Eurowizja 2011



BREAKING NEWS: Szwajcaria potwierdza udział w ESC 2012. Format preselekcji pozostanie ten sam, a finał narodowy odbędzie się 10 grudnia 2011 roku. 

PO PÓŁFINALE 

  • Europa oburzona 
Tego jeszcze nie było – nadal nie milkną komentarze krytykujące niemieckich organizatorów Eurowizji 2011. Wszyscy za sprawą ogólnoeuropejskiej wpadki technicznej, która umożliwiła komentatorom telewizji publicznych kontakt z widzami. Co dokładnie się działo? 
FINLANDIA/POLSKA: Komentatorzy używali prywatnych telefonów komórkowych by komentować część półfinału, przez co jakość przekazu była bardzo słaba.
HISZPANIA: Fani z Hiszpanii poinformowali, że podczas występu Norwegii zanikał dźwięk.
WIELKA BRYTANIA: Widzowie BBC skarżyli się, że podczas występu Polski jakość dźwięku była fatalna. Dodatkowo BBC w pewnym momencie utraciło kontakt z komentatorem z Dusseldorfu i musiało się opierać tylko na komentarzu ze studia w Londynie.
IRLANDIA: Widzowie w Irlandii pozbawieni byli komentarza niemal przez większość część stawki konkursowej. Telewizja RTE wyemitowała specjalne przeprosiny na czarnej "belce". 
SERBIA: RTS utraciła kontakt z będącą w Dusseldorfie Duską Vucinic-Lucic. Stacja również poinformowała na wizji o problemach, przeprosiła, ale też zapewniła, że usterka nie została spowodowana przez telewizję serbską. 
HOLANDIA: Widzowie w Holandii nie mieli komentarza przez trzy piosenki, jednak później wszystko wróciło do normy.
ISLANDIA/MALTA/SZWECJA: Widzowie również skarżyli się na problemy z dźwiękiem i jakością komentarza.
NIEMCY: Telewizja ProSiebien również miała problem z komentatorem, który podobnie jak Artur Orzech relacjonował przebieg półfinału przez komórkę. 



CO NA TO EBU?
  • Norwegia i tak by nie weszła
Zwołano specjalną konferencję prasową, podczas której przedstawiciele EBU i telewizji niemieckiej omawiali całe zajście. Doszło do technicznego błędu, który spowodował, że różni nadawcy w różnym czasie tracili kontakt z komentatorami z Dusseldorfu. Dziennikarze obecni na konferencji stwierdzili, że organizatorzy szukali jakiejkolwiek wymówki i chcieli wyjść z całej sytuacji obronną ręką, jednak nie do końca przekonali zdenerwowanych fanów, a zwłaszcza tych z państw niezakwalifikowanych do finału. Jan Ola Sand zapewnił m.in., że problemy z dźwiękiem w Hiszpanii nie wpłynęły na wyniki głosowania, bo nawet jeśli "Haba Haba" dostałoby 12 punktów z Hiszpanii, to Norwegia i tak nie zakwalifikowała by się do finału. Stella musiała więc zająć dość odległe miejsce w pierwszym półfinale. Technicy przeprowadzili dziś test takiej awarii, by sprawdzić, czy zaplecze poradzi sobie z taką sytuacją ponownie. W teście brali udział komentatorzy i nadawcy ze wszystkich krajów – ćwiczenia przebiegły pomyślnie, więc należy mieć nadzieję, że jutro takiej wpadki nie będzie. Żaden kraj nie złożył oficjalnej skargi do EBU i żaden nadawca nie domaga się powtórki półfinału.

