dosyć porażek!
PolubieniePolubienie
A czyja to wina??? Gdy inne kraje walczą i wysyłają dobre utwory,TVP urządza nam szopkę z Odetą i Kasą.
W piłce nożnej mamy same porażki{oprocz tych z przed wielu lat}, ajednak bierzemy udział.Po co????????
Jedni chcą Euro inni Euro…wizję.
Wstyd!
PolubieniePolubienie
Widzę, że dalej wałujemy temat 😛
Wina jak już powiedziałem za braki wyników leży tylko i wyłącznie po stronie TVP.
Czemu nie zapraszają do konkursu krajowego zagranicznych artystów bo nie umieją swoich promować to jak promowaliby innych.
A wogóle ten konkurs walentynkowy to jakaś szopka już o tym dawno mówiłem na dzienniku naszym. W końcu ktoś na FB też napisał. Gówno a nie preselekcje.
Dzisiaj jechałem sobie z pracy i myślałem trochę o tym co zrobić, żeby było lepiej powinien być organizowany rok rocznie data do ustalenia w okolicach październik-marzec festiwal o nazwie np Eurofestiwal to byłby np 2 godziny koncert z artystami co się zgłosili albo na kształt Sopotu ale tego na TVNie że w jeden dzień koncert krajowy a w drugi zagraniczy na koniec w trzeci dzień festiwalu zwycięzcy jednego i drugiego prezentują po dwa utwory albo trzy z których widz wybiera który chce usłyszeć. No ale ja nie mam mocy sprawczej bo naprawde zrobiłbym tam porządek w tym całym TVP.
PolubieniePolubienie
Nam po prostu zabraklo dużego sukcesu po 2003 roku , przełamanie nastąpiło w 2004, po kuriozalnym występie blue cafe. do tego przyległa łatka eurowizja-to-cos-z-ich-troje-czyli-musi-byc-do-dupy, wybór wewnętrzny na ostatnia chwile w 2005, i potem już poleciało.teraz choćby nie wiem, jak siękto starał, bardzo ciężko będzie zbudować zaufanie widzów do marki eurowizja, gdyby chcieli wrócic za rok czy dwa.
PolubieniePolubienie
Co mogłoby nam pomóc, to sukces eurowizji za granicą, spektakularne zwycięstwo jakies piosenki, która stałaby sięhitem ,to mogłoby przyciągnąc tvp z powrotem,ale nawet i w europie eurowizja nie ma dobrej renomy. jestem teraz na erasmusie , i często mimochodem zagaduję różnych ludzi z wielu krajów, czy oglądają eurowizję, jaki mają stosunek etc, no i to co odpowiedzieli:
-holenderka- generalnie co roku ogląda, ale dupy dla niej piosenki nie urywają, nie pamięta nawet kto teraz wygrał
– niemcy -na pytanie o lenę zaśmiali się ochoczo , że lepiej jej idzie reklamowanie opla ,niż śpiewanie
łotyszka- cisza, cisza i nagle zaczela sie smiac, bo jedyne co pamieta z ostatnich lat , to jak byla mala i organizowali w jej miescie rydze eurowizje, to było to ogromne wydarzenie w jej kraju, no i pirates of the sea ;P
estonia: „weź , kto to oglada”
hiszpanki: zero pomyslu- ” jeszcze 10 lat temu ogladalismy”(śmiech)
jedyne osoby , które żywo podejmowały dyskusje, to bez zaskoczenia dla mnie , turcy- dokladnie opisali nawet, ze jest glosowanie 50/50 (sic!) we finale i ukraińcy. Można powiedzieć , że może tacy rozmówcy mi się trafili i wszystko jest dzielem przypadku ,ale prawda jest taka , ze konkurs jest adresowany do mlodych, a skoro i oni się po części na niego wypinają , to oznacza, ze przeceniamy znaczenie esc w europie.
PolubieniePolubienie
Dlaczego na stronach nieeurowizyjnych gdzie jest podana informacja o rezygnacji Polski, ogromna większość komentarzy uznaje decyzję TVP jako słuszną?
PolubieniePolubienie
Oho! Wracam sobie po dłuższej przerwie, w końcu sezon eurowizyjny się zaczyna, a tutaj taka informacja! Jestem w szoku. Spodziewałam się raczej kolejnych badziewnych preselekcji, bo na nic innego naszego kochanego TVP nie stać, ale wycofanie z konkursu?! O matko i córko. Tyle jestem w stanie powiedzieć
PolubieniePolubienie
Kj, ja jednak sądzę, że po prostu akurat tacy rozmówcy Ci się trafili z przypadku :). Ja miałem trochę inne doświadczenia. Ale faktem jest, że wielu młodych ludzi również wypina się na Eurowizję, ale nie jest to regułą. W każdej grupie wiekowej są ludzie lubiący ESC i nie interesujący się nią. Tak samo jest wśród młodzieży. Jednak na Zachodzie, czy też na Wschodzie, ludzie o wiele lepiej traktują Eurowizję, i bardziej się nią interesują.
Eryś, to dlatego, że na tych słynnych portalach komentują głównie ludzie, którzy czasami udają, że znają się na wszystkim i komentują prawie każdy artykuł. To samo dotyczy wiadomości o Eurowizji. Biorąc pod uwagę fakt, że w Polsce Eurowizja ma nie za ciekawą opinię, to komentarzy sprzeciwiających się decyzji TVP jest i tak zaskakująco dużo. Mimo wszystko nie odniosłem wrażenia, aby tych popierających rezygnację było więcej… może jest po prostu mniej więcej po równo… a i dużo jest też neutralnych. To tak oczywiście na oko, przecież nikt nie będzie dokładnie podliczał:).