EUROWIZJA 2012
  • Wstępny termin
Podczas konferencji podano też wstępny termin przyszłorocznej Eurowizji. Ma się ona odbyć 22, 24 i 26 maja 2012, czyli później, niż tegoroczna. Terminy są oczywiście możliwe do zmiany, bowiem wszystko zależy od tego, kto wygra Eurowizję. Jeśli będzie to Wielka Brytania, ESC trafi do stolicy Walii – Cardiff. Jeden z przedstawicieli EBU potwierdził to, o czym kiedyś w wywiadzie wspomniał jeden z członków zarządu telewizji niemieckiej – za rok EBU będzie bardzo mocno zachęcała nadawców do organizacji jakichkolwiek preselekcji narodowych. Jeśli dana telewizja uprze się, by wybrać reprezentanta wewnętrznie, to niech chociaż utwór dla niego będzie wybierany przez widzów. 
Dodatkowo podczas spotkania z organizatorami zapewniono, że tegoroczne głosowanie finałowe będzie bardzo ekscytujące, bowiem szwedzcy matematycy ustalą kolejność głosowania tak, by lider co chwilę się zmieniał. EBU twierdzi, że poprzez kolejność nie da się przewidzieć zwycięzcy, chociaż można się spodziewać, że np. jeśli wszystkie kraje b. Jugosławii ustawione będą na końcu kolejki, to wiadomo, że Eurowizję wygra Bośnia i Hercegowina. W najbliższej przyszłości nie ma planów by zmieniać system punktacyjny, bowiem "12 points" stało się już jednym z nieodłącznych elementów konkursu. 
DRUGI PÓŁFINAŁ
  • Jak będzie przebiegać show?
Dziś odbyły się dwie próby generalne przed drugim półfinałem Eurowizji 2011. Na pierwszą piątkę stawki konkursowej padł strach, by nie powtórzyła się sytuacja z wtorku, kiedy dynamiczne utwory z początku nie zdobyły awansu. W pierwszej piątce znajduje się m.in. faworyzowany Dino Merlin czy wytrwale czekająca na finał Holandia. Show rozpoczyna się od powitania przez prowadzących, którzy znów będą sporo żartować. Stawkę zaczyna Bośnia i Hercegowina. Po Słowacji nastąpi pierwsza przerwa, a jedna z prowadzących będzie rozmawiać ze zwycięzcami pierwszego półfinału, którzy konkurs śledzić będą z poziomu widownii. Drugą przerwę zaplanowano po Rumunii – wtedy usłyszymy jak fani śpiewają różne eurowizyjne utwory. Irlandia zamyka stawkę, zobaczymy wtedy dwa skróty występów i podobnie jak w pierwszym półfinale zobaczymy kolaż z pocztówek eurowizyjnych. Interval Act ćwiczony był poza próbą generalną. Po występie specjalnym pokazany będzie skrót piosenek finałowych, a później nastąpi podawanie wyników. 
DZIENNIK EUROWIZYNY – STATYSTYKI
Oto lista miast, z których pochodzi najwięcej czytelników Dziennika Eurowizyjnego (stan na 1-11.05)
1. Warszawa
2. Kraków
3. Poznań
4. Katowice
5. Łódź
6. Wrocław
7. Białystok
8. Szczecin
9. Gdańsk
10. Bydgoszcz

119 komentarzy

  1. Cóż… miejmy nadzieję, że za rok organizatorzy lepiej się popiszą w przygotowaniu ESC…

    Denerwuje mnie postawa EBU wobec tej sprawy. Nic sobie z tego nie robią. Po prostu odcinają się od całego problemu.

    Polubienie

  2. Niech oni nie pierdolą, bo jakoś dźwięku z pewnością wpłynęła na wyniki, podobno Niemcy chcą pozbyć się faworytów by Lena znów wygrała. To już pozbyli się Polski i Norwegii oraz dwóch potencjalnych państw do top 10 finału: Turcji i Armenii. Ciekawe kogo wyeliminują z drugiego.

    Dana o niebo lepsza niż ostatnio!

    Polubienie

  3. a EBU ciągle mówi o usterkach z dźwiękiem chcąc zbyć fanów… A nic nikt nie mówi o tych feralnych sms-ach informujących, że linie już są zamknięte z powodu zakończenia głosowania. Naprawdę teraz żałuję, że nie głosowałam na Albanię, może bym miała dowód, że coś jest nie tego.
    A więc jeśli rzeczywiście był problem z głosowaniem, to ktoś powinien się tym zająć, a nie umywać rączki mówiąc o braku wpływu kiepskiego audio na głosowanie, co jest równe z brakiem awansu…

    Polubienie

  4. co by dala skarga w sumie. ciezko cos udowodnic, jeszcze z pozycji panstwa ktory polfinal przeszedl tylko raz i to dziką kartą na farta, by potem wylądować na ostatnim miejscu z punktami politycznymi…. jest mi przykro bo to bylo niesprawiedliwe, ale nic sie nie da juz zrobic.

    Polubienie

  5. nie mogę czytać tłumaczeń EBU.

    jak można się tłumaczyć, że odbiór dźwięku, nie mógł wpłynąć na wyniki głosowania?

    a przepraszam bardzo – to na czym ten konkurs polega?

    no właśnie chyba na odbiorze przede wszystkim dźwięku, wyrobieniu sobie opinii na kogo zagłosować.

    no chyba, że EBU uważa, że Eurowizja to konkurs dla głuchoniemych, z całym szacunkiem dla nich.

    Polubienie

  6. o.O dużo się dzieje.. prasa zainteresowała się Eurowizją.. na pudelku czy artykuły pod rząd o ESC.. aż mi się wierzyć nie chciało ;P

    Polubienie

  7. LEPIEJ POPISZĄ !!!!
    wy chyba nie znacie niemcow!!!
    wszystko jest bardzo fajne tylko ta wpadka !!!
    POLSKA NIE AWANSOWALA BO BYLA SLABA I TYLE !!!
    jakos litwa awansowala np.

    POCZEKAMY na final i 2 semi

    to esc nie jest tak nudne jak to z osli np.

    Ktos napisal ze Anke zachowywala sie jak idiotka JAK BYS WIEDZAL CZYM SIE ZAJMUJE TO BYS TAK NIE PISAL !!!

    FINAL ESC I TAK BEDZIE LEPSZY NIZ ROK TEMU !!!!

    Polubienie

  8. Przed drugim semi zrobili probe techniczna i wypadla pomyslnie? Do jasnej cholery, a gdzie proba techniczna przed pierwszym semi? EBU bagatelizuje cala sprawe. To niesprawiedliwe. W finale nie glosuje na Niemcow. Trudno… Lena nie jest niczemu winna, ale Magda tez nie byla, a awans jej sie nalezal! :/

    Polubienie

  9. dlaczego nic? są dowody, są prawnicy ;] wreszcie coś się dzieje! może jakaś dzika karta na finał na następny rok? i wreszcie zero stresu, że się nie dostaniemy, bo finał będziemy mieć w kieszeni? A gdy bylibyśmy ostatni w nim, to znaczy, że czas wycofać się z ESC i zacząć zarabiać na coś, co da nam jakieś perspektywy, a nie kolejne muzyczne show, bitwy, tańce i za przeproszeniem lody.

    Polubienie

  10. a po 2 ciekawe co by polska pokazala jako organizator .
    I zacznojcie sie bawic tym konkursem to nie jest sprawa zycia i śmierci !!!!

    Jesli chodzi o cale przygotowania to niemcy i tak nie potrzebnie sie tak starali bo ten konkurs to dno poziom jest jaki jest 😦

    Polubienie

  11. Co do EBU to żenada i skandal, n/c, ponawiam pytanie: Czy ktoś jest na tym czacie ESc na Skype?

    Polubienie

  12. LUDZIE !
    nie bede glosowal na lene zal mi cie gosciu naprawde :))))

    a wy sie tak nie nakrecajcie ciekawe ktora polska byla u jury ???NAPEWNO NIE WYSOKO skoro nie awansowala i tyle w tym temacie

    Polubienie

  13. zawsze daleki jestem od różnych teorii spiskowych, ale tu zdecydowanie coś śmierdzi 5 państw uważanych za faworytów czy to ze względu na piosenkę czy też głosowanie polityczne nie wchodzi do finału a żeby było ciekawe występują wszystkie po kolei. A występ Magdy w ogóle inaczej brzmiał w BBC niż w innych telewizjach?!
    Jeszcze słówko o pracy kamer na które narzekałem

    spójrzcie na ujęcia:
    1:06- 1:08
    1:12- 1:14
    1:52- 1:54
    2:01- 2:03
    2:06- 2:09

    albo Magda coś nawaliła, albo operatorzy nie wierzę, żeby ktoś tak to miało wyglądać.
    Chciałbym zobaczyć pracę kamer z próby dla jury.