PolubieniePolubienie
Chociaż Eryś, możesz mieć rację, że jest ich więcej. Ja naprawdę patrzyłem tak tylko na oko, a Ty może bardziej się w to wgłębiłeś;).
PolubieniePolubienie
Ja nie odczuwam żadnego żalu, takiej decyzji zresztą się spodziewało i wcale mnie ona nie ruszyła.Mam to ogólnie rzecz biorąc wkoło 😀 Z Polską czy bez ESC i tak będę oglądać.Zresztą są większe problemy niż rozpacz nad brakiem Polski w konkursie ; P
PolubieniePolubienie
Eryś dlatego, że widz który nie wie co to jest Eurowizja podpisze się że to kicz i dobra decyzja.
Przykład u mnie w robocie na 64 osoby ok. 1 wie co to jest Eurowizja druga może cokolwiek słyszała i zostaje sam na 64 osoby, a jak pytam wśród znajomych to mówią po co oglądasz ten kicz.
Słowo kicz za bardzo zapadło Polakom w głowach ale czy jest się czemu dziwić po części takie piosenki jak indyk czy piraci czy nawet Lordi są traktowane jak właśnie kicz i dla ludzi którzy się nie interesują nie powiesz im że to odmienność i że stacja i widzowie chcieli wysłać coś innego żeby być zauważonym jak choćby właśnie grupa Lordi albo wręcz przeciwnie jak indyk ta różnorodność przyciąga tych co się zajmują Eurowizją poznawanie włąsnie chodźby z bałkanów piosenkarzy o których w radiu nie usłyszymy czy Safura byłaby u nas puszczana gdyby nie ESC wątpie albo Ruslana kto by wiedział o Rybaku i Lenie. Tylko do momentu w którym ludzie zajmujący się tym konkursem nie zrozumieją, że to nie tylko konkurs sukcesu nie będzie ja bym nawet i 2 lata był skłonny już poświęcić może jak wrócimy zostaniem zauważeni. Boje się gorszego niż wycofanie teraz jeżeli TVP wróci i dostanie kopa w przyszłym roku może się wtedy wycofać na dużej ale jak nie zmieni się format i podejście to będzie to samo co było i pauza tego nie zmieni. Normalnie już książkę przez te 3 dni byśmy napisali o tym dlaczego decyzja jest błędna i o tym jak funkcjonuje dział rozrywki. A że Polskę ma niestety słabe układy polityczne mowa o gazociągu płónocnym to i w Eurowizji sąsiedzi nas nie wspierają tak jak np siebie bałkany no i wszystko jest ze sobą puzzlami posklejane jak się ktoś kto śledzi to głębiej temu przyjrzy a dodatkowo tendencja jest bardziej na wschód niż zachód i to jest po części klęską że Eurowizja nie była organizowana w WB Hiszpanii czy Francji.
PolubieniePolubienie
OGAE napisało bardzo dobry list otwarty do prezesa TVP Juliusza Brauna. Brawo. Wreszcie OGAE zaczyna działać tak, jak należy. Mniej więcej wspomnieli o wszystkim, o czym należało.
PolubieniePolubienie
100% racji, bursztyn… Jest jak jest, niestety.
PolubieniePolubienie
Szczerze? Wina leży też trochę po stronie EBU. Powinni być bardziej elasticzni jeżeli chodzi o Eurowizję i kiedy chociażby nadawca publiczny rezygnuje, EBU powinno dać możliwość przejęcia konkursu przez stację komercyją. Dzięki takiemu rozwiązaniu, mielibyśmy w Baku Polskę, a także Andorę, Czechów, być może Monako…
PolubieniePolubienie
Kryspo.. to by się sprawdziło dla dużych państw.. co ma zrobić taka Andora, która ma tylko 1 stację telewizyjną?
PolubieniePolubienie
Ja napisze tak. Jak dla mnie to do czasu kiedy nie bedzie oficjalnej listy uczestników ESC12 pewne jest ze z TVP nic nie jest pewne.Kazdy scenariusz w tej telewizji jest mozliwy od faktycznej rezygnacji po sytuacje w której to TVP po tym jak sprawą zainteresowały sie główne portale internetowe weżmie udział i przedstawi sie jako ta piękna i wspaniała telewizja która wychodzi naprzeciw oczekiwaniom telewidzów.
PolubieniePolubienie
Zamiast wykorzystać jeszcze to że mamy Euro to ci rezygnują. Brak słów. A jakby pomysleli mózgiem mogliby zaproponowac reprezentowanie Polski, Oceanie z piosenką „Endless Summer” która jest oficjalną piosenką Euro 2012. Piosenka bedzie na bank promowana. Wpada szybko w ucho i połączyłaby kibiców i fanów Eurowizji. No ale jak widać zero pomysłu.
PolubieniePolubienie
Piosenke-Hymn Euro tak samo jak logo i maskotki wybrała UEFA i tylko ona może ja wykorzystywać w celach promocyjnych. TVP moze sobie jedynie ja puścić od czasu na antenie.
PolubieniePolubienie
w 2011 Magda Tul otrzymała nagrodę im. Kate Ryan za najbardziej niedocenioną piosenkę oraz nagrodę w kategorii najpiękniejsza wokalistka – także można to też dopisać do rezultatów Polski 🙂
PolubieniePolubienie