    Polubienie

  14. hahaha, ale zauważcie że w tym roku nie ma gadania, że głosowanie jest polityczne – być może eliminacją takich krajów jak Turcja, czy Armenia EBU chciała rozwiązać ten problem xD
    A no i zgadzam się z kolegą w kwestii dźwięku – Eurowizja to konkurs piosenki, jak mogę głosować na coś, czego nie słyszę, bo odbiór jest do niczego?

    Polubienie

  15. hes,ja na pisałem,że Anke się tak zachowywała.Mogę to powtórzyć 50 albo więcej razy.Podtrzymuję to,co napisałem.I na marginesie,nie pisz wielkimi literami,gdyż czym Anke się zajmuje,to ja wiem.Ale prowadząc Eurowizję,wydaje mi się,że trzeba zrównoważyć swoje zapędy kabaretowe z byciem prezenterem.
    Wypadła okropnie.Jak na razie,najgorsi prowadzący,nie licząc tych z półfinałów z ESS 2009 w Moskwie.

    Polubienie

  16. hes pomyś zrobie to bo chyba ktoś musi bez obrazy co za debilizm że Magda mogła być nisko u jury po za tym gdyby u jury byla 5 a w glosowaniu widza 15 to nie ma szans na wejscie, skoro polowa nie slyszal a jak slyszala to tak że lepiej byla wywalic tv przez okno

    Polubienie

  17. 1 pisenki nie slyszeli no sorry.
    a brak komentatorow to chyba nie jest tragedia szczegolnie w polske orzech ten konkurs dobija i krytykuje sam nie wiem po co on to oglada !!!!

    Dokladnie jak by armenia turcja awansowaly bylo by gadanie ze polityka a nie ma ich to spisek !!!

    Polubienie

  18. Pierdzielisz i tyle w tym temacie skoro Portugali sie podobało na bałkanach też UK by pomogło Rosja też więc raczej cos jest na rzeczy że polska jest po za finalem
    Co do Turcji akurat w tym roku oberwali a mieli dobra piosenke lepsza od tego co weszlo

    Polubienie

  19. Jezeli Polska by awansowala to by ten konkurs byl chwalony przez wszystkich od prowadzacych po prace kamer .

    A polska piosenka nie byla arcydzielem wiec nie przezywajcie.byla zwyczajna rownie dobrze mogla przejsc i nie. nie udalo sie po miala 1 pozycje startowa kto wybiera 1 pozycje dobrowolnie ???i wokalnie nie bylo jakos supppper tak jak u litwy np

    Polubienie

  20. Skoro,jest to konkurs piosenki i jest awaria dźwięku,to jak czegoś nie słyszę i słyszę to po raz pierwszy,to jak mogę głosować na to?Rozumiem jeszcze,gdyby ludzie znali piosenki z mp3,ale jest ich chyba nie tak wielu.Wielu jednak słyszy piosenki po raz pierwszy,więc jest coś na rzeczy.

    Polubienie

  21. nie udalo sie i tyle. To nie jest koniec swiata wybierzcie sobie faworyta i cieszcie sie tymi 2 koncertami

    LUDZIE CZEKAMY NA TO CALY ROK

    Polubienie

  22. Kto nie slyszal pisenek nie slyszales na 1 wszystkich ????
    1 pisenka nie byla slyszana w HISZPANII!!!

    Polubienie

  23. Brak dźwięku w konkursie piosenki, żenada. Hehe już teraz wiem dlaczego Litwinka używała w swojej piosence języka migowego 😀

    Polubienie

  24. Tak Litwa nr 17 więc co spierdzielili z dzwiekami na poczatku po przerwie poprawili MYŚL po za tym Polska sie wyrozniala i nie można powiedzieć że polska się nie wyrozniala bo to klamstow na tle reszty byla lepsza a nawet najlepsza

    Polubienie

  25. Nie chodzi o to,że przeżywamy,ale pierwsza piątka nie wchodzi?Coś faktycznie jest nie tak.

    Polubienie

  26. ta polska najlepsza widocznie nie jesli byla by najlepsza to byla by u jury 1 a wtedy bylo by ciezko nie awansowac

    Polubienie

  27. nie zgadzam się z hes’em w żadnej kwestii natomiast z poprzednikami jak najbardziej ;/

    Polubienie

  28. Spokojnie. Z tą pracą kamer coś naprawdę jest nie tak,bo wszystko było jakby opóźnione trochę. Zwłaszcza gdyby patrzeć na te momenty wymienione przez kogoś wcześniej.

    Ale nie oto mi właściwie chodzi. Tylko rozumiem,że „Jestem” nie jest jakimś super utworem na wygraną. ALe jest przyzwoita kompozycją. Na pewno lepszą Niż Grecja czy Islandia – moim zdaniem oczywiście.

    Spekulacje będą cały czas,nie dowiemy się czy to przez televoting czy przez dźwięk.
    Poczekajmy do niedzieli i zobaczymy które miejsce zajęliśmy w półfinale.
    Bo tak szczerze mówiąc… po cholere teraz narzekamy i lamentujemy? Każdy ma swoją teorię w głowie. Ale myślę,że każdy z Was tu wypisujących te komentarze jest wdzięczny Pannie Tul za to,że dostarczyła nam tak wielu przed Eurowizyjnych emocji…
    Bo nie uwierzę,że żadne z Was nie ucieszyło się z 12 od OGAE rest of the world czy 10 od OGAE Albania. ;p

    Pokój! ^^

    Polubienie

  29. Polska była mega, wyróżniala się choćby językiem, ktorego pewnie połowa oglądających i tak nie usłyszała, bo Niemcy takie mocarstwo nie umie nic dobrze zrobić ;/

    Polubienie

  30. no pewnie ze sie nikt nie zgadza.Bo polska to zawsze pokrzywdzony kraj przez los najlepiej narzekac nie.

    Polubienie

  31. Tak hes masz racje a co jak widzowie nie glosowali a jak glosowali to nie dochodzily glosy co jak zostalo cos spierniczone na tyle że 5 państw ktore powinno być w finale porzegnalo się z nim czemu?? a no tak bo byly kiepskie dla jury dla widza mogly byc bardzo dobre więc nie dziwne że polowa dennych ballad wpierdzielila sie do finalu

    Polubienie

  32. ja z Magdy byłem, jestem i będę dumny. najbardziej zaimponowała mi swoją współpracą z fanami. przeciętny widz tego nie czuje ale my tak.
    dla mnie ona wygrała. chciałbym ją zobaczyć jeszcze nie raz w barwach Polski na ESC.

    Polubienie

  33. Mimo,że ktoś może nie lubić piosenki norweskiej,wielu ludzi słyszało ją po raz pierwszy (jeśli nie mieli problemów z dźwiękiem) i taki występ powinien być nagrodzony awansem.Do tureckiej piosenki miałem obojętny stosunek,ale jak na żywo śpiewał,bardzo mi spodobała.Nie rozumiem awansu Gruzji i Islandii i powiedzmy Grecji.

    Polubienie

  34. No pewnie armenia miala awansowac !!!

    a moze jury cos zmienilo w tym konkursie nie widzicie tego?
    dlaczego głowni faworyci przeszli? a ciekawe kto glosuje od poczatku 1 pisenki tylko ci co znaja caly sklad i pisenki na pamiec !!! normalni ludzie czekaja na calosc to chyba logiczne !!!

    Polubienie

  35. hes polowa jej nie slyszala slyszeli tylko 20 sekund po wszystkich 2x wiec to nic nie daje by pokazac piosenke logiczne chyba co?

    Polubienie

  36. Ja sie zgadzam Polska powinna awansowac .
    Ale sie nie udalo mielismy pecha z 1 nr a po nas norwegia i o polsce nikt nie pamieta.
    A po za tym to konkurs kiczu i tyle blagalem aby nikt nie wchodzil do pokoju przy pisenkach 1/3 reprezentacji bo sie wstydzilem czego jestem fanem .

    Polubienie

  37. ludzie kto jej nie slyszal ?
    ciekawe dlaczego w 2 czesci pisenki bylo o wiele lepiej zaspiewane taka gwaltowana poprawa techniki

    Polubienie

  38. Sam sobie zaprzeczasz piszesz że esc sie zmienilo przez jury teraz ze to konkurs kiczu i tandety zdecyduj sie xD

    Polubienie

  39. Z Magdy jestem dumny, dała z siebie wszystko i tyle ! A organizacja chyba najgorsza od dawna, scena straszna a prowadzący jeszcze gorsi.TRAGEDIA.Wogóle to czuję przekręt w wynikach.

    Polubienie

  40. zdaniem ludzi jest nie napisalem ze ja tak uwazam helloo . A dzieki takim pisenka ktore awansuja moze sie to zmieni

    Polubienie

  41. ktos tu wczoraj wrzucił link z występem Magdy w semi z telewizji islandzkiej czy mołdawskiej i tam to brzmiało swietnie i jezeli tak by to było przekazane wszedzie to mysle ze finał by był ale jak usłyszeli co takiego jak w bbc to sie nie dziwie ze moglo nie chciec głosowac
    wiec jezeli było cos z dzwiekem to chyba w konkursie muzycznym ma to ogromne znaczenie na głosujacych

    Polubienie

  42. scena straszna jasne ta w oslo byla lepsza nie ?? prosze cie jaka byla podnieta jaka scena okragla ale bedzie esc nie ma polski w finale i wswzystko zle

    Polubienie

  43. nie wiem a wy mowicie otwarcie o tym ze jestescie fanami esc
    nie wiem ja jakos nie potrafie

    Polubienie

  44. Mieliśmy pecha, bo występowała po nas Norwegia i nas przyćmiła? Nie zgadzam się! Idąc tym tropem Norwegia miała również pecha bo przed nimi była Albania i tak dalej i tak dalej. I wychodzi, że cała piątka miała pecha, bo „super, genialna” Serbia rozniosła system…. (piosenka serbska przyjemna, ale bez przesady)

    I potem wychodzi, że poziom był super równy, bo wszystkie piosenki 6-10 przeszły dalej.

    Polubienie

  45. mi scena podobała sie tylko podczas Azerbejdzanu, podczas reszty występów wygladała nudno i mało efektownie
    ale za to ta prowadzaca Anke mi sie podobała ,uratowała wczorajsze show

    Polubienie

  46. scena akurat była ok. ale praca kamer do dupy, dźwięk do dupy, i problemy z głosowanie, do tego utrata sygnału przez komentatorów ;/
    a Niemcy to najbogatszy kraj Europy
    haha

    Polubienie

  47. to ze norwegia byla po nas napewno nam nie pomoglo i to byla jedna przyczyna porażki i to jest logiczne tak samo bylo 07 09

    Polubienie

  48. Dla mnie tutaj nie ma dyskusji – wczorajsze ESC to najgorsza edycja tego konkursu odkąd wprowadzono półfinały. Niemcy znani z perfekcjonizmu zawalili na całej linii. Konkurs PIOSENKI z tragicznym dźwiękiem, show TELEWIZYJNE z fatalną pracą kamer, to się przecież wszystko wzajemnie wyklucza. Do tego dochodzą problemy z głosowaniem telefonicznym na pierwsze piosenki. No katastrofa pod każdym względem. Również prowadzący tym zeszłorocznym nie dorastają do pięt, fatalni byli. Jedyny plus to piękne pocztówki, ale przecież to najmniej istotna częsc całego show.

    Polubienie

Możliwość komentowania jest wyłączona